Grote rode vlekken met blaasjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland

aahhh gossie ik hoop dat het mannetje snel opknapt !
    Hoop dat hij er goed van af komt !

L.sybje

2. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Tjezus mina....
    Rode mieren...dacht dat die alleen in het bos waren... :oops:
    Nog iets om op te letten dus...

Sterkte kerel....

Sterkte vanavond meis...en ook voor de ouders...

3. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik woonde op een flat en zat op het balkon, en zelfs daar liep een rode mier over mn been heen :( Vaag maar waar, ze zijn echt overal! We hebben onze achtertuin opnieuw betegeld, en onder 1 steen lag gewoon een hele nest met eitjes, en miljoenen rode mieren! :confused:

Ik reageerde misschien wat fel,en het is ook heel naar voor die ouders,maar vind het nog lomp om toch nog te gaan werken!

Mijn zoontje is allergish voor muggenbulten, in zoverre dat hij echt DIKKE GROTE bulten krijgt. Alsof hij is gestoken door een wesp. Ben toen ook gelijk naar de huisarts gegaan en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis, en kreeg daar een zalfje voorgeschreven. Altijd het zekere voor het onzekere! Vooral bij die kleintjes, die kunnen niet even vertellen wat ze voelen en wat ze hebben!

4. Niet meer actief

je reageerde niet lomp hoor, gezien de situatie.
    Op woensdag scheen t kindje al vol grote rode vlekken te zitten en kon niet meer plassen, desondanks brachten ouders hun kind donderdag gewoon weer doodleuk weg om zelf centjes te verdienen.
    Dat is geen kwestie van ouders zwart maken, dat is een kwestie van wat is belangrijker, je kind of je werk.
    Ik zou mn kind nooit weg gebracht hebben naar de oppas bij zulke grote vlekken en het niet kunnen plassen.
    Maar goed, mischien ben ik wel een te overbezorgde moeder , alhoewel, liever een keer te vaak naar de huisarts dan te weinig (en dit is een feit zo blijkt maar weer)

Fleur laat je weten hoe het was, en wat er nog gaat gebeuren met het ventje?

5. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Jeetje wat erg zeg...!

Eén ding begrijp ik niet helemaal... Hij was bij jou en kreeg steeds meer rode vlekken en blaasjes. Terwijl thuis zijn huisje in de tuin staat? Ik dacht dat je dan per beet blaasjes en roodheid zou krijgen...
    Kan zijn dat ik blond ben hoor...

6. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Jeetje zeg!het arme jochie ik hoop dat ze wat voor hem kunnen doen.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben in het ziekenhuis geweest.
    Hij ziet er wel goed uit de uitslag hebben ze aardig onder de knie. En de pretnison helpt schijnbaar tegen de jeuk want dat had hij zo verschikkelijk hij heeft medicatie voor de vlekken en de blaren.

Hij staat op de wachtlijst voor een niertransplantie dat komt neit meer goed.

Ik vond het moeilijk om een houding aan te nemen tegenover de ouders want tja ik heb ineens een dubbel gevoel bij ze.

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @fleur1

ja ik snap heel goed wat je gevoel is tegenover die ouders .

ik snap ook best wel dat je wat zou willen zeggen maar dat wiilen ze nu denk ik niet horen !

in ieder geval veel succes want dit heeft ook veel impact op jou gehad !

L.sybje

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Kom op zeg, dames! Denken jullie nou werkelijk dat die ouders, terwijl ze wisten dat hun zoontje allergisch is voor rode mieren, bewust een speelhuisje planten op een nest rode mieren?

Mag ik vragen waarom jullie dat denken?

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ken die ouders en die doen dat heus niet expres.

Dat weet ik gewoon 100% zeker maar toch vind ik het gewoon oeilijk

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    tsja ik denk dat de ouders zichzelf nog wel achter de oren gaan krabben., over hoe ze gehandeld hebben
    ... Ik blijf er bij dat je gewoon op je kind moet letten en bij niet plassen en ineens uitslag niet naar de dokter gaan maar je kind bij de oppas dumpen sorry maar daar gaan mijn haren recht overeind van staan!

Het feit dat het kind nu voor zijn leven lang ernstig ziek zal zijn, want ook met een niertransplantatie zal hij zijn gehele verdere leven ziek zijn en medicijnen moeten slikken.
    En over 20 jaar heeft hij voor 90% zeker huidkanker ( helaas zijn dit de bijwerkingen van de medicijnen die gebruikt worden om afstoting van een donororgaan tegen te gaan.)

Misschien kan de vader of moeder van de kleine een nier doneren? familie transplantatie geeft minder kans op afstoting.

Ben heel benieuwd hoe dit verder ontwikkeld.

12. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Wat een afschuwelijk verhaal zeg, de ergste nachtmerrie van een ouder. Dat je kind iets onomkeerbaars overkomt wat je zelf had kunnen voorkomen.
    Die ouders moeten hier mee leren leven.

Ik heb zelf iets meegemaakt met mijn dochtertje, die had waterpokken en die plekken werden steeds groter. Ik vertrouwde het niet en heb spoedlijn gebeld maar die namen het niet zo serieus; talkpoedertje erop en gaat vanzelf over. Het waren dus plekken van 15 cm groot. Ik dacht oke, die zullen het wel weten. Maar toch knaagt er iets in je. Ik heb de volgende dag gebeld en weer kreeg ik hetzelfde verhaal. Mijn dochter stond gillend onder de douche omdat we haar hemdje nat moesten maken , die bleef namelijk plakken aan die wonden. Uiteindelijk een huisarts bereid gevonden om haar te laten zien. Ze moest dus direct naar het ziekenhuis en werd voor 3 dagen opgenomen met een stafylokokken-infectie.
    Ik kon me wel voor mijn gezicht slaan dat ik niet direct naar de spoed eisende hulp was gegaan. Wat ik een volgende keer absoluut zou doen en iedereen ook aanraad. Gelukkig is alles netjes genezen maar ik zou me zo schuldig voelen als ze littekens of iets ergers had opgelopen. Je wilt als ouder toch het beste voor je kind. Ik mag me gelukkig prijzen.

Deze ouders hebben ook niet goed gehandeld om het kind naar de opvang te brengen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dachten:" ach wij gaan werken, maak niet uit wat er met hem is, we zien het wel vanavond, werken gaat voor!" Ik keur het niet goed hoor want kinderen met uitslag doe je niet naar de opvang of school en zeker niet als ze niet kunnen plassen maar ik zie het ook niet zwart wit.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Maar jij hebt tenminste zelf nog een dokterslijn gebeld, dan mag je er van uitgaan dat je "goed" en 'deskundig" advies krijgt.
    Jij hebt dan je best gedaan, en omdat je het niet vertrouwde ging je een stapje verder en belde je nog eens en nog eens....
    En dat blijf ik anders vinden dan je kind naar de oppas brengen zonder wat te doen.

En ik kan me ook wel indenken dat die ouders zich nu heel ellendig zullen voelen, maar dat neemt niet weg dat dit voorkomen had kunnen worden.
    Daarmee zie ik het niet zwart/wit maar wel reeel, dit had gewoon voorkomen kunnen worden .
    ik hoop nogmaals dat die kleine snel opknapt

Overigens vind ik het wel een beetje een bijzonder verhaal, in die zin dat er gelijk besloten is tot een niertransplantatie, dat gaat namelijk zo maar niet.... en bovendien zijn de meeste ziekten bij kinderen waarbij de nieren uitvallen wel omkeerbaar...

14. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0

Denk niet dat het te voorkomen was, maar als ze gelijk naar het ziekenhuis gingen, was de schade misschien niet zo erg geweest, en hadden ze hem eerder kunnen helpen!

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ja dat bedoel ik idd ook dat de schade die er nu is voorkomen had kunnen worden. Want een kind aan de dialyse dat is een allerlaatste redmiddel...

*zucht*

Ik vind het zo erg voor die kleine knul !

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Vanmiddag ga ik weer omdat ik het gevoel heb dat ik er voor hem moet zijn. Ik weet vanuit me opleiding dat dialise echt het laatste is ik zal aan de ouders vragen waarom ze werken niet een eind niet meer maar ik zal eens om getallen vragen. Ik zat vanacht te denken Hij plaste natuurlijk niet dus het speelt al veel lang misschien maar dan zonder zulke uitslag

17. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Jeetje wat een toestand :( Hoe oud is het kleine mannetje eigenlijk?

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hij is pas 3 jaar

19. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Jij ook veel sterkte Fleur, want het zal jou ook behoorlijk aangrijpen allemaal :(

20. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wat ik hier uit de teksten opmaak, is dat de uitslag pas begon te komen toen het kind al bij de opppas was. Het kindje plaste weliswaar niet sinds de avond ervoor, maar verder staat daar geen informatie bij voor zover ik zie en heb gelezen. Misschien had hij nog wel geplast voordat hij naar bed toe ging. Je weet het niet.

Ik vind jullie uitspraken wel erg hard.

Deel Deze Pagina