Beginnende zwangerschap echo? Koperspiraal

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sunflower312, 16 apr 2024.

  1. sunflower312

    11 feb 2022
    73
    17
    8
    Vrouw
    Hoi iedereen,

    Ik augustus bevallen en in december heb ik een koperspiraal laten zetten, na 6 weken nogmaals een echo gedaan en zag er prima uit. Sindsdien bleef ik bloeden dus vandaag naar de gynaecoloog geweest. Hij vertelde mij dat het spiraaltje te ver gezakt is waardoor hij dus niet meer werkt, vandaar de bloeding. Nu heb ik al die tijd seks gehad (onveilig) terwijl ik dacht dat ik veilig zat. Mijn laatste keer onveilige seks was 5 dagen geleden (2 dagen voor mijn ovulatie).
    Nu zag de gynaecoloog vandaag een heel klein wit stipje, niet een vruchtje natuurlijk maar echt iets heel kleins en hij adviseerde mij toch om over 2-3 weken een test te doen. Vandaag een test gedaan die was wel gewoon negatief

    zou je op zo een echo een bevruchting/innesteling/ of beginnende zwangerschap kunnen zien?
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    5 dagen geleden (2 dagen voor ovulatie) seks gehad. Dus je hebt 3 dagen geleden je ovulatie gehad (je weet dit door testen oid?)dus vandaag zit je op 2 dagen na ovulatie. Eén bevruchting is niet te zien op een echo, een innesteling is zeer onwaarschijnlijk, deze is gemiddeld op dag 7-9 en je zit pas op dag 2 en om eerdere genoemde reden (innesteling) is een beginnende zwangerschap überhaupt nog niet te zien (en als je dit ziet, zie je verdikt baarmoederslijmvlies rond de 4/5 weken zwangerschap). Dus wat je gynaecoloog gezien heeft weet ik niet (misschien het gele lichaam van een gesprongen follikel, of iets anders, maar niet iets in de trand van een zwangerschap lijkt me.
    Als je je ongerust maakt zou ik over een dag of 10-12 eens een test doen, dan zit je wat safer qua tijd.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  3. sunflower312

    11 feb 2022
    73
    17
    8
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor je reactie! Zoiets is wat ik zocht. Heb geen ovulatietesten gedaan, maar door mijn menstruatie app ga ik er van uit.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.607
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Een app kan niet in je lichaam kijken , dus wellicht komt je eisprong zelfs nog ;)

    Een beginnende vruchtzak ziet er niet wit uit maar juist zwart (vocht is zwart).

    Wat het witte zou kunnen zijn kunnen meerdere dingen zijn, maar een zwangerschap is onmogelijk al 3 dagen na de eventuele bevruchting te zien.
    Ook de innesteling kan je echt niet zien.
    Die heeft uberhaupt nog helemaal niet plaatsgevonden 3 dagen na eisprong.

    Gewoon over 10 dagen nog een keer testen.
    Als je toch zwanger bent, zal de test over 10 dagen flink positief zijn.

    En tot die tijd maar wel even een condoom oid gebruiken ;)
     
  5. sunflower312

    11 feb 2022
    73
    17
    8
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor de geruststelling! ❤️
     

Deel Deze Pagina