Door meerdere miskramen vandaag eerste echo gehad, 5w3d, maar enkel leeg vruchtzakje. Mijn hcg waarden zijn nochtans telkens mooi verdubbelt (verdriedubbelt zelfs) Wie heeft dit ook voorgehad? Mooie verdubbeling hcg maar lege vruchtzak?
Ja hoor, heb ik. Sterker nog, ik had een lege baarmoeder en een verdubbeling van het hcg bij die termijn. Een paar dagen later pas een leeg vruchtzakje. Ze is nu bijna vijf. 😉 Komt heel vaak voor hoor! Wanneer heb je weer een echo?
Verdubbeling van het hcg zegt veel meer op deze termijn dus er is goede hoop! Kijk maar naar mijn banner, ik weet hoe het voelt.
Een lege vruchtzak is echt goed want op die termijn is het veel te vroeg iets anders te zien. Volgende week moet er al meer te zien zijn maar niet bang zijn als dit ook nog erg klein is. Alles heeft zijn tijd nodig, zeker in het begin.
Geen ervaring maar hoop dat je volgende week iets kan zien. Hier had ik bij 5+3 een knipperend hartje en een mini boontje
Hoe zeker van je van je termijn? Als je zeker 5.3 bent had je iets meer verwacht. Je zit net op randje dat er een hartje gaat kloppen. Dan had je misschien iets meer verwacht bij een goede echoscopist. Maar als je ook maar 1-2 dagen naast je termijn zit is de kans heel groot dat er nog niks te zien is. Een dag kan zoveel verschil maken, de echoscopist moet goed zijn en dan Nog de ligging van je bm en t vruchtje.. Verdubbeling in hcg had ik ook.. Deze onzekerheid is de reden dat ik nooit een echo wil voor 6,5-7 weken.. Sterkte!
Ik heb het ook gehad. Ik had een echo met 5 weken en er was niks te zien. Maar uiteindelijk bleek het dus veel te vroeg. Een week later was er wel wat te zien en inmiddels ben ik 22 weken zwanger. Ik vind eigenlijk dat ze niet voor 6 tot 7 weken een echo mogen doen... Zoveel mensen die daar stress van krijgen, terwijl er niks aan de hand is..
Helemaal.eensHoe vaak ik hier lees dat iemand een vroege echo krijgt en uiteindelijk meer gestrest was dan dat er een week gewacht was met wat onzekerheid. En als de echo goed is heb je op die termijn nog geen enkele garantie .
Sorry, maar dat is echt niet zo. Meestal klopt het hartje pas in de zesde week, dus dat is echt een week later. In zeldzame gevallen is het eerder, maar dat is zeker geen wet van Meden en Perzen. En ik was destijds heel zeker van de termijn (ook 5+3 dus), maar er was toch echt niets te zien hoor. Heb me helemaal suf gegoogeld op dit onderwerp destijds, en las vreselijk veel vergelijkbare verhalen. No worries TS!
Als je al meerdere miskramen gehad hebt, dan ervaar je dat toch anders en wil je graag weten of er überhaupt iets zit. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Een hartje gaat kloppen bij 5.4. Of het zichtbaar is is iets anders.. Dit heeft oa te maken met apparatuur, ligging Vd baarmoeder en t vruchtje en de echoscopist. uitzonderingen zijn altijd mogelijk..
Dit is niet waar beide zwangerschappen met 5,4 kloppend hartje! Gyn zei dat dat ook het termijn normaal gesproken is!
Het kan, maar het gebeurt vaker niet dan wel bij die termijn. Ik loop al even mee 😉. Het belangrijkste is wat mij betreft dat TS op basis van deze echo zeker geen reden heeft om ongerust te zijn. Een goede stijging van het hcg zegt veel meer.
Hier had ik met 5 weken en 6 dagen een leeg vruchtzakje. Via IVF, dus was heel zeker van mijn termijn. Na een week lang in de stress gezeten te hebben, zagen we met 6w6d een hartje kloppen. Heb flink wat gezocht in die week, Toen een medisch onderzoek over gelezen wat het helemaal uit een zette. Met 6 weken mág het vruchtzakje nog leeg zijn mits je wel een zwangerschapsring ziet. Even kijken of ik het nog uit mijn hoofd weet: 6 weken, wel ring --> 60/70% kans goede zwangerschap 6 weken, wel ring + bloedverlies --> 50% kans goede zwangerschap 6 weken, geen ring --> minder dan 30 % 7 weken --> minder dan 30 % Daarbij was het wel, hoe meer bloedverlies, hoe minder kans.