Hallo dames, Mijn dochter van bijna zes kan soms niet goed omgaan met haar emoties. Ze is snel boos, weet niet goed hoe ze om moet gaan met tegenslagen en ook op school zien ze dit bij haar terug. Ik vraag me af of er iets bestaat om haar hier in te trainen/ oefenen, omdat het nog wel eens een probleem zou kunnen worden. Wie weet of er zo iets bestaat? Ik weet dat er ook zoiets is voor kinderen die juist meer van zich af moeten bijten of worden gepest, maar bij haar dus eigenlijk het tegenovergestelde...
Hier gaat mijn zoontje die dit ook heeft een weerbaarheidstraining doen. Dit werkt namelijk ook de andere kant op. Hij heeft ook wat grensoverschrijdend gedrag waarvan hij het zelf eigenlijk niet eens weet. Deze cursus gaat hem daar ook bij helpen.
Ik had dezelfde tekst kunnen schrijven over mijn dochter. Zij wordt daarentegen wel geplaagd/gepest. Haar humeur kan thuis omslaan als een blad aan een boom. Joost mag weten waarom. Ik heb daarom online wat opgezocht over thuis weerbaar maken. Er staan wat goede tips bij, maar die gaan met name over zelfvertrouwen en weerbaarheid bij pesten. Weet even de site niet meer.
Dacht ook aan rots en water alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn hoor ik hier goede verhalen over. Wordt overal in het land wel gegeven denk ik
Speltherapie of kindertherapie. Dan zien ze meteen wat er aan de hand is en geven jou als ouder ook tips voor de beste aanpak thuis.