oke me buurvrouw is komen kijken en die zag dirtect dat het geen watepokken zijn. ze heeft 9 kids dus dan geloof ik dat wel
Ik snap echt niet dat je twijfelt en de ha niet belt! Daar zit zo'n figuur voor hoor. Als het niks is is het mooi...als het wel wat is....zit jij hier te forummen
ik zou ook even bellen al is het alleen om daarna de ouders te kunnen bellen met de mededeling wat het is staat wel netjes!
op dezelfde site staat ook een foto van krentenbaard, dat ziet er niet echt aantrekkelijk uit. als dat het is heb ik nu al vreselijke medelijden met het kindje.
Om 12 uur komt zijn moeder hem ophalen nada ik eigelijk heb geeist dat ze hem moet komen halen. Ze deed er niet moeilijk over gelukkig. Hopelijk kunnen ze zo nog terecht bij de huisarts want als het wel iets besmettelijks is dan weet ik wat me te wachten staat bij daan. zijn andere zusjes en broer hebben het niet
Ik heb net gebeld naarde huisarts. Omdat ze om 1430 komt kan ik hem alleen maar helpen met mentol moeder en we moeten er vanuit gaan dat het toch een allergische reactie is
krentenbaard gaat nooit in een keer over het hele lichaam, maar begint bij een plekje. Lijkt me verstandiger als de huisarts een oordeel geeft, het kan iets onschuldigs, laat je het ons even weten als je meer weet?
Nee krentbaard is het niet dat heb ik wel eens op mijn werk gezien. Ik zal blij zal als hij naar de huisarts is geweest maak me er toch wel zorgen over heel zijn gezicht zit nu ook onder en zijn ogen zitten bijna dicht zijn moeder is er over 5 min.
Galbulten? Urticaria is een zich in korte tijd ontwikkelende, vaak heftige jeukende uitslag van de huid, die begint met rode vlekken en daarna in verdikte, bleke plekken kan overgaan. De verschillende plekjes kunnen al of niet samenvloeien tot grotere vlakke plakkaten. Typerend is ook dat ze in een uur op verschillende plaatsen kunnen verdwijnen en weer ergens anders verschijnen. In feite betreft het een vochtophoping (oedeem) in de bovenste laag van de huid doordat de kleine haarvaatjes in de huid zich verwijden (rode fase) waarna door lekkage het vocht in de weefels terecht komt (bleke fase). Zo'n plek noemen we een urtica, bladder of kwaddel. Deze kwaddels hebben geen voorkeursplaatsen, ze komen zowel op armen en benen voor als op romp en het gelaat. Hoewel de plekken enigszins op blaren lijken en ook wel zo worden benoemd door patiënten verschillen ze hier toch duidelijk van omdat er nooit sprake is van met vrij vocht gevulde blazen. De urticariële reactie is in het algemeen wel vervelend, maar meestal niet van ernstige aard omdat het proces zich volledig herstelt, meestal binnen enkele uren. De aanvankelijk jeukende plekken trekken dan geleidelijk weg. Bestaan de klachten langer dan 6 weken, dan spreekt men van chronische urticaria. Dit kan bijvoorbeeld een allergische reactie op bepaalde voedingsmiddelen zijn. Bijvoorbeeld een pinda allergie. Als je weet of hij iets met pinda's heeft gegeten zou het zo kunnen zijn. Een pinda allergie kan trouwens erg gevaarlijk zijn dus goed op letten of hij het niet benauwd heeft.