Omgaan met emoties- welke therapie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zwijntje, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwijntje

Zwijntje Lid

24 nov 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn dochter van bijna zes kan soms niet goed omgaan met haar emoties. Ze is snel boos, weet niet goed hoe ze om moet gaan met tegenslagen en ook op school zien ze dit bij haar terug.
    Ik vraag me af of er iets bestaat om haar hier in te trainen/ oefenen, omdat het nog wel eens een probleem zou kunnen worden. Wie weet of er zo iets bestaat? Ik weet dat er ook zoiets is voor kinderen die juist meer van zich af moeten bijten of worden gepest, maar bij haar dus eigenlijk het tegenovergestelde...

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier gaat mijn zoontje die dit ook heeft een weerbaarheidstraining doen. Dit werkt namelijk ook de andere kant op. Hij heeft ook wat grensoverschrijdend gedrag waarvan hij het zelf eigenlijk niet eens weet. Deze cursus gaat hem daar ook bij helpen.

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Rots en water. De meeste leerkrachten kennen hem ook. Even op school vragen.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik had dezelfde tekst kunnen schrijven over mijn dochter.
    Zij wordt daarentegen wel geplaagd/gepest.
    Haar humeur kan thuis omslaan als een blad aan een boom. Joost mag weten waarom.
    Ik heb daarom online wat opgezocht over thuis weerbaar maken. Er staan wat goede tips bij, maar die gaan met name over zelfvertrouwen en weerbaarheid bij pesten. Weet even de site niet meer.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Dacht ook aan rots en water alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn hoor ik hier goede verhalen over.
    Wordt overal in het land wel gegeven denk ik

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Als je iets voor haar individueel zoekt kan je ook denken aan PMT (psychomotore therapie).

7. Zwijntje

Zwijntje Lid

24 nov 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties, ik heb hier zeker wat aan en ga even google-en op jullie tips!

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    863
    113
    home sweet home
    Speltherapie, pmt is het eerste waar ik aan denk

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Speltherapie of kindertherapie. Dan zien ze meteen wat er aan de hand is en geven jou als ouder ook tips voor de beste aanpak thuis.

Deel Deze Pagina