Grote papa, grote baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Khaleesi, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hier is papa ruim 1,90 (wel slank)en ik 1,80 en onze zoon was 49 cm en 3240 gram bij de geboorte ;) en deze baby is ook gemiddeld.

2. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 kinderen van 2 papa's, mijn exman was niet echt heel groot, wel groter dan ik (1,86 normaal postuur)
    En mijn huidige man is 1,92 en zeer slanke bouw (lees=lange slungel)
    Nu heeft mijn exman met zijn nieuwe vrouw nog kinderen gekregen, die overigens ontzettend veel op hem lijken, bijna kopieën gewoon, en al die kinderen zijn klein. Mijn huidige man heeft met zijn ex ook kinderen, en die zijn ook allemaal klein (de jongste was bij geboorte 8 pond geloof ik, maar nu is hij niet groot ofzo)
    Maar je raad het misschien al: Ik met mijn 1,68m "produceer" dus grote kinderen. Mijn dochter was bij geboorte, nu ruim 12 jaar geleden, 9 pond en 52cm en ze is altijd groot geweest voor haar leeftijd. Stak op school een kop uit boven de rest en draagt sinds haar 9de al kleding met dames maten, en zeurde op die leeftijd ook al of ze mijn schoenen/nikes aan mocht. (Daar ben ik sinds een jaartje of twee vanaf want ze is me voorbij gegroeid)
    Mijn zoon, hebben ze een week eerder gehaald. De planning bij een natuurlijke bevalling was om me bij 38 weken in te leiden vanwege mogelijk hoog geboortegewicht (tijdens de 34weken echo van mijn dochter was ze toen al 8 pond, en ik moest dus nog 2 maanden, ze is met 41+5wk geboren)
    Ik kreeg een keizersnede en die was met 38+5wk. Mijn zoon was 8 pond en 54cm toen hij werd geboren (3wk "vroeger" dan mijn dochter)
    Dus grote baby's hoeven helemaal niet bij de vader vandaan te komen. Hier ligt het duidelijk aan mij, en ik was trouwens bij mijn eigen geboorte gewoon 7 pond, en de lengte weet ik niet, ik ben zelf met 42wk geboren.
    Ze hebben me trouwens beide keren goed gecontroleerd, ik had geen zwangerschapsdiabetes.

3. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ow, en maak je geen zorgen over gebroken baby botjes. Het feit dat je er van hoort is omdat het zeldzaam is!
    Mijn hele grote dochter is met vacuüm geboren. Dit lag niet aan haar grootte, maar ik kon niet goed persen omdat ik mijn persweeën eerst een half uur moest inhouden omdat de arts geen tijd had! (Belachelijk, ik weet het!) Na 2 uur persen was ik uitgeput en hielpen ze me, ze was er binnen een paar minuten daarna. Haar hoofd was vooral groot, met de juiste draai floepte de rest er zo uit.
    In het extreme geval dat een baby iets breekt, komt dat vaak omdat ze niet goed liggen.
    Ik weet niet of je in het ziekenhuis bevalt, maar zo ja, dan zou je voor je eigen gemoedsrust om een liggings echo kunnen vragen.
    Maar nogmaals, het is zo zeldzaam, maak je geen zorgen, ook van grote baby's kun je gewoon bevallen :)

Deel Deze Pagina