Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die met hun kindje naar de orthoptist zijn geweest. Ik ben vanochtend met onze dochter geweest omdat ze wat scheel kijkt met haar linker oogje. Er zijn wat onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat ze cylinders in beiden ogen heeft. De staan in het ene oog recht en in het anders oog schuin. Het is even afwachten hoe het zich ontwikkeld, moet over een half jaar terug. Ben benieuwd of er meer mensen naar een orthopist geweest zijn en wat er bij hun gebeurt is. (nu ik thuis ben heb ik opeens vragen)
Hoi, Wij zijn met Fayley ook al zo vroeg bij de orthoptist (rotwoord hahaha) geweest. De reden hier was dat de reflectie grijzig was (lampjes/lichtje test bij CB). Hier bleek dat ze heel verziend is, +8 Wij moesten elke 3 maanden terugkomen en eerder aan de bel trekken als ze scheel zou gaan kijken, of we echt merkten dat ze moeite ging doen met scherpstellen. Dit hebben we eind februari ook gedaan, ze was echt aan het knijpen met haar oogjes. Begin maart konden we terecht en hebben een brilrecept meegekregen. Fayley had de avond voor haar verjaardag haar brilletje, met +6 cilinder -1 en +6,5 cilinder -2. Met haar verjaardag hebben we de bril opgezet en het ging super Je merkte echt dat er een wereld voor haar open ging. Zo schrok ze minder van mensen, had ze ineens intresse in de tv en noem maar op. Nu zijn we 3 maanden verder en ze vraagt echt om haar brilletje 's ochtends. En ja wat ze gedaan hebben, is denk ik hetzelfde als bij jouw meisje, druppels in de oogjes, enige tijd wachten en dan metingen met een lampje en "lensjes op een stokje". Erg apart eigenlijk dat dat al zo vroeg kan he? Oja en ik moet zeggen wij hadden echt niet door dat ze zo slecht zag van dichtbij, ze zag een kruimeltje zelfs liggen voor haar. Blijkt dat ze de 1e 3m wazig zag, maar baby's kunnen hun ogen nog heeeel goed aanspannen/scherpstellen.
Ja ik merk ook niets aan haar zicht, ze ziet alles naar ons idee. We dachten eigenlijk aan een lui oog. Maar dat is het dus niet. Had jouw dochtertje ook cylinders in haar oog ? Tijdens al die testjes met glaasjes zij de orthoptist dat 1 oogje net op het randje zat. Zou het best jammer vinden als ze een bril nodig zal hebben. Wij hebben allebei geen bril. Maar als dat haar helpt is het maar goed dat ze bestaan. Moet idd ook terugkomen al ze meer scheel gaat kijken.
Gek eigenlijk he dat je er niets van merkt.... Ja Fayley heeft in beide ogen een cilinder, -1 en -2 heeft ze als cilinders. En qua bril, ik ben ook geen brildrager en papa had zijn bril een maand voor haar Blij dat ze bestaan inderdaad! Oh en als tip check even bij je ziektekostenverzekeraar wat de vergoedingen zijn. Ik zit namelijk bij een ander als mijn vriend en daar zit Fay bij, maar de vergoeding valt tegen vinden we. Dus misschien dat als het bij mij beter is geregel dat ik haar eind van het haar overzet. Je moet maar zo denken dat als het nodig is, zij straks niet beter weet Went best snel hoor, bovendien ben je er nu mooi op tijd bij. Beter dan er op haar 3e ofzo achter te komen en dat ze dan toch iets achterloopt qua ontwikkeling omdat ze het niet goed ziet en niet durft Succes!
Ik dacht dat cilinders altijd in een bril zaten , niet in een oog Heb er echt totaal geen verstand van. Konden ze bij haar de eerste keer al opmeten hoe haar zicht was ?
ik ben ook geweest met ons meisje omdat ze met haar linkeroogje naar buiten keek zij heeft een aangeboren afwijking in dat oogje een cilinderafwijking dat oogje is anders van structuur en is cilindervormig in plaats van rond zij is twee weken terug geopereerd aan dat oogje en nu staan ze te dicht bij elkaar het is afwahten of haar hersens de spiertjes aan blijven trkken zodat het oogje recht komt zeg maar moet in augustus weer terug met haaar
Cilinderafwijking heeft met de oogbolling te maken, ik weet er ook niet het fijne van hoor Maar bij de eerste afspraak is inderdaad gelijk de sterkte/het zicht bepaald. Hoever ze kan zien kan je afleiden uit de gemeten sterkte namelijk. Niet dat ik dat zo wist uit te rekenen, maar het werd ons gezegd. Hebben ze niets gezegd over een + of - sterkte bij Julia dan?
Jeetje Calimero, dat is ook wat zo vroeg al een operatie aan de oogjes Hopelijk trekt het snel recht!
ja dat hoop ik ook! het komt vast goed ben allang blij dat ze die operatie gehad had want dat was geen pretje je moeder hart breekt echt in miljoenen stukjes
Wij gaan morgen weer naar de oogarts. En als het goed is gaat dan ook de orthoptist kijken of ze een sterkte kunnen bepalen, om een contactlens aan te meten. Onze dochter is geboren met staar op een oog en is inmiddels al 2 x geopereerd. Morgen moeten we terug voor controle.
Nee zei in het begin van de onderzoeken wel dat ze een + had maar zij er niet bij hoeveel. Ik ben weer iets wijzer geworden over een cilinder Calimero, lijkt me vreslijk als je kind geopereerd moet worden. Hoop voor jou en je kleine dat haar oogje weer rechttrekt.
arm meisje.... ik vind dat zo erg voor die kleintjes he bah sterkte vandaag.. (maar aan de andere kant ben wel blij dat ze tegenwoordig zoveel kunnen die dokters )
We zijn vandaag bij de oogarts en de ortoptist geweest. We moeten donderdag weer terug en dan gaan ze een contactlens aanmeten. Dit is een speciale contact lens voor kleine kinderen. We hopen donderdag over deze speciale lens meer te horen. Is er misschien iemand op deze site die ervaring heeft met baby's en contactlenzen. Ik hoor graag ervaringen zowel negatief als positief.
Wij gaan volgende dinsdag met Leander naar de oogarts. We hadden al een hele tijd opgemerkt dat z'n rechteroogje soms wat scheel keek, maar dat was niet in overdreven mate. Maar de laatste weken is het echt erg geworden. Eerst was het z'n rechteroog alleen dat erg scheel keek, maar ondertussen doet hij het met beide ogen. Soms kijkt hij gewoon, soms kijkt hij scheel met het linkeroog, dan weer eens met z'n rechteroog en vaak ook gewoon met allebei de ogen.l Hij doet het ook steeds vaker. Ik hoop dat er dinsdag voor ons ook wat meer duidelijkheid komt. Biseco: veel succes donderdag!
Wij ook meerdere malen geweest ivm coloboom oog. Met dit oog ziet hij ongeveer 40% en jammer genoeg kunnen ze hier niets aan doen. Moesten vandaag weer om zn ogen op te meten.. gelukkig ziet hij met zn goeie oog 100%! Dit was wel even het beste nieuws wat ik in tijden heb gehad. Gr, Diana