hoi meiden, ik zat gisteren te denken aan de toekomst enzo.. en toen ging ik eens op internet kijken voor het kdv.. iedereen zegt altijd dat het zo duur is maar je krijgt toch ook een smak met geld terug van Het Rijk, hoe zit dat nou precies? xx
Het gaat naar salaris. Je krijgt een bepaald gedeelte terug van de belasting. Maar hoeveel je terug krijgt hangt af van hoeveel je verdient.
het hangt er vanaf hoeveel je verdiend toch? wij hebben allebei een wajong uitkering, beneden modaal dus.. volgens mij krijg je dan 95.5 % terug, als ik het goed gelezen heb.. maar hoeveel betaal je per uur voor kdv dan? en weet iemand hoe dat met geld geregeld word? of je eerst alles zelf moet voorschieten ofniet?
Je betaald gemiddeld 6,10 per uur. Dat moet je eerst betalen en dan krijg je het van de belasting terug. Maar vaak boeken de KDV'S het zo af dat je niet zonder geld zit. Het hangt dus van het KDV af wanneer hun afboeken.
Maar je werkt dan toch niet als je een uitkering krijgt? Dan kun je lijkt mij ook geen toeslag krijgen, tenzij je een bepaalde regeling hebt met het UWV (reintegratieproject, etc.).
Je hoeft het niet eerst zelf voor te schieten. Als je het op tijd aanvraagt krijg je op de 20e van de maand je toeslag voor de maand erop. Je krijgt dus bijv op 20 oktober de toeslag om de rekening van het kdv van november te betalen.
Veel KDV'S bieden ook de mogelijkheid aan om het geld van de belastingdienst direct op hun rekening te laten storten. Voor het restantbedrag krijg je dan een factuur.
Ik vind een kdv niet duur hoor. Wij hebben een goed (iets boven gemiddeld) inkomen en we krijgen een bedrag van de belasting terug waardoor we per maand 75,- betalen voor 1 dag in de week kdv (is dus per dag maar 19,-) Vind ik echt niet veel. Jij zal dus wel meer terug krijgen.
Wij betalen ook 75,- per maand voor 1 dag in de week. Ik dacht altijd dat het Rijk 1/3 betaalde, je werkgever 1/3 en dat je zelf 1/3 moest betalen. Bij ons klopt dit wel zo ongeveer. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe het zit als je een Wajong uitkering hebt.
Nee, je werkgever(s) betaalt sowieso 1/3. Dit krijgt dus iedereen, ongeacht het inkomen. De rest is inkomensafhankelijk.
Ik krijg als alleenstaande moeder ook 95,5% terug van de belastingdienst, het gaat idd naar inkomen en je persoonlijke situatie. De overheid wil alleenstaande moeders meer aan het werk hebben, dus daarom krijg ik veel terug van de bealstingdienst(ik werk er zelf daarom weet ik het ). Ik betaal per week nog geen 20 euro zelf aan het KDV.
OP Belastingdienst/Toeslagen kun je een proef berekening maken. En inderdaad het gemiddeld uurtarief is 6,10
Tjah, wij betalen een smak ipv een smak terugkrijgen. Ik vind het reteduur. Is idd inkomensafhankelijk.
Ik snap dat echt niet...wij hebben een ver boven modaal inkomen, zelfs ruim meer dan twee keer modaal, en toch betalen we niet overdreven veel zelf, ik geloof iets van 25%. Misschien komt dat door de aftrekposten dan? Die hebben we namelijk wel flink, jullie misschien niet? Het gaat namelijk om het verzamelinkomen.