Gisteren voor een 30 wk echo geweest omdat het volgens de vk niet goed groeide dit is wel het geval het groeit goed, maar nu zag de gyn.dt het wel een vrij een grote maag heeft ik moet daarom volg wk voor een uitgebreide echo er weer naar toe op het formulier zette ze o.a. vruchtwater normaal/double bubble? wat kan dit betekenen ik maak me wel zorgen groetjes
Helaas ben ik niet heel deskundig op dit gebied. Wat ik je in zoverre kan vertellen dat een 'double bubble' een met lucht gevulde holte in de bovenbuik kan zijn, hetgeen kan wijzen op een een duodenumatresie, met andere woorden, een afsluiting van de twaalfvingerige darm; het eerste deel van de dunne darm, welke na de maag komt. Dit zou een evt. verklaring kunnen zijn, dat de maag vergroot is. Dit zullen ze nader willen bekijken. Ik begrijp dat je ongerust bent, vooral omdat je niet precies weet hoe en wat, maar hopelijk weet je snel meer na de echo, welke de manier is om uit te vinden of er eventueel een afwijking is... Lonneke
okee hartstikke bedankt en het is gewoon maar even afwachten ik laat zeker horen wat de uitslag is.... groetjes
vandaag geweest bij de gyn en alles was goed gelukkig het heeft inderdaad een grote maag maar we moeten ons geen zorgen maken het komt weleen vaker voor, voor double bubble had het er anders uit moeten zien... ben echt wel opgelucht....