Grote rode vlekken met blaasjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    oke. Dan geen gordelroos. ;)

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    oke me buurvrouw is komen kijken en die zag dirtect dat het geen watepokken zijn. ze heeft 9 kids dus dan geloof ik dat wel

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik zou even die ouders bellen en de situatie uitleggen, en dan toch even langs de dokter.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik snap echt niet dat je twijfelt en de ha niet belt!
    Daar zit zo'n figuur voor hoor.
    Als het niks is is het mooi...als het wel wat is....zit jij hier te forummen ;)

5. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    ik zou ook even bellen
    al is het alleen om daarna de ouders te kunnen bellen met de mededeling wat het is
    staat wel netjes!

6. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    krentenbaard?

7. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    op dezelfde site staat ook een foto van krentenbaard, dat ziet er niet echt aantrekkelijk uit.
    als dat het is heb ik nu al vreselijke medelijden met het kindje.

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Suc6 ermee! Huisarts bellen en laat ons wat weten! ;)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Om 12 uur komt zijn moeder hem ophalen nada ik eigelijk heb geeist dat ze hem moet komen halen. Ze deed er niet moeilijk over gelukkig. Hopelijk kunnen ze zo nog terecht bij de huisarts want als het wel iets besmettelijks is dan weet ik wat me te wachten staat bij daan. zijn andere zusjes en broer hebben het niet

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Om 1430 moet ze naar de huisarts
    hetbegind ookal rond zijn ogen te komen het arme kind

11. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    is ie nog wel steeds vrolijk?
    beterschap!

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb net gebeld naarde huisarts. Omdat ze om 1430 komt kan ik hem alleen maar helpen met mentol moeder en we moeten er vanuit gaan dat het toch een allergische reactie is

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het vrolijke gaat steeds verder afzwakken kind word gek van de jeuk.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum

Dat was ook het eerste dat bij mij opkwam!

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    krentenbaard gaat nooit in een keer over het hele lichaam, maar begint bij een plekje.
    Lijkt me verstandiger als de huisarts een oordeel geeft, het kan iets onschuldigs, laat je het ons even weten als je meer weet?

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nee krentbaard is het niet dat heb ik wel eens op mijn werk gezien.
    Ik zal blij zal als hij naar de huisarts is geweest maak me er toch wel zorgen over
    heel zijn gezicht zit nu ook onder en zijn ogen zitten bijna dicht
    zijn moeder is er over 5 min.

17. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Galbulten?

Urticaria is een zich in korte tijd ontwikkelende, vaak heftige jeukende uitslag van de huid, die begint met rode vlekken en daarna in verdikte, bleke plekken kan overgaan. De verschillende plekjes kunnen al of niet samenvloeien tot grotere vlakke plakkaten. Typerend is ook dat ze in een uur op verschillende plaatsen kunnen verdwijnen en weer ergens anders verschijnen.

In feite betreft het een vochtophoping (oedeem) in de bovenste laag van de huid doordat de kleine haarvaatjes in de huid zich verwijden (rode fase) waarna door lekkage het vocht in de weefels terecht komt (bleke fase). Zo'n plek noemen we een urtica, bladder of kwaddel. Deze kwaddels hebben geen voorkeursplaatsen, ze komen zowel op armen en benen voor als op romp en het gelaat. Hoewel de plekken enigszins op blaren lijken en ook wel zo worden benoemd door patiënten verschillen ze hier toch duidelijk van omdat er nooit sprake is van met vrij vocht gevulde blazen.

De urticariële reactie is in het algemeen wel vervelend, maar meestal niet van ernstige aard omdat het proces zich volledig herstelt, meestal binnen enkele uren. De aanvankelijk jeukende plekken trekken dan geleidelijk weg. Bestaan de klachten langer dan 6 weken, dan spreekt men van chronische urticaria.

Dit kan bijvoorbeeld een allergische reactie op bepaalde voedingsmiddelen zijn. Bijvoorbeeld een pinda allergie. Als je weet of hij iets met pinda's heeft gegeten zou het zo kunnen zijn. Een pinda allergie kan trouwens erg gevaarlijk zijn dus goed op letten of hij het niet benauwd heeft.

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Deze omschrijving komt wel heel erg overeen.
    Hij heeft gisteren pindakaas gegeten

19. Niet meer actief

vandaar mijn vraag of het geen allergische reactie is, kwam ook al gelijk in me op...

20. Niet meer actief

:rolleyes: dus mischien toch wel...

Deel Deze Pagina