Kijk eens op www.ontslagkrijgen.nl . Is de moeite waard. Ikzelf zit in een enigszins vergelijkbare situatie. Sterkte.
dat is dan HEEL vreemd. nooit een functioneringsgesprek en dan opeens 2 gesprekken in 3 weken. foute boel van hun kant. ze hebben niks op jou dan!. hoe lang werk je er al als ik vragen mag?
Hmm, als jij in een jaar tijd nooit een FG gehad hebt, zijn ze sowieso al in overtreding, Dat moet namelijk wettelijk! Maar goed, hopelijk weet die advocaat van je van wanten, want dit kunnen ze echt niet maken... Ik duim voor je!
vandaag contact gehad met advocaat. Werkgever heeft idd geen poot om op te staan. Hij gaat nu een tegenvoorstel doen. Ben benieuwd. Wel adviseerde hij gewoon " lekker de WW" in te gaan tot april....? Halllo, ik ben zwanger...niet gek! Ik wil gewoon weer lekker aan de slag.... Denk ik..
heey! heb je al wat meer gehoord? wat een vreselijke organisatie zeg! jij staat in je recht, goed dat je niets getekend hebt of hebt aangenomen...
@Chez-dre: Ik werk ook voor een detacheringsbureau en moet het over ongeveer 2 weken vertellen, ik heb net een verlenging gekregen van een half jaar en heb grote kans op een vast contract binnen nu en een paar maanden door een omzet die ik hoogstewaarschijnlijk ga halen. Nu heb ik pas geleden vernomen dat het bij ons "not done" is om zwanger te raken. Ik denk als ik het vertel dat ze WOEST worden en mij ook gelijk op non actief zetten zodat ik mijn vast contract ook niet kan halen. Dikke drama, maar ja mijn kindje gaat voor! Werk je bij een detacheringsbureau voor de overheid?
dat van 'lekker de ww in' is niet zo'n slecht plan hoor. Collega van mij is ook ineens 'weggepest" bij zijn vorige bedrijf. Hij heeft uiteindelijk een afkoopsom gekregen en zijn vorige werkgever moet wat hij niet full-time werkt tot een bepaalde periode aanvullen. Dit alles via de rechter, heel vervelend. Maar dat zal ze wel leren. Het vervelende is wel dat die man er zo'n knauw aan over heeft gehouden dat hij er nog echt last van heeft. Hij heeft dus uiteindelijk zijn gelijk wel gekregen maar daar zoveel tijd en energie in moeten stoppen... Er wordt dan ineens van alles over je verzonnen etc en dat kan heel kwetsend zijn. Ik denk zelf dat het in jouw geval nog wel mee kan vallen. Ik hoop het in ieder geval. In mijn geval deden ze in het begin nogal spastisch maar als je een paar keer je tanden laat zien (of zoals je zo mooi omschreef neus in de lucht en schoudertjes omhoog!) hebben ze vaak zelf ook geen zin in al dat gedoe. Helaas hopen dat soort mensen er gewoon ook vaak op dat je huilend in een hoekje kruipt en dan maar gewoon tekent en weten ze ook niet meer zo goed wat ze moeten doen als dat niet werkt en je zelf stappen onderneemt. Dus kijk het ook even aan, is mijn advies. Ik voor mij onderneem geen stap naar een andere baan oid tot mijn verlof, en daarna zie ik wel weer. Dan heb ik hopelijk een lieve gezonde baby en dan ziet alles er weer anders uit!
Hoe is het afgelopen? Ben erg benieuwd. @ Helena7: heel veel sterkte! Het is niet leuk om te horen dat je zwangerschap niet gewaardeerd wordt (om het maar zacht uit te drukken). Maar je weet niet hoe ze echt gaan reageren. Ik hoop voor je dat het meevalt. Of dat je een andere werkgever vindt die het geen probleem vindt (dat is dadelijk ook een stuk relaxter werken als je kindje er eenmaal is en je moet bijvoorbeeld vrij nemen omdat het ziek is).
Ola.... Ik heb het " verhaal van de tegen partij" binnen gekregen.... Er wordt met modder gegooid, er wordt gelogen...en ik ben BOOOOS! Ze proberen te intimideren en idd er voor te zorgen dat ik huilend in een hoekje hun voorstel accepteer..... Nou, ik heb nieuws voor ze..., dat doen we dus niet. De advocaat heeft zijn verweer geschreven en ik ga er vol in! Basta.... Verder heb ik denk ik al 10 solliciatie gesprekken gehad en ben bijna overal met een kutreden..( excusez le mot) ...afgewezen, verzocht of ik ajb in mei terug wil komen of zelf afgezegd omdat het niet goed voelt. Ik ben futloos, heb geen zin om te poetsen, verslaafd aan de zwartwitjes wat niet al te best is voor de bloeddruk, autoloos ( verwend nest dat ik ben) en ik heb een rothumeur! Verder komen de hormonen mijn neus uit, ben ik een pukkel op beentjes en verveel me ........ Amen.. Dat lucht op!
He, dat klinkt erg vervelend! Bah! Wat een &*$#@@@-baas! Hij is volgens mij echter ook niet helemaal wijs: wat een stommiteit om tijdens je zwangerschap dit zo te doen! Hou vol en geef ze van katoen daar! En, ter bemoediging: m'n schoonzusje, (net zo lang zwanger als ik) heeft vlak voor de zomervakantie gewoon nog een baan weten te bemachtigen voor na de zomer! Er zijn dus ook goeie bazen! ('t Is soms even zoeken, maar als je ze vindt, is dat wel helemaal de moeite waard! ) Succes! En hou ons op de hoogte!
Herkenbaar. Toen ik mijn miskramen kreeg toen ik voor een 3e bezig was in 2005, werd ik ook onder t mom van klachten uit de thuiszorg geknikkerd, ook ik had een vast contract. Nu ben ik ergens anders werkzaam, geen vast contract en toch zwanger... tja dat zegt niets een vast contract! Sterkte! Hopelijk kun je toch iets vinden!
echt.. dat blijf ik ook tegen mezelf herhalen....vast betekend niks het geeft een zekerheids GEVOEL maar zekerheid is het echter niet
Ja hoor, ik had alleen maar vrouwen om me heen in de TZ Zelfs die ook gewoon nog jonge kinders hadden Ik vind t gewoon erg belachelijk dat ze het flikken, ik bedoel, ze weten toch als ze vrouwen aannemen dat er ooit die (mogelijke) kinderwens eraan komt.
Een vast contract zegt echt niets. Zo kwam ik na mijn verlof op kantoor en 10 minuten later stond ik op straat . Over twee weken doet de kantonrechter uitspraak.... Was het nou zo dat er problemen vóór mijn verlof waren, dan ok, maar alles was goed.