Grote meiden grote zorgen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door PetraK, 26 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Tjah, het zal er ooit aan komen.
    Dat mijn meiden groot meisje gaan worden.
    Wat het in houd weten ze inmiddels. En via een mooie website zijn ze weer een stukje wijzer geworden.

    Maar toch, wanneer komt het?

    Dat blijft natuurlijk een grote vraag.

    Mijn oudste dochter is bijna 12 (in nov) en klaagt al een poosje over buikpijn.
    Dit komt met vlagen.
    Maar of dit nu echt met de menustruatie te maken heeft?

    Ben wel blij dat zowel mijn exman, als zijn moeder, en ik er heel open in zijn, en er geen taboe van maken. Als ze vragen hebben kunnen ze dus bij ons drietjes terecht. Hoewel Papa het toch wel meer de taak van mama vindt, geeft hij toch antwoorden op de eventuele vragen!


    Maar hoe doen jullie dat? Mama's van grote meiden?
     
  2. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Laatst begon ik er zelf even over met Iris (bijna 10) van weet je wel wat ongesteld zijn inhoudt en dat jij dat ook best gauw gaat worden, ik was zelf met ruim tien ofzo ongesteld. Nee dat wist ze niet en had er ook echt geen oren naar nog ahahahha, ben er maar over opgehouden anders ben ik weer een raar mens straks :)
    Ow ja en borsten die wilde ze niet en die kreeg ze ook niet zei ze :)
     
  3. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Owja borsten ook zo iets.
    Mijn middelste is een flinke tante, en ontwikkeld indd al borsten, ze heeft dan ook inmiddels 70 A alleen vind pa het nog niet nodig dat ze bhtjes gaat dragen, terwijl ze het zelf wel wil!

    De oudste begint nu ook eindelijk wat erwtjes te krijgen :) En hier is ze heel trots op, maar verder dan maat AAAAA ofzo is het ng niet .

    Maar om terug te komen op de menustruatie. Misschien kan je haar eens deze site laten lezen.

    NVSH

    Die van mij hebben echt alle onderwerpen door gelezen, en zijn er dan ook serieus mee bezig.
    Deze site leest best wel makkelijk voor aankomende grote dames :)
     
  4. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Thnx 4 de tip!
    Vind alleen het onderwerp sexspelletjes een beetje verontrustend :p :(
     
  5. Niet meer actief

    Hm, ik heb alleen maar jongens , die zullen dalijk wel andere "probleempjes" krijgen!

    Ik was ook 12 toen ik voor het eerst mijn menstruatie kreeg, m'n moeder had er eigenlijk nooit over verteld dus het was echt een schok!

    Toen ze me daarna uitlegde over hoe en wat vond ik het eigenlijk wel stoer :D

    Bij ons thuis waren ze nooit zo open over dit soort dingen ( andere generatie denk ik ), dus ik neem het m'n moeder ook niet kwalijk! ;)
     
  6. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Ik heb een dochter van 5 dus kan nog niet erg met jullie meepraten maar die draagt soms de bh's al van mij omdat ze ook "Borstelen" wil hebben hahaha. En make-up.

    Maar ik was pas 13 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Dus heb nog wat jaartjes voor de boeg voor ik tegenover haar zit.
     
  7. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Zozo zij is er vroeg bij :p ik heb er eentje rondlopen die ook erg op dat soort dingen is gericht, zij zegt ook elke dag "mama de baby komt "daar"uit he? Wijzend bij haar kruis, hahaha heb er maar humor om, zij is anders dan anders
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Mijn Dochter is ook 12 Petra en menstrueerd sinds 3 weken gelee.
    Toen heeft ze dus haar eerste echte menstruatie gehad.

    Ameé rommelde al jaren met de zelfde klachten , vaak onder in haar buik pijn.

    En borsten tja ;) die heeft ze dus meer als der mama :(
    Ik geef mijn dochter dus wel een bh aan want groeiende borstjes doet heel veel auw, en een goed bhtje ondersteund de groei en is minder pijnlijk.
    Dus pa ,geef toe je dochter wordt een vrouw ;)
    Ik weet valt niet mee je kleine meid een jonge vrouw te zien worden.
    Maar haar nu te verbieden een bhtje te dragen vind ik niet goed.
    Ze heeft dat gewoon nodig.

    Hema heeft hele leuke in hun maatje en lijkt meer op een bikinnie dan een bhtje.
    Zou er wel een bhtje geven hoor Petra , beter voor haar.

    Die kerels willen hun dochters allemaal klein houden en niet toegeven dat ze papa's kleine meisje niet meer zijn :)

    Maar dat gaat nu eenmaal niet, en ik zou haar daar niet de dupe van laten worden.
    Alle meiden bijna van 12 dragen een bhtje want die meiden zijn stukken verder dan wij dat waren op die leeftijd.

    En der menstuatie , als ze al klaagt over pijn in haar buik dan zal dat ook niet lang meer duren.
    Je kan het ook zien aan haar afscheiding (sorry :)) als ze aant het hormonen is wordt deze groen.

    oef heel verhaal geworden :)
    succes met je man overhalen hihihi
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Deb dank je voor je uitleg.

    Behaatjes had ik al voor ze. Vooral mijn jongste van 10 heeft dus echte borstvorming, de oudste dus erwtjes hihi.

    Wat de afscheiding betrefd zal ik zeker even goed in de gaten houden. Zal haar ook is vragen waar ze de pijntjes voelt. We weet . Echter mag het nog wel even wegblijven hoor:)
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Tja meis maar dat hebben we niet in de hand he :)

    Ikzelf was 16 me ma 12 en me oma 18 en tja me dochter dus ook 12.

    Het is een zeurderige pijn onderin haar buik waar haar eierstokken zitten

    Ga jezelf maar na echte ongi pijn

    Heb even me kiddies in me album gezet :)
     
  11. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Leuke foto's van je kids,Deb!Dave is een stoere knul,hoor ;)

    xxx
     
  12. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik was zelf 12 jaar toen ik OG werd. verschikkelijk vond ik het was de eerste van de klas zover ik wist en had ook al een bh was erg vroeg rijp.
    Zover ik nog weet heb ik niet zolang buikpijn enz. gehad gelukkig hebben me ouders me goed op het grote moment van het vrouw worden geinformeerd waardoor ik niet schrok toen het zover was.
    Wel was het zo dat toen ik 13 was aan de pil werd gezet omdat er toen in de buurt veel spraken was van aanradning en verkrachting waardoor me ouders toen zeiden je gaat aan de pil want al kies je er zelf niet voor we willen niet dat je ook nog voor de keus staat van een kind.

    Oja toen ik de eertse keer og werd was het groot feest. me moeder had echt een mega grote chocolade taart gehaald en van me oma kreeg ik een ring. toen we die gingen uitzoeken dezelfde dag zei ze van me kleindochter mag de allermooiste ring uitzoeken want ze is vanaf vandaag officeel een vrouw god wat was ik kwaad op der toen nu kan ik er gelukkig om lachen.
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ikzelf was 16 best laat , ik had ook erge problemen met mijn hormoon huishouding (dikzijn)

    maar ik ben blij dat Ameé nu al ongi is geworden , dan heeft zij die problemen niet

    moest alleen wel erg lache om haar
    terwijl ze toch goed was voorgelicht is het niet helemaal tot haar door gedrongen dat een ongi wel 7 dagen kan duren

    ze dacht owwww 1 dag en dan ben ik er weer vanaf ;) ja jammer dan

    een week riep ze ontsteld uit eehhh :oops: ja lieverd kan wel een week duren

    dat vondt ze minder hahaha maar ze voelde zich wel groos

    want ze was nu een jonge dame geworden :)
    ik heb stad en land afgezocht naar een hangertje met het vrouwen teken , omdat ik die haar kado wilden doen

    maar tot nu toe nog niet gevonden :( hopelijk kom ik hem nog ergens tegen

    dus meiden als jullie weten waar ik zo'n hangertje kan bekomen
    hou ik me aanbevolen

    ps. hangertje gevonden :) thxxx Nies voor je meezoeken
    dochter was er heel blij mee
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik werdt pas ongi toen ik 15,5 was, ik weet het nog heel goed op vakantie 31 july, ik had ook al tijden last van buikpijn, en m'n moeder maar zeggen, misschien word je wel ongesteld....
    Toen ik het ontdekte schrok ik wel, m'n ouders waren helemaal trots, nou sta je daar :oops: m'n broertje snapte er nog niks van, die zei, krijgt ze nu een baby?
    Kort daarna ben ik bh's gaan kopen, maar wel met een vriendin.
     
  15. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi leuk om alle reacties te lezen .

    Hier zijn ze voorals nog niet gezien hoor de rode duiveltjes. Maar ja .... Tegen houden kan je het toch niet.. We zien het wel. Heb me best gedaan om haar uit te leggen wat het allemaal in houd enzo. Ze snapt het wel. En als het zover komt, ach dan staan zowel mijn exman, als exschoonmama en ik wel voor beide meiden klaar...
     

Deel Deze Pagina