Wie heeft hier ook last van? Ik ben inmiddels 35 weken zwanger en het wordt steeds erger. Sta er mee op en ga er mee naar bed....... Volgens huisarts, gynaecoloog en cardioloog kunnen ze geen kwaad maar ik ben zo bang!!!! Wie herkent dit? Gr Mabelle
mijn hart sloeg ook een keertje over in de pubertijd, nu ook soms regelmatig. is inderdaad erg eng maar bij mij kon het toen ook geen kwaad, zelfs hartfilmpjes gemaakt. maak je niet te druk meid
Hi meid, is je bloeddruk gemeten? Als deze normaal is hoef jij je geen zorgen maken. Het helpt door heel bewust te ademen. Leg je handen op je buik en voel deze omhoog gaan met je ademhaling. Houd dit een tijdje vol tot je weer rustig wordt. Door de enorme bloeddoorstromingen heb je meer last van hartkloppingen. Het hoort helaas bij de zwangerschap. Succes met de laatste weken!
Hoi, dank jullie voor de snelle reacties. Mijn bloeddruk is goed. Alles lijkt goed. Heb meerdere ecg's gehad en een echo..... Maar het zijn van die momentopname's.. En mijn hart blijft maar overslaan, raak er echt van in paniek. En dan moet ik nog bevallen
He wat vervelend zeg! Is het je eerste bevalling? Spreek het uit bij je verloskundige, ze kan je misschien wat beter geruststellen. Vooral niet op zien tegen de bevalling hoor, dat gaat helemaal goed komen! Neem maar van mij aan
heel vervelend! Maar probeer juist niet in paniek te raken want dan wordt het alleen maar erger doordat je dan hoog gaat ademen..bespreek het iig met je gyn of vk.. en wat je kan doen als je zoiets voelt..is rustig gaan liggen, handen op je buik leggen en door je buik ademen..door je neus inademen en je mond uitademen...als het goed is moet het dan langzaam rustiger worden...
Ik heb het vooral 's avonds in bed heel vaak! Als ik op mn buik of op mn zij lig 'hoor' ik het gewoon op mn kussen haha en daar wordt ik nog banger van! Durf soms gewoon niet te gaan slapen want stel je voor dat ik niet meer wakker wordt! Dom he! Bij mij zeiden ze ook dat het niets uitmaakt en bij de zwangerschap hoort (vorige had ik er geen last van). Maar het is inderdaad gewoon heel eng!!
Hoi, Ik heb dit ook heel erg gehad een paar maanden lang elke dag. Heel vervelend gevoel! Sinds ik zwanger ben heb ik er gelukkig geen last van (tot nu toe dan) Ik ben er ook voor naar de dokter geweest maar was inderdaad niks om je zorgen over te maken. Het kan ook komen door stress of misschien maak je je bewust of onbewust ergens druk om. Het is inderdaad een eng gevoel, ik werd er ook bang van. Dacht altijd van volgens mij stopt m'n hart er zo mee ofzo.. Er is helaas niks aan te doen. Gewoon proberen te denken dat het geen kwaad kan! Ik hoop dat je er snel geen last meer van zult hebben.
Komt gewoon doordat je hart meer bloed rond moet pompen.. Ik heb het ook afentoe, leuk is anders! Vooral als ik wakker schrik of teveel doe in huis enzo.
heb dit op het moment ook en ben niet eens zwanger.. het is gewoon heel irritant, maar geen reden om je ongerust te maken hoor. de ademhalingsoefening wat hierboven wordt beschreven helpt goed.
Kan me heel goed voorstellen dat je het eng vindt. Toen ik zwanger was van de 1e (die is nu 15 maanden inmiddels!) had ik het ook. Ik heb jankend op de bank gezeten (en mijn vriend de huisartsenpost bellen) omdat ik echt bang was dat ik er aan zou gaan. Later nog een ecg gehad en er kwam niets uit. Het kan dus echt geen kwaad, maar als het je zo dwars blijft zitten toch nog maar eens met de huisarts of vk gaan praten. Misschien dat het ze toch lukt om je wat gerust te stellen.
Wat goed dat jullie er zo redelijk nuchter mee om kunnen gaan! Ik heb het nu continu vanaf zaterdag en de dokter blijft zeggen dat het geen kwaad kan. Nu moet ik het nog gaan geloven.....
Hier het zelfde. Ik heb het vaak als ik in bed lig. Wat helpt is op de andere zij gaan liggen, of plat op me rug en een paar keer flink hard hoesten/kuchen. Vooral niet aan denken, want dan wordt het door de stress alleen maar erger.
Dit kan ermee te maken hebben. Bij mij is het gewoon stress..gister was het weer zo erg dat ik er zelfs een paniekaanval van kreeg..idd proberen om er niet verder over na te denken, et maakt je alleen maar gek zo.