Rare vent in de speeltuin

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Anouk2005, Jun 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij wonen in een wijk met veel sociale controle.Een aantal weken terug was onze 6 jarige dochter aan het buitenspelen met haar buurmeisje.Toen ik even buiten de tuin ging kijken zag ik daar dus een man alleen in het speeltuintje bij ons huis zitten.Hij zat daar gebogen op een bankje met een fiets ernaast en zgn druk te sms'en.
    Ik vond dit al een rare situatie om daar als man alleen te gaan zitten zonder dat je daar met je eigen kinderen bent.Tegenwoordig krijg je al snel argwaan.Ik heb de meiden toen ze buiten aan het spelen waren dus ook goed in de gaten gehouden.
    Nu had onze dochter afgelopen woensdag een vriendinnetje te spelen en ik was eingelijk het hele incident met die man alweer vergeten.Onze dochter was voor het huis met haar vriendinnetje aan het skeeleren dus ik had ze in het zicht want het vriendinnetje zou ook weer bijtijds worden opgehaald.Toen zijn ze binnen gekomen en hebben hun skeelers gewisseld voor schoenen en zijn nog even naar buiten gegaan en bij ons achter op het veldje gaan spelen.Toen ik even laten naar buiten keek zat die man alweer in het speeltuintje en gingen direct mijn alarmbellen rinkelen.Weer met zijn fiets en gebogen op het bankje en zgn te sms'en.Omdat het vrij druk was met andere spelende kinderen en ouders in de nabije omgeving maakte ik me niet direct zorgen totdat ik 5 minuten later buiten ging kijken en ik mijn dochter en haar vriendin niet meer zag maar het meest schrok ik nog van het gegeven dat die man ook verdwenen was.Jullie willen niet weten wat er allemaal door mijn hoofd is gaan spoken.Met mijn zwangere buik van 30 weken heb ik met kramp in mijn buik de fiets gepakt en ben direct in de bosjes gaan zoeken en er omheen en meerdere mensen aangesproken of ze die 2 meiden hadden gezien.Nu waren er gelukkig een aantal tienerjongens die die meiden wel hadden gezien en toen ik weer terug kwam vertelden ze me dat ze ondertussen alweer langs waren gelopen en ze hadden hun naar huis gestuurd omdat ze werden gezocht.Wat was ik blij toen ik die 2 meiden weer zag.Ze waren gewoon een ommetje gaan maken maar aangezien dit niks is voor mijn dochter was ik hevig geschrokken.Ik vertelde dit verhaal over die man ook tegen mijn man maar die zocht er niets achter totdat ik vandaag werd gebeld door mijn overbuurvrouw(onze dochters spelen graag met elkaar) dat die man dus wel degelijk al in de gaten wordt gehouden omdat die er zowat iedere dag schijnt te zitten.Zij hoorde dus dat onze dochter met haar vriendinnetje zoek was en omdat ze mij niet ongerust wilde maken is ze zelf in de auto gesprongen en is door de wijk gaan rijden.Nu had zij wel van andere moeders vernomen dat ze hem al eerder hadden zien wegfietsen terwijl die meiden nog gewoon in het zicht waren maar ze had mijn bezorgde gezicht gezien en maakte zichzelf ook grote zorgen.Even later zag ze mij dus met onze dochter en haar vriendinnetje lopen en wist ze dat het goed was afgelopen.Ik ben toch wel geschrokken van dit hele gebeuren temeer omdat ik het me niet allemaal heb verbeeld en die vent dus wel degelijk zit te loeren in de speeltuin naar een evt slachtoffer,Ik laat mijn dochter nu de komende weken dus zeker niet meer buitenspelen buiten mijn zicht en anders ga ik er maar bijzitten.De moeder die mij belde liet ook al weten dat ze hem de volgende keer ook gaat aanspreken onder het mom van zgn interesse.Afgelopen woensdag heeft ze hem ook aangesproken met een smoes of die misschien een roze rugzakje had gevonden en gisteren en vandaag is die niet meer gezien.Hij schijnt ook meestal aan het einde van de middag daar te zitten en wschl omdat dan veel kinderen alleen buiten spelen omdat de ouders bezig zijn om het eten klaar te maken.
    Sorry voor het lange verhaal maar het laat maar weer zien hoe kwetsbaar we zijn.Het wordt weer tijd voor een goed gesprek met allebei de kinderen.Wat leven we toch in een rot wereld en we kunnen geeneens meer onbezorgd genieten van kinderen die lekker buiten spelen met mooi weer omdat er altijd wel één of andere griezel rondloopt die hele andere gedachten hierbij heeft.
    Ik kan er gewoon helemaal emotioneel over worden en vooral nu ik ook nogeens behoorlijk zwanger ben.

Ik voel me er echt een beetje down over maar wat heb ik toch een fantastische en lieve buurvrouw,

Helemaal super gewoon!!

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Inderdaa een super buurvrouw dat ze meehelpt met zoeken. Ik zou ook vast een melding maken bij bij politie (via wijkagent) met eventueel een goed signalement. Het kan best zijdat het niks is, maar ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

jeetje wat zul ji geschrokken zijn idd...bah!
    Maar wel melding van maken hoor......lijkt me echt *** want wat doe je nu?!

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We gaan ook zeker een melding maken en we hebben ook wel een goed signalement.Het is een beetje een armoedig type die een beetje lodderig uit zijn ogen kijkt.De volgende keer wanneer die wegfietst willen ze hem ook gaan volgen om te kijken of die dan neer zal strijken bij een ander speeltuintje.
    Misschien is het niks maar ik heb er een slecht gevoel bij.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vooral naar je gevoel luisteren....liever het fout hebben dan niks doen....

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zou een evt volgende keer de wijkagent bellen. Misschien is het wel helemaal niets, maar liever inschakelen terwijl t onnodig was als een keer te weinig zou ik zeggen in dit soort situaties. Overigens vind ik de man aan blijven spreken ook nog niet zo gek.. Helemaal zoals gedaan werd, maar zou zelf nog eerder gewoon zeggen:'Goh je zit hier wel vaker hè, heb je misschien gezien wie dit of dat gedaan heeft of heb je inderdaad een rugzak zien liggen'. Heeft hij door dat anderen hem vaak zien zitten en dus niet ongestoord zijn gang kan gaan.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja voor hetzelfde geld is er niks aan de hand... Maar voor zulke dingen heb je 0900-tuig.
    Daar kun je zoiets gewoon melden als hij er weer eens zit en dan komen ze meteen even poolshoogte nemen.

Heb nu 2x voor iets gebeld en ik moet zeggen.. Helemaal top.
    Eerste keer zaten we bij een plas aan het water en liep iemand in z'n ondergoed vrouwen lastig te vallen...
    En nadat mijn man er iets van zei waren wij dus de klos.
    Het was niet alsof hij ze aanraakte ofzo.. Maarheel opdringerig, in z'n ondergoed en dat de ene vrouw na de andere...

En tegen mijn man begon hij onwijs te schreeuwen en te dreigen dat hij hem met 1 karatetrap wel even wat zou leren... (en at continu op vol volume achter elkaar. Dat konden ze over de telefoon ongetwijfeld horen.
    5 minuten later kwam er een motoragent langs.. En daarachter aan een busje.. Die hebben de goede man en z'n spullen mee genomen.
    Was heel erg in de war dus afgeleverd bij familie.

2e keer liep een groep jongens een blinde te sarren.. Duwen enzo.. Beetje laf als degene het niet kan zien en in z'n eentje is.
    Dat was ook heel snel opgelost toen.

Dus ik zou gewoon eens bellen als je hem weer ziet zitten.. Kunnen ze meteen zelf zien wat er loos is.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat vind ik ook wel een goed idee om idd te bellen wanneer die er weer zit.
    Dat aanspreken wat mijn buurvrouw heeft gedaan vind ik zeker super want dan weet die idd dat die ieder geval gezien is en dat die goed bekeken is.
    Misschien is het helemaal niets maar ik heb er een naar gevoel bij.
    Ik ben echt nog nooit zo ongerust geweest als de afgelopen keer.Kinderen weg en die man ook weg.Dan gaan er echt de meeste gruwelijke ideeen door je hoofd.
    Dan moet je gaan zoeken naar 2 blonde meisjes die in het oranje zijn gekleed en dat terwijl de meeste meiden in de buurt blond zijn en allemaal die dag in het oranje liepen.Hoe bedoel je ik had het niet meer pfff.

9. Saskia78

Mja snap wat je bedoelt.. Hier was onze dochter die altijd luistert... Stiekem een blokje om gegaan... Manman...

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent en dat er van alles door je hoofd gaat. Vervelend dat er zo een griezel zit en je er ook niet zoveel aan kan doen omdat hij (nog) niks gedaan heeft.
    Ik zou wel even een foto van hem maken als hij het niet ziet want dat is toch altijd beter dan een beschrijving en daar kunnen ze vaak veel meer mee.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou mijn alarmbellen zouden ook gaan rinkelen. En het eerste wat ik denk is dat hij met zn telefoon wellicht wel fotoos heeft zitten te maken.

Een volwassen vent zonder kinderen heeft niks in de speeltuin te zoeken, dus wat doet ie daar? Dat zou ik me dus sterk gaan afvragen. Misschien ben ik dan heel erg bevooroordeeld, maar als kind ben ik ook zo'n man tegen het lijf gelopen die het dus verkeerd voor had met me, maar door goede voorlichting van mn ouders wist ik dat het niet pluis was en ben ik hard weggerend.
    (Ik was toen een jaar of 7).

Ik zou denk ik ook een foto maken van die man. Maar aanspreken zal ik dan weer niet doen. Misschien is het wel niets, maar misschien heb je wel te maken met een of andere rare gast en dan weet je maar nooit waar zo'n gesprek op uitloopt. Ik zou gelijk de politie bellen of wijkagent en aangeven dat je het niet vertrouwd. Altijd het zekere voor het onzekere nemen.

En idd, je kinderen in de gaten houden.

Sterkte, ik zou er ook echt de kriebels van krijgen.

Sterkte!

12. Saskia78

Mja ik zou hem denk ik ook niet zo snel zelf aanspreken...
    Maar in theorie kunnen mensen ook gewoon op een bankje met hun telefoon spelen hoor... Gewoon omdat ze niks beters te doen hebben zegmaar.

Dus vandaar oom agent.. Die zijn daar handig in en bovendien als die hem weg sturen heeft het vaak meer effect dan wanneer je het zelf doet :)

13. miss40

miss40 Bekend lid

May 18, 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Toevallig kreeg ik gisteren in een zelfde soort situatie ook een naar gevoel, toen ik langs ons speeltuintje-veldje liep. Daar zat ook een man, denk een jaar of 20, rossig haar, rode schoenen, met zonnebril, bezig met mobieltje en een hippe zwarte fiets er naast. Vroeg me ook af wat hij daar deed, had hem ook niet eerder gezien. Zaten 2 meisjes op het klimtoestel. Kan me voorstellen dat jij bent geschrokken, zeker als zo iemand er vaker zit.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi!!

woensdagavond zat die er weer en toen heeft de overbuurvrouw de politie gebeld en ze waren er binnen een kwartier.
    Ze zijn zeker wel een 1/2 uur met hem in gesprek geweest en hij moest zich indentificeren en zijn mobiele telefoon werd bekeken.

Ik weet niet of we hier nog iets over terug horen maar ik denk niet dat ze iets hebben gevonden wat zou kunnen vermoeden dat die er uit zou zijn om kinderen te misbruiken.Had ook al via via gehoord dat die hier in de wijk kennissen heeft en dat die vermoedelijk alcoholist zou zijn.
    Ik hoop dat die er nu niet meer gaat zitten.
    Hij stond er aardig ontspannen bij toen de politie kwam dus wschl was die toen ook onder invloed want anders zou je niet zo reageren.
    Ik hoop dat ze hem duidelijk hebben kunnen maken dat zijn gedrag niet wenselijk is.

We houden het sowieso in de gaten.

Gr.

15. Saskia78

@anouk: fijn dat het voorlopig opgelost is (lijkt..).

Soms is oom agent toch je vriend.. Je zou het bijna vergeten soms :)

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Idd maar afwachten of die er niet weer gaat zitten maar ik betwijfel het.Al weet je het maar nooit wanneer het daadwerkelijk om een alcoholist zou gaan.

17. Praten met je kleintjes kan nooit kwaad. Wij leren die van ons ook al van jongs af aan dat ze op moeten passen en waarom. (En dat heeft bij eentje van op dat moment drie dus gelukkig gewerkt. Die reageerde goed en trok haar vriendje mee. )
    Maar vroeger gebeurde het ook, alleen is het nu bekend. Alleen maar fijn omdat iedereen er zo meer alert op is. Wat woon je trouwens in een fijne buurt dat iedereen die man in de gaten hield al.
    En verder, tja, niet iedereen is meteen fout, alhoewel ik me kan voorstellen dat je zo in de stress schiet hoor! misschien was het gewoon een eenzame man die gewoon even wil genieten van leven om zich heen.
    Ik hoop dat hij niet meer terug komt en je rustig dat laatste stukje zwanger kan zijn. Maar idd, praat met ze. Zelfs heel klein kan je ze al genoeg bij brengen om gevaar te kunnen zien en een goede reactie daarop te kunnen doen.

Raksha

18. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Heel herkenbaar. Bij ons op het speelpleintje was er ongeveer 2 maanden geleden precies hetzelfde aan de hand. Ook een vreemde kerel alleen die daar niets te zoeken had. Hij ging op een gegeven moment mee voetballen met een paar jongens maar sloeg daarbij bij een van die jongens een arm om zijn schouder. Toevallig zag die moeder van dat jochie dit uit het raam en heeft direct haar zoon naar binnen geroepen. Het bleek dat deze man helemaal uit een andere wijk komt dus hier sowieso al niets te zoeken had maar ook een bekende is van de politie:$ Sinds die tijd lieten wij onze kids ook niet meer zonder toezicht buiten spelen, gelukkig hebben we die kerel niet meer gezien, die begreep natuurlijk ook wel dat hij in de gaten werd gehouden en koos eieren voor zijn geld.

Wat een griezels heb je toch........brrrrrrrrrrrrrrr.

19. Saskia78

Mja wat dat betreft ben ik blij dat zo'n kleuter op zich nergens alleen naar toe gaat EN dat ze behoorlijk eenkennig is :)

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wij hebben het er ook over gehad na dat kdv in a'dam affaire.
    Sommigen vinden het te vroeg op 3 jarige leeftijd, maar ja het moet helaas wel.

Wij hebben dit boek erbij gebruikt

bol.com | Nee !, Sanderijn Van Der Doef | Nederlandse boeken

en we doen vaak rollenspellen.

En helaas is het hier ook al eens nodig geweest.

Share This Page