Mijn schoonmoeder woont alleen en heeft het best druk met al haar dieren en huis en werk. Maar ik kan er niet tegen dat ze bijna nooit eens belt of langskomt. Langskomen gaat tegenwoordig iets lastiger omdat ze op het moment even geen auto heeft, maar voor die tijd was dat ook al zo. Het contact moet altijd bij ons vandaan komen en ik kan er niet tegen. Erger me er echt aan. En helemaal als ik hoor dat ze wel regelmatig op haar andere kleinkind past. Die woont iets dichterbij, dus dat gaat ook makkelijker. Maar toch, ik snap het niet en vind het raar... We hebben vaak aangeboden dat we haar wel willen halen/brengen en dat ze op haar vrije dag (2 per week) best eens langs kan komen, lekker eten enzo.. Maar ze belt nooit. Wat moet je hier nou mee?
Gewoon lekker laten gaan.. Je hebt er al genoeg aan gedaan door haar te bellen etc etc. En als je het echt dwars zou ik het gewoon zeggen.
Er zijn een hoop ouders die vinden dat de kinderen bij hun ouders op bezoek moeten komen en niet andersom... Die andere kind(eren) komt ze daar wel uit zichzelf, of komen die ook voornamelijk bij haar?? Hier is dat namelijk ook veel zo..
Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo van het bellen. Misschien heeft ze het zelf wel helemaal niet door omdat ze het zo druk heeft met van alles. Je zou haar ook zelf op kunnen bellen en een dag afspreken dat je haar op haalt. Mijn schoonouders komen hier ook nooit, behalve met verjaardagen en die wonen ook nog eens erg dicht bij. Ze bellen ook nooit, maar wij komen daar wel iedere week. Heb er eigenlijk nog nooit een probleem van gemaakt. Iedereen zijn eigen ding en misschien wil ze zich juist wel niet aan jullie opdringen. Je hebt het wel aangeboden, maar voor sommige mensen is het dan toch nog erg moeilijk om een afspraak te maken. En als je er echt heel erg mee zit zou ik het gewoon met haar bespreken.
We hebben het al heel vaak gezegd en dat zegt ze dat ze langs wil komen enzo. Maar ze doet het nooit!! En ik maar op FB en Hyves lezen dat ze het zo leuk heeft met haar andere kleinkind.
Hoe moeilijk het misschien ook is maar helemaal niets. Mijn schoonvader en zijn 2e vrouw doen dit ook. Wij moeten altijd bellen en langskomen. vanuit hun helemaal niets, terwijl ze wel zeggen dat ze de kleinkinderen willen zien. De laatste keer dat we ze gezien hebben is vorig jaar december geweest. Mijn man heeft zijn vader gebelt op zijn verjaardag half januari en tot de dag van vandaag niets meer van ze gehoord. Ik vind het prima zo. Alleen begint mijn dochter er wel om te vragen waarom ze opa en oma zo niet ziet. Ik zeg dan wel de waarheid, dat ze het te druk hebben. Want een afspraak maken is niet zo simpel met hun. Echt agenda's trekken, ik werk onregelmatig en hun hebben het echt erg druk. Maar wel zeueren dat ze de kinderen zo weing zien. Ik ben van mening, voor kleinkinderen maak je tijd. Pfff lekker hoor om het ook is kwijt te zijn dat gevoel.
Misschien wilt ze jullie niet tot last zijn/zich opdringen? Als je er zo mee zit zou ik het gewoon aankaarten.
Wij gaan daar ook wel gewoon heen. Maar op een gegeven moment is de koek op. Het moet wel van 2 kanten komen!!
Jeetje wat zijn jullie allemaal best netjes (niks mis mee hoor) Maarja misschien ben ik een beetje simpel ik heb zoiets graag of niet Vorige maand hadden we een verjaardag van mij vriend zn zus.. En had tegen sm gezegd al van te voren dat jk het niet nodi vond dat ie de hele avond van hand tot han zou gaan.. Of ze daar een beetje op wou letten/mee helpen..(het is nl meestal zo als je binnekomt bij die kant van de fam.. Dan word je kind nog net niet uit je armen geplukt, ook door sm) Zegt ze jaa is goed, MAAAAR ja.. We zien hem ook niet zo vaak.. En dan denk ik pfff je weet waar ik woon toch.. Je heb me nr.. Dan moet je me bellen... Ze woont trouwens 5 min hiervandaan met de auto... Heb er alleen nog niks van gezegd want ja dit was de eerste keer dag ze het zei.. Maar mocht ze het meerdere keren zeggen dan ga ik er wel van zeggen hoor... Ik ga niet bellen van goh wil je alsjeblieft langskomen zodat je je kleinkind kan zien
Tja, kijk als je er zo over denkt dan zou ik ze laten barsten. Persoonlijk vind ik het juist erg fijn om een leuke band met mijn schoonouders te hebben, dus ik neem het voor lief. Als we daar zijn is het altijd gezellig en de kinderen vinden het ook leuk. Dus een kleine moeite voor ons.
Ik kan ook niks anders dan me er enorm aan ergeren. Mijn man vindt het ook stom, maar zegt dat niet duidelijk! Als wij het zo vaak aangeven dat we haar vaker willen zien en dat we haar best willen halen/brengen en ze doet er nog niks mee, wat moet je dan? En dan doet het best een beetje pijn om steeds te lezen dat ze wel op haar andere kleinkind past en dat het zo gezellig was. Ja die woont dichterbij, maar je hebt toch meer kleinkinderen? Wel altijd zeggen dat ze je zo mist, maar er nooit iets aan doen. Ik vind het zo stom!
Ik zou zeggen lekker rustig . Mijn sm komt zo eens per 2 maand langs, lees komt 's morgens en gaat 's avonds pas weer weg, mij toch iets te veel vanhet goede, ben blij dat ze dat niet zo vaak doet.
Haha das weer de andere kant. Mijn schoonvader en vrouw doen dat ook. Die komen ook nooit langs (ook een enorme ergernis), maar als ze eenmaal komen dan blijven ze ook gelijk uren plakken!! Ben je net met avondeten bezig en staan ze ineens op de stoep!
Tis ook nooit goed ik zou zeggen wanneer jullie tijd hebben om langs te gaan dan ga je, komt ze niet dan niet..... Dit zou wel het laatste zijn waar ik mij druk om zou maken wel een hippe oma die ook nog hyves en fb heeft hihihi
Ze gaan van het ene uiterste in het andere idd, haha. Maar ik vind het gewoon niet normaal dat je zo weinig van je laat horen. En op FB maar populair doen over je kleinkids...
Zo zijn mijn ouders ook. Bellen ook bijna nooit. Ach ja, ze hebben zo ook hun bezigheden. Ik heb me er eerst druk om gemaakt, maarja ook hier is het zo dat wij wat verder weg wonen dan mijn zus. Zij komt daar minimaal elk weekend met mn nichtje. Mn ouders zijn meiden gewend, vinden de oudste maar een druk mannetje, al zit daar wel een kern van waarheid in Probleem is dat als ze het zelf prima vindt zo, je er weinig tegen kunt beginnen. Heeft je kindje nog wel een andere opa en/of oma?