Paniek en niet zo weinig ook, het volgende is het geval. Mijn zoon van 13 heeft taai slijmziekte, gaat op zich heel goed met hem, maar nu sinds deze week hoest hij en zijn energie vliegt acheruit, afgelopen maandag heb ik hem zelf gekweekt, en ik dacht vanamorgen ik ga alvast bellen of ze al iets weten. SHIT!! Hij moest vanmiddag meteem komen van zijn kinderarts, we hebben een longfunctie gedaan, heeft hij normaal rond de 85% is het nu gezakt naar 47%, en ze hebben de nodige bacterieen gevonden in zijn kweek, daarbij komt dat de saturatie (is % zuurstof in het bloed) vanmiddag net onder de grens lag. eigenlijk moest hij meteen blijven om via het infuus antibiotica te krijgen, maar ik heb ze zover gekregen om thuis te beginnen met een orale kuur. Belt ne zijn eigen kinderarts naar hier op, eigenlijk wel een beetje boos omdat we nu thuis zijn, maar ja hij heeft volgende week allemaal afscheids feesten van zijn babsisschool en een gala avond ik dacht dat kan ik het niet laten missen. Nu moet ie maandag meteen weer terug voor een nieuwe longfunctie, en mochtten ze dit weekend in de vandaag afgenomen kweek de pseunomonas bacterie vinden dan zijn we het haasje en mag ie blijven, vraag ik net aan de kinderarts hoe lang duurt dat, zegt ie varieert van 2 tot 3 weken!!!!! DAN LOOP IK OP MIJN EINDJE!! kan toch niet waar zijn dat ik ga bevallen in het ene zkh en hij ligt in het andere...wat moet ik nu?? ben helemaal van wap af. OOH zit ik zometeen iedere dag daar, bang te zijn dat mijn vliezen breken enzo....en ik wist het he, laatste weken vaak zo'n gevoel gehad van t zal wel niet van een leien dakje gaan, er zal wel iets tussen komen.. pieker me suf nu. Sorry voor t lange verhaal maar moest t effe kwijt...
Jemig, wat een rot situatie!! Moet hij lang in het ziekenhuis blijven? Is het dan misschien mogelijk dat jullie in hetzelfde ziekenhuis verblijven? Heel veel sterkte ermee!!! Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt..
pfft wat een k*t situatie! kan me voorstellen dat je het even van je af moet schrijven! is er geen mogelijkheid dat als hij moet blijven dat je in dat ziekenhuis kan bevallen? misschien kunnen ze een uitzondering voor je maken? (heb geen idee waar ik over praat hoor, dus misschien zeg ik wel iets heel stoms, maar je zou het kunnen vragen?) in iedergeval wil ik je heel veel sterkte wensen!
hoelang hij moet blijven is niet duidelijk, hangt ervan af hoe snel de ab de bacterien weg weet te werken, ik heb net al bedacht om hem dan thuis te laten kuren, dat gebeurt wel vaker, maar dan moet ie toch eerst een aantal dagen daar blijven om ons aangeleerd te krijgen hoe je de ab via een infuus moet geven, eventueel met thuiszorg, ik denk dat als hij maandag blijft ik dat eruit ga slepen, werk zelf ook in de zorg, en weet dat ons bedrijf ook een verpleegtechnisch team heeft voor in de wijk, mischien is dat een beter idee....