wc potje of wc verkleiner?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by marleen3, Sep 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Hallo Forummers,

Over 2 maanden wordt mijn zoon 2 jaar.
    Ik wil de komende tijden hem laten wennen om te laten plassen.

Maar wat is beter wc potje of een wc verkleiner?

Vandaag heb ik hem voor het eerst op de wc even geprobeerd om hem te laten leren, maar hij vond het niet prettig, het leek wel of hij het eng vond.

Wat is beter?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik ben begonnen met een potje.

Laat hem in zijn blote billen lopen en de pot in de buurt. Zet hem af en toe op de pot ( of laat het hem zelf doen) en misschien komt er een plasje.

Ik heb Isabella na 2 maanden zowel overdag als 's nachts droog. Maar ze was er dan ook aan toe. 2 jaar en 3 maanden.

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik heb het allebei.
    Voor boven een bril verkleiner, het lijkt mij als je hem zo op de wc bril zet dat ze het idee hebben dat ze erdoor heen zakken.
    En op die verkleiner zit Amy prima, gisteren bij toeval ook ineens een plasje erop gedaan.

Beneden heb ik een potje staan maar dat boeit haar niet zo, ze doet er van alles mee behalve erop zitten.

Denk dat ik voor beneden ook maar een verkleiner aanschaf.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Wij doen het beiden. Merel mag zelf kiezen of ze op de wc wil of op het potje. En stickertjes plakken als ze had geplast of gepoept werkt perfect! Nu gaat ze uit zichzelf zitten of aangeven dat ze moet. Dus zindelijkheid is dichtbij nu.....

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet

Mag ik vragen hoe oud je dochtertje is, mijn pc is van slag dus kan de banners niet lezen.
    Zie alleen rode kruisjes staan op moment.

En snapt ze het systeem van de stickertjes?
    Vraag het omdat Amy bijna 2 is.

6. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier begonnen met het potje dat vond ze niks! toen de wc verkleiner vond ze eerst leuk maar later wou ze net als papa en mama gewoon op de wc zitten zonder verklener. hier dus geen van beide.

7. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Zo te lezen verschilt het per kind, eingelijk kan ik dan beiden aanschaffen, ik denk dat ik dan maar met de potje eens begin, want hij vind op de wc zitten eng.

Merel69, hoe oud was je dochter toen je met de sticker systeem begon? Ik denk dat mijn zoon nu niet zal begrijpen hij is pas over 2 maanden 2 jaar.

8. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hier d epot
    verkleiner vond hij leuk om te kopen, had hem als een hoedje op zijn hoofd.... maar thusi nee hoor niet op de wc dat was eng
    maar de pot werkt prima, hij is nu overdag droog en dat in nog geen 2 wkn...
    ook regelmatig na zijn middagslaap al droog maar nog niet altijd dus dan gaat de luier nog aan, kan geen matje in zijn bed leggen omdat hij door zijn hele bed heen gaat met slapen....

Share This Page