Gistermiddag ben ik te fanatiek bezig geweest met het huishouden en heb ik ook veel zware dingen getild. Ik heb al 2 maanden last van mijn bekken en rugpijn maar omdat ik me gister goed voelde dacht ik dat ik het wel aankon.. Niet dus Ik kreeg opeens een pijnscheut in mijn rechterlies en vanaf toen kreeg ik moeite met lopen en ben ik bed blijven liggen.. Ook met veel pijn Ik zit nu sinds vanochtend 10 uur op dezelfde plek op de bank en heb 2 keer geprobeerd even te lopen maar het lukt me echt niet door de pijn in mijn lies/bekken en rug.. Ik ben vandaag precies 35 weken zwanger en ik vraag me af of ik hiervoor de verloskundige kan bellen.. Ik zou niet echt weten hoe ze me kan helpen maar ik heb het gevoel dat dit echt niet goed is Of zal ik tot maandag wachten en dan naar de huisarts of iets dergelijk bellen? Ik hoor het graag van jullie wat jullie tips zijn! Ik ben echt radeloos
Ken de felle stekende pijn in je lies en heb ook bekkenklachten gehad bij de eerste zwangerschap. Ben na mijn zwangerschap ivm aanhoudende klachten bij een bekkenfysiotherapeut in behandeling geweest en deze zwangerschap ook al eens geweest. Dat heeft mij goed geholpen. Voor nu kan ik je alleen rust aanraden. De hevige pijn in je lies verdwijnt vaak na een dag of 2 weer. Als je het echt niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd de verloskundige even bellen voor advies. Sterke er mee!
Vervelend! Ik hoop dat je ondertussen bent opgestaan. Zolang blijven zitten op 1 plek is helemaal niet goed. Vraag je man of hij je helpt onder de douche te zetten of in bad te liggen en ga even lekker warm douchen. Daarna wel in beweging blijven. Vk kan je niet helpen dan sturen ze je door naar de fysio maar denk dat dat te laat is. Ps pijn in je rechterlies hoort ook bij bekken pijn maar als je op je achterkant van je hand blaast en er komt iets naar buiten bij je lies dan kan je een liesbreuk hebben. Dit moet zsm verholpen worden en moet je hap voor bellen.
Bedankt voor je reactie! Ik zal dan nog wel even afwachten hoe het verloopt en maandag een verwijsbrief vragen voor bekkenfysiotherapie. Vervelend daf je ook na je zwangerschap er last van hebt
Je hoeft geen verwijsbrief te hebben, je kunt gewoon zelf een bekkenfysiotherapeut in de buurt bellen voor een afspraak. Bij mij stonden na de bevallig mijn schaambeen en stuitje scheef wat extra klachten gaf. Onbewust kon ik de bekkenbodemspieren door die alles ook niet goed meer ontspannen. Hopelijk zakt je pijn een beetje weg, maar bij twijfel kun je altijd advies vragen bij je verloskundige zoals ik al zei. Sterkte!