Grote mond.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Meranou, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb hier ook een exemplaar van 4 die het niet zo nauw neemt met scheldwoorden.

Ik heb er werkelijk alles al aangedaan, genegeerd, in de hoek gezet , geen snoep meer , geen tv meer, geen ds meer.

Je hebt haar gewoon nergens mee.
    Het is een heerlijk ondernemend vrolijk kind, maar aan luisteren schort het nogal.

En ik ben echt wel streng, en ik voer de dingen die ik zeg ook wel echt uit. Maar ze blijft het doen.

Het enigste wat ik doe is uitleggen dat die woorden echt niet kunnen , en dat andere mensen daar heel verdrietig van worden, en dat blijf ik keer op keer uitleggen en zeggen..

En weet je ze snapt dondersgoed wat ze zegt, want ze gebruikt de woorden ook echt op momenten dat ze bv haar zin niet krijgt.

Misschien komt het ook doordat ze een oudere zus heeft, die kijkt op televisie natuurlijk dingen, die voor haar niet geschikt zijn.

En ik vind inderdaad wel dat het erger geworden is sinds ze naar school gaat.

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier ook een van 4 die dit dus doet ,heb morgen gesprek met de ha over wat we nog kunnen dioen,aangezien niks helpt

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ben benieuwd wat de huisarts voor tips heeft :)

Er is vast geen pilletje tegen maar je bent ten eerste je ie kwijt en wellicht heeft hij het gouden idee :)

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook een kleuter die behoorlijk brutaal is geworden sinds hij naar school gaat. Wij accepteren het absoluut niet en dat weet hij. Soms flapt hij er nog wel iets uit, maar als hij mij dan al ziet kijken, zegt hij gauw: ik zei het tegen mezelf. Dat helpt overigens niet, want hij moet dan toch naar de gang of naar zijn kamer. Soms protesteert hij dan dat die-en-die dat ook tegen hun moeder zeggen, maar tja, ik ben hun moeder niet he, en tegen mij mag dat niet gezegd worden.

Ook heeft hij een vriendje die altijd dreigt dat hij zijn beste vriend niet meer is als ........ Dat nemen ze hier ook over. Daarvan zeg ik altijd dat dat ontzettend onaardig is om te zeggen en dat het ook nergens op slaat, omdat beste vriendjes elkaar ook niet altijd hun zin hoeven te geven.

Ik moet zeggen dat het nu wel weer meevalt. Oudste zit ook op een vrij streng christelijke school, dus ook op school mag er absoluut niet gevloekt of gescholden worden. Hij komt in elk geval nog niet met hele slechte woorden thuis. 'Poep' is hier nog een beetje het hoogtepunt van vieze dingen zeggen, haha.

Deel Deze Pagina