spugen bij huilen voor inslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heathcliff, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heathcliff

13 mei 2008
    8
    0
    0
    Gastouder
    arnhem
    IK heb een vraag? wat moet ik nou doen, mijn kleine van 9 maanden krijgt na slaapje om half 4 warm eten , gaat dan om 5 uur weer uurtje slapen, moppert beetje maar gaat goed, dan als ze er om 6 uur uit komt dan krijgt ze nog een potje fruit. daarna eerst goed uitBuiken in stoeltje, niet te wild met haar doen, dan spelen kruipen op de vloer en om half 8 naar bed, pyama aan, boekje lezen, in bed liedje en dan kusje weg, dan gaat ze meestal een uurtje slapen en dan lijkt het of ze wakker schrikt, huilt overstuur en gilt echt, anders dan huilen bij aandacht, na 2 min of soms zelfs korten moet ze hoesten bij het huilen en dan rennen wij al naar boven , rustig binnen komen, troosten , rustig uit de slaapzak op de arm en dan wammes komt het laatste potje er uit.
    Alles uit in de wasmand, zij snel wassen, schone pyama en dan slaapt ze als een roos.
    We geven haar om elf uur een flesje ook al komt ze daar niet zelf voor, maar als we dit gaven voordat ze ging slapen dan spuugde dat uit en dat vond ik zo zonde van de gekolfde borst voeding. Maar goed, dit gebeurt ongeveer om de dag en ik weet niet hoe het kan en hoe we het kunnen voorkomen. we doen al expres het warm eten vroeg op de dag maar maakt niet uit wat ze krijgt een anderhalf uur voor het slapen maar de helft van de tijd spuugt ze het uit. help tips gaarne
    hoe lossen we dit op? en hoe kan het? :$

liefs Anne

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi,

Ik ben dan nog wel niet zover omdat mijn zoontje jonger is. Maar als is je verhaal zo lees heeft ze erg last van de fruithap.... als je die nou bijv naar s'morgens verplaats (wat ik gelezen heb doen de meeste moeders dit) mss dat ze er dan minder last van heeft. Kan me nl erg goed voorstellen dat dit net ff te veel voor haar is na haar warme prak. Zeker omdat je schrijft dat ze na de verschoning goed slaapt, lijkt het mij dat het haar oplucht om het kwijt te zijn.
    Nogmaals ik weet het ook niet dit is mijn 1ste ingeving als ik je verhaal zo lees.

suc6
    Groetjes Kim

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom heb je zo'n schema? Is daar een specifieke reden voor? Want anders zou ik zeker dat fruit verplaatsen naar een ander moment en het avondeten later geven.

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik zou inderdaad fruit verplaatsen naar de ochtend en warm eten niet meteen na t slaapje om half 4 geven. Kun je dat niet wat later doen?

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    krijgt ze misschien niet te veel in de avond?
    mijn dochter is 14 maanden maar als zei savonds te veel eet dwz veel warm eten,toetje,fles melk, dan komt het der geheid weer uit

en misschien ligt het wel aan het soort fruit misschien?

ik zou ook proberen om haar de fruit smorgens te geven dan kan je ook kijken hoe ze der dan op reageerd

6. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Heathcliff,

Laat je nog even weten hoe het vandaag gegaan is???
    Ben erg benieuwd wat je gedaan hebt ( fruithap vervroegd en warm eten verlaat of helemaal niks....) en wat de uitkomst dan evt. is.

Groetjes Kim

7. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier krijgt ze vaak de warme hap om 16.30-17.00 en om 19.00 een fles,soms is dit idd ook teveel voor haar en gooit ze ook heel de fles eruit ( zit geen eten bij,puur de flesvoeding...)
    Denk idd dat het dan teveel voor haar is...

Deel Deze Pagina