Ik twijfel een beetje.. Mijn zoon van 3,5 kan in principe fietsen op een gewone fiets (met zijwieltjes) maar voor wandelingen etc. pakken we vaak nog zijn loopfiets. Alleen is hij met zijn bijna 110 cm veel te groot geworden voor zijn Puky loopfietsje voor 2-jarigen.. Heeft iemand tips voor een flink groter model wat niet al te prijzig is of zou hij er met een jaar niet meer naar omkijken? Hij heeft een step maar die pakt hij niet zoveel omdat dat nog wat moeilijk is qua evenwicht en niet handig voor in het bos bijvoorbeeld.. Alle tips of ideeën zijn welkom!
Sinds onze zoon zonder zijwieltjes kan fietsen pakt hij bijna nooit z’n loopfiets meer. Een heel enkele keer. En zeker nu hij een 16 inch fiets heeft. Wij hebben een puky lr l1 br, zo een vanaf 3 jaar met handrem. Daar past hij nog prima op. Maar ik weet niet of ik zo een nu nog nieuw zou kopen. We hebben de puky lrm (die vanaf 2 jaar) nu ook voor onze dochter, maar dat fietsje is echt een stuk kleiner.
Hier toen gewoon gezegd, loopfiets is te klein, we pakken alleen nog je fiets met zijwielen, vond hij wel eens jammer, maar ik vond nog weer een loopfiets kopen onzin. Fietsen met zijwielen ging al snel super goed en vanaf ruim 4 jaar fiets hij zonder.
Ja hij kan ook best fietsen maar voor mezelf is het vooral handig dat hij in het dorp met boodschappen doen of naar psz gaan en bijvoorbeeld een boswandeling maken niet zo snel moe is als wanneer hij gewoon loopt. En op zijn gewone fiets terwijl ik met dochter in de buggy loop, lijkt me niet zo handig dan? Hij moet ook nog flink oefenen met remmen, sturen, omgaan met ander verkeer etc.. En als ik een unisex model/kleur doe kan hij tzt wel weer door naar dochter die nu 1 is.. Maar de grotere modellen die ik zie zitten al gauw rond de €100,- en dat vind ik dan zelf ook wel weer onnodig..
https://www.topbuitenspeelgoed.nl/loopfietsen/loopfiets-broozzer-extreme-rider-wit-rood/ Wij hebben deze voor onze dochter gekocht. Juist omdat zij vrij groot is voor haar leeftijd, en we hiermee hopen wat langer te kunnen gebruiken.
Ik zou dan kijken voor zo'n grotere puky (marktplaats?). Daar moet hij nog wel even mee verder kunnen. Mijn 6 jarige (ca 122cm) vindt het nog steeds leuk om op een loopfiets te racen.
Er zijn grotere puky’s, anders even op marktplaats kijken voor een leuk prijsje. En bij steppen is het ook: oefening baart kunst.
Een boswandeling is misschien niet zo handig, maar rondje wandelen of naar de winkels of peuterspeelzaal ging hij gewoon op zn loopfiets. Moet wel zeggen dat hij niet super hard fietste, dus ik kon hem altijd prima bijhouden en hij luisterde ook best goed. Ik had een los slot, daarmee zette ik zn fiets bij de winkels op slot en dan liep hij door t winkelcentrum gewoon mee. Maar als je het echt graag wilt, is er dan op marktplaats niks te vinden?
Onze zoon heeft sinds een paar maanden een super stoere kettler loopfiets. Hij vindt fietsen op een gewone fiets verschrikkelijk. Hij is 3,5 nu en kan er nog wel even mee vooruit. Mijn ervaring is ook dat kinderen het nog heel lang leuk vinden.
Onze buren hebben een grote Puky, met handrem en standaard, op de hoogste stand past mijn 7-jarige daar nog heel prima op.