Hallo, ik heb al jaren een hond, hij is bijna 7. Sinds we een kindje hebben beleef ik echter veel minder plezier aan hem. Er zijn een aantal nadelen (ongelooflijk veel uitharen, springen als er bezoek komt ed) maar het allergrootste probleem vind ik het blaffen als ons kleine slaapt. Dit gebeurt wanneer er iemand langsloopt of als de bel gaat. Soms middenin de nacht of als de postbode langskomt (soms al om half 6 's ochtends!). Ons kindje wordt daar wakker van en is dan niet meer stil te krijgen. Heel erg irritant dus! Nu we een tweede verwachten zie ik het helemaal niet meer zitten. Herkent iemand dit? Wil heel graag tips!!!! Want ik vind de hond zo niks meer aan!
Wij hebben zelf 2, grote, honden. Voordat we een kindje kregen stonden zij bij mij op de eerste plaats. Nu zijn ze, wat volgens mij heel gewoon is, naar de 2e plaats verhuisd. Ik merk wel dat ik soms minder tijd heb of de tijd die ik heb anders moet indelen. B.v. met het uitlaten. Blaffen heb ik ook last van. Dochterlief slaapt er alleen lekker doorheen! Ik irriteer me er zelf alleen vaak aan, en krijgen ook wat last met de buren. Sindsdien het ik een antiblafband. Misschien ook een idee voor jullie. En misschien een gehoorzaamheidscursus doen om het allemaal weer een beetje op te frissen ... Kan hij het springen ed misschien ook wat afleren.
Nee herken ik helemaal niet. Onze hond blaft ook best veel maar dat is goed te corrigeren. We hebben dan ook na de bevalling een trainer thuis gehad om dingen door te spreken. Ik vind hem juist heerlijk om bij tot rust te komen. Even lekker wandelen samen ( kindje even thuis) of lekker knuffelen op de bank. Nu Isabella iets groter is wordt het zelfs nog leuker en spelen ze samen. Tip is dus ga naar een goede hondenschool en ga hem trainen om niet meer te blaffen. Blafband kan maar goed corrigeren ook.
Hier gaat het wel prima. We hadden al een hond toen onze dochter geboren werd, maar die is overleden toen ze 9 maanden was. 2 maanden later hebben we weer een pup gekregen en die hebben we nu nog. Ondertussen heb ik ook nog een zoontje erbij. Het is wel druk, maar de hond krijgt nog aandacht genoeg. Net als Bosi beleven de kinderen er veel lol aan en voor ons een goede reden om er elke dag even uit te gaan voor een wandeling. Ik zou een goede hondenschool zoeken, daar kunnen ze je vast wel helpen. Je kunt het gedrag ook ombuigen naar een andere actie. Bijv. leren dat wanneer de deurbel gaat, de hond naar zijn mand moet en niet moet gaan blaffen. Gewoon flink veel oefenen, vragen of buren aan willen bellen etc. Misschien vind je dat een beetje achterlijk om te vragen, maar het is wel een handige manier. Onze eerste hond blafte als een bezetene en die hebben we het op deze manier afgeleerd. Dus niet meer bel = blaffen, maar bel = plaats. Wel natuurlijk goed belonen als hij stil is. Zorg dat je het consequent goed doet, anders zal de hond, vooral in het begin snel in zijn gedrag terugvallen. Vandaar dat je het beste mensen kunt vragen aan te bellen, zodat je voorbereid bent en zij weten dat het misschien even kan duren voordat je bij de deur bent. Maar ook hierin kan een goede hondenschool of trainer je begeleiden. Haren, ja, daar baal ik soms ook wel van, vooral nu ze in de rui is en alles onder zit, maar het hoort erbij.
Dank je wel voor jullie snelle reacties! We hebben wel geprobeerd (en nu nog steeds wel) om hem naar z'n mand te sturen als de bel gaat, maar zo gauw je naar de deur loopt dan loopt ie mee en springt ie tegen de visite op! En als ie blijft zitten (wat zelden voorkomt) dan piept ie net zo lang en moet je hem echt tegenhouden om niet alsnog tegen de visite op te springen. Hij is pas rustig als ie dat gedaan heeft! Het is gewoon een hele drukke hond! Vraag me af of dat er wel uit kan. En hoe los je dan het blaffen om de postbode enzo op? Want dan gaat de deurbel niet eens...
Wij hebben 2 honden (héél groot en héél klein) en waren hier super actief mee (hondensport/school). Nu er een kleine rondhobbelt komen ze echt op de 2e plaats en krijgen ze minder aandacht. Toen de kleine nog kroop vondt ik de haren op de grond echt vervelend. Je kon wel blijven stofzuigen! Nu onze zoon loopt, hebben we er minder last van en hij kan nou de beesten (we hebben ook nog 2 katten en een papegaai ) te eten geven. We hebben wel erg geprobeerd om zeker voor de honden de link niet te laten leggen tussen kind en straf (want ze mogen immers veel minder als de kleine erbij is). Dus nu mogen ze veel minder als voorheen, maar wel consequent niet. Mochten ze voorheen op de bank, dan nu helemaal niet meer, ook als de kleine niet in de kamer is etc. Antiblafband ben ik geen voorstander van (vooral niet met schokken). Blijf vooral consequent (bel = mand, dan altijd bel = mand etc.). Oh ja aaien de mensen waar je hond tegen opspringt hem/haar dan ook? Laat ze dan ten eerste de hond helemaal negeren (ook geen oogcontact) en als het kan zelfs de rug toedraaien. Pas als de hond weg gaat mag de persoon hem/haar aanhalen (als hij/zij weer gaat springen natuurlijk niet meer en weer negeren). Doe dit zelf ook (bij een ander niet, bij jou ook niet).
Ja de visite heeft geen keus. Hij is zo wild dat je hem wel moet aaien, anders springt ie je omver! Heel vervelend en heel irritant. Ik vind er zo niks meer aan.... En dat blaffen voor de postbode enzo word ik ook helemaal kriegel van. En als de kleine slaapt dan wordt ze gelijk wakker en is niet meer in slaap te krijgen. Doe hem uit frustratie weleens achter het huis, maar dan blaft ie tegen alles en iedereen die langsloopt!!!
Wij hebben 5 honden, en ja, honden blaffen weleens. En ja, honden ruien, maar goed, stofzuigen moet sowieso dagelijks dusja daar zie ik geen probleem in. Niet als aanval bedoeld, maar het komt op mij een beetje over dat de hond eigenlijk als last word gezien nu de kleine er is. Dan gaan er bij mij eigenlijk meteen onderbuikgevoelens kriebelen... Geef je de hond wel genoeg aandacht? Edit; Je stopt hem achter het huis?? God ja, dat is DE oplossing voor zijn gedrag, lekker afzonderen zodat hij nog harder gaat blaffen
Dat is ook het eerste wat bij mij opkomt... En wat ik mij dan nu even afvraag, je valt nu over het feit dat de hond tegen iedereen opspringt die binnenkomt, maar deed je hond het voorheen niet dan?
En toch is het jullie eigen schuld dat hij het doet en nog steeds doet. Door echt te trainen kunnen ze het echt af leren. Geloof me, ik heb een terrier en dus een druk hondje. Maar door streng en consequent te zijn kun je het gedrag echt wel veranderen. En afzonderen is helemaal niet goed inderdaad.
Is een hond afgezonderd als je hem achter het huis doet? Nee dat vind ik niet. Ik zie hier in de buurt wel honden die de hele winter buiten zitten (dat is pas zielig), terwijl die van mij alleen met mooi weer lekker buiten is en daar ook echt van geniet. Dus dat zien jullie echt verkeerd! De hond krijgt inderdaad minder aandacht (maar zeker niet te weinig) nu de kleine er is. Maar dat lijkt me ook logisch.. Daar komen de problemen ook niet vandaan, want blaffen en springen deed hij voorheen ook wel. Vind het jammer dat jullie me zo aanvallen. Mijn onderbuikgevoel zegt me dat jullie denken dat ik mijn hond mishandel ofzo... Als ik niks om hem zou geven zou ik hier niet met mijn probleem komen! Het klopt inderdaad dat mijn hond altijd al zo wild was en na meerdere cursussen nog steeds. En ik erger me er ook meer aan omdat hij voorheen niemand wakker blafte. Toen was er nog geen kindje, dus kon ik het met een foei wel af, maar nu heb ik gelijk een huildend kind! Daardoor ga je je ook aan andere dingen ergeren.
Tsja, ik heb hier een puberende bullterrier van 30 kilo die heel graag mensen omver springt, gezellig wil blaffen als er visite komt of er volgens haar iets niet pluis is Soms werd mijn dochtertje daar weleens wakker van, maar goed, op een gegeven moment is ze daar gewoon aan gewend geraakt, net als dat ze eraan gewend is geraakt dat we langs een drukke weg wonen waar veel auto's voorbij rijden, en zowat heel de jeugd elk weekend schreeuwend en zingend voorbij komt, als ze terug komen van het stappen. Weet niet wat voor hond je hebt? Maar je hond achter het huis zetten is echt wel afzondering van de hond, omdat andere mensen dat doen, dan is dit voor jou nu ook maar gerechtvaardigd ofzo? Dus als ik morgen mijn dochter achter het huis flikker omdat ik het gejengel beu ben is dat ook goed omdat de buurman het ook doet? Zou hem gewoon wat meer aandacht geven, wandel eens wat extra, die hond blaft waarschijnlijk omdat ie zich kapot verveelt.
Volgens mij wordt je niet aangevallen hoor. Ik vind helemaal niet dat je hem mishandelt maar ik denk dat je je wel ergert om iets waar je toch zelf deel aan hebt. Onze hond zou alleen in de tuin wel afzondering vinden. Hij loopt me namelijk echt overal achterna ( wat ik helemaal niet erg vind) Nou ja, om je ergernis dus te verminderen zul je dus actief met hem aan de slag moeten. Je vroeg zelf om tips. En iedereen zegt dat je dus de hond moet gaan trainen. Eenvoudige oplossing is er volgens mij niet.
Ik reageer verder even niet meer op Sabinekuh, want vind haar reacties ronduit beledigend. Mijn hond gaat minimaal 3x per dag uit en meerdere keren per week lekker ver weg om uit te waaien. Als je echt een hondenkenner bent dan weet je dat blaffen om de bel enzo niets te maken heeft met hoeveel aandacht een hond krijgt. Dan blaffen ze namelijk de hele dag!!! Okee Bosi ik heb nu wel ideeen hoe ik het deurbel verhaal op kan lossen. Maar hoe zit het dan als hij middenin de nacht blaft omdat hij buiten iets hoort?
Ik ben geen expert natuurlijk. Geen idee en het lijkt me ook erg lastig. Wij hebben het zelf opgelost door de gordijnen dicht te houden en voor bij het raam ook veel dicht te hebben. Door die prikkels weg te nemen blaft hij minder snel. Misschien is voor de nacht een blafband met citroengeur een oplossing.
Nou heb gelezen dat een blafband met citroengeur juist heel dieronvriendelijk is, omdat ze dan lange tijd gestraft worden. Er zijn verschillende soorten, zal eens kijken. Kan ie die gelijk om als ie lekker buiten is
Blafband met citroengeur werkt niet goed, de lucht blijft hangen waardoor de hond in feite niet snapt waarom hij gestraft word. Je kunt hem wel leeg laten, misschien dat het pssst geluidje uit die band al genoeg is hem te laten schrikken en hem doen laten stoppen met het geblaf. Weet niet wat voor ras je hebt, maar met zo'n stroomband zou ik ook goed uitkijken, je kunt beter een trainingsband aanschaffen met een trilfunctie, en een ultrasone functie, daar zit ook stroom op maar die kun je uitschakelen.
Okee nou genoeg uit te zoeken dus! Misschien dat de lol in de hond weer terugkomt als we samen aan het werk gaan. Ben een echte hondenvriend en vind het ook vervelend om alleen maar nare ervaringen met hem te hebben. Bedankt voor jullie reacties!!
hey meid wij hebben een herdershond en sprong ook tegen de visite aan je moet gewoon tegen je visite zeggen als hij springt je rug naar hem toe draaien dan stopt hij er vanzelf mee want dat vinden ze niet leuk... wat betreft het blaffen een keer goed schreeuwen niet neeee of zo maar gewooon waaaaa dan schrikken ze en stoppen ze er ook mee op een gegeven moment... kijk maar eens naar de hondenfluisteraar daar heb je veel goede tips..... en ja je hond wegdoen voor je kinderen omdat hij haart kan je niet maken...dan maar iets meer stofzuigen....hahaha succes meid!!!
Daarom bedoelde ik dat je dat opspringen en geblaf bij visite goed voorbereid moet aanpakken. Dus een toneelstukje opzetten en voor jezelf, de visite en de rest van het gezin een duidelijk plan van de handelingen op een rijtje moet zetten voor je dit gaat trainen. Je hond heeft dit jarenlang gedaan, dus het zit er helemaal ingebakken. Als je onverwacht visite krijgt, ben je sneller van de wijs en bovendien wil je het dan gewoon gezellig hebben met de visite, niet bezig zijn met je hond steeds te moeten corrigeren. Onze hond was een grote, dominante waakhond en die deed dit ook al een aantal jaar toen we dit af moesten leren. We zijn met hem op een cursus gegaan speciaal voor probleemhonden (dat was ook, omdat hij mensen begon aan te vliegen etc.) en daarbij vertellen ze je hoe je zoiets op moet zetten. Ik vond het heel fijn om die cursus te doen, want iedereen zit daar met problemen en ze helpen je persoonlijk, want vaak op een gewone gehoorzaamheidscursus niet het geval is. Het grootste probleem is consequent te blijven en de rangorde weer helder krijgen als ik het zo lees. Wij hadden onze hond met de beste bedoelingen verkeerd aangepakt en daardoor ontstonden de problemen. Na die cursus hadden we duidelijke regels en een totaal andere manier van aanpak dan ons al die jaren op de reguliere cursussen was geleerd. We waren behoorlijk wanhopig hoor, maar dit heeft super geholpen, we kregen er een andere hond voor in de plaats. En ik denk ook dat jij het beste met de hond voor hebt, maar ik zou hem toch anders aanpakken en hulp zoeken, een stuk relaxter voor jou en je hond.