Het is niet dat mijn man niks zonder mij mag doen daar gaat het helemaal niet om! Ik vind ook zeker dat je elkaar de ruimte moet geven om elk zijn ding te doen.Anders ga je elkaar op den duur verstikken.Wil hij eens met zijn vrienden uit dan maak ik daar geen probleem van.Maar deze middag zaten we dus te eten toen hij zij"In januari ga ik terug starten met salsa"!Dat heeft hij een tijdje met mijn moeder gedaan zij is er echt heel goed in. (toen ik zwanger was van ons eerste)Alleen wil hij dit nu niet meer met haar want salsa met je schoonmoeder vind hij maar niks haha! Ik heb het ook wel altijd willen doen maar ben nogal aan de verlegen kant en hij zegt dat ik het nooit zou durven.Al is dat helemaal niet zo we zijn daar tenslotte allemaal beginners.Nu vind ik het helemaal niet fijn dat hij dit alleen wil gaan doen omdat ik het wel heel erg leuk vind om als koppel dit te leren.Stel dat ik geen intresse heb dan is dit een ander verhaal... Had bvb.veel leuker gevonden dat hij me vroeg zou je het zien zitten om in september samen te starten?? Er zijn duizend en één dingen die hij zonder mij kan doen en dat mag hij dan ook van mij. Ik vind het gewoon niet fijn dat ik daar thuis zit terwijl hij lekker leuke pasjes leert met een andere vrouw(gewoon omdat ik het leuk vind om het samen als koppel te doen)Stel dat we samen ergens zijn en hij wil dansen met iemand ben ik de laatste die hem zal tegenhouden.Ik ben zelfs trots op hem want hij kan het wel goed en heeft veel ritme. Er zijn hier veel salsaparty's en wat als hij dan een vrouw vind die bvb alleen is en hem naar al die feestjes meesleurt om te gaan dansen miss ook niet dat hangt dan van zijn partner op.Maar als je zoiets samen leert schept dit ook wel ergens een band denk ik!
Ik vertrouw mijn man voor de volle 100%, maar ik zou het ook leuk vinden om dit met hem samen te doen en vragen toch te wachten tot ik ook weer kan.....hoewel ik ook voor 100% zeker weet dat mijn man niet met zo,n mededeling zou komen in zijn eentje op salsa te gaan....ook hij vindt het veel leuker om deze dingen samen met mij te doen.
Denk dat je hem dat gewoon moet voorleggen.. Ik zou het ook niet prettig vinden als het als mededeling kwam hoor, Overleg is hier namelijk regel nr. 1 in huis haha.. Je kan het hem altijd nog zeggen dat je je er niet prettig bij voelt dat hij wel alvast heen kan en jij niet.. En volgens mij ben JIJ nog altijd degene die het beste weet wat jij wel en niet leuk zal vinden.. Dat hoeft hij naar mijn mening niet te doen.. Gewoon zeggen dat het je wel ontzettend leuk lijkt en het iets voor jou is, en dit graag samen wil leren met hem.. Denk dat jullie meer bereiken bij een rustig gesprek dan vanmorgen in het heetst van de strijd Elk geval heel veel succes...
beetje lastig verhaal.. maar wat ik van jouw verhaal snap, is dat je het niet erg vind dat hij op salsa gaat, maar je hebt gewoon liever dat hij even wacht, zodat je samen met hem kunt gaan. gewoon leuk om samen als koppel/ stel te doen. zou ik ook vinden ! maar de 'manier waarop' zou ik ook niet zo leuk vinden, bam.. ik ga op salsa les. maar zeg hem dan dat heel duidelijk en geef hem je woord dat je dan in september meegaat (ondanks dat je verlegen bent). weet hij waar hij voor wacht en heb jij een stok achter de deur om straks toch te gaan ! en wat betreft het vertrouwen, moet je gewoon hebben, want als je man er heen zou gaan, voor 'intiem' lichamelijk contact met (andere) vrouwen.. waar kan hij dan nog wel heen gaan ? je kan hem toch niet altijd controleren ? Succes !
tja als ze willen bedriegen kunnen ze dat heus wel overal dat weet ik en ik vertouw mijn partner ook wel.Het is ook een beetje de zwangerschap en hormonen die meespelen. En gewoon ik vind het leuk dat we dit samen leren en hij niet met een andere vrouw(Als we het samen leren dans je ook niet voortdurend met je partner maar je doet het wel samen deelt een hobby en dit vind ik echt wel leuk.Ik zou het gewoon fijn vinden dat hij wacht tot ons kindje geboren wordt en we er dan samen aan kunnen beginnen.
Tuurlijk, geen probleem. Ik vind de salsa (etc) een té intieme dans om met anderen dan je partner te doen. Daar mag iedereen natuurlijk anders over denken, ik denk daar zo over en mijn man gelukkig ook. Noem ons ouderwets, maar wij zijn er tevreden mee zo.. Maar dat terzijde... Maar hoe reageert je man dan als je 't 'm rustig uitlegt? En misschien kan hij je alvast wat basispassen leren, zodat je in september wat minder verlegen hoeft te zijn op de dansvloer?
Vanavond zal deze ruzie vervolg hebben maar hopelijk dan in een gesprek.Nu is hij in slechte stemming terug gaan werken en hebben we de tijd gehad om er alletwee bij na te denken.Hopelijk begrijpt hij mijn standpunt en komen we er samen uit.Ik wil hem ook niet beperken want dit is ook niet goed.Hij is heel erg sociaal en ik begrijp hem wel dat hij het leuk vindt om een hobby te hebben maar als hij kiest voor salsa dan wel met mij.Ik vind het ook wel een intieme dans dat hij wel eens met anderen mag dansen maar hoofzakelijk met mij zodat wij samen uit kunnen en plezier maken en ik niet aan de zijlijn moet staan toekijken omdat ik het niet kan!
Nou, ik ben het helemaal met jou eens. Ik begrijp dat je dat samen als koppel wil doen. Een avond helemaal voor jullie twee alleen, dan schept ook zeker een band op een andere manier dan die jullie nu al hebben. Het is bij jou ook geen kwestie van vertrouwen of jaloezie, dus ik denk dat wanneer je gewoon met hem praat en zegt hoe jij je voelt en dat jij dit ook graag wil, en dat het dan dus leuker is om het samen te doen i.p.v. met een vreemde, zou hij dat toch wel moeten begrijpen? Succes ermee!
maar, je kunt hem dan toch voorstellen om straks als de baby er is samen te gaan salsadansen? En ik denk dat het meer te maken heeft met dat jij dit samen met hem wilt doen, en dat het in t verkeerde keelgat schoot dat hij t zo stellig brengt? Want ik begrijp dus dat hij salsa hartstikke leuk vindt om te doen en er graag mee verder wil, maar dan niet met schoonmama. praat er samen rustig over en stel het voor. En als je het gewoon niet wilt hebben dat hij zo close gaat dansen met een andere vrouw, zeg dat dan gewoon eerlijk! Maar misschien zie je ook wel beren op de weg, ik bedoel hij is er nog altijd zelf bij, vertrouw je hem voldoende. (voor hetzelfde geldt krijgt hij in zijn werk een zeer directe vrouwelijke collega) Maar goed, jij kent je man beter dan ik! Ikzelf had het niet leuk gevonden als mijn man het zo stellig had gebracht, dan had ik ook gedacht hallo, heb ik ook nog iets te zeggen? En dan niet zozeer om wat hij gaat doen, maar wel omdat hij dan dus weg is. Zoiets moet je overleggen! enne, jij gaat toch in febuari een cursus paaldansen doen???) Sorry, grapje tussendoor!
Haha die cursus paaldansen zou er direct naartoe mogen kan ik showtje voor hem prive opvoeren daar is hij altijd voor te vinden!! Daarstraks is mijn man thuisgekomen.Iemand ringde aan de bel en toen ik opendeed zag ik alleen maar een grote bos rode rozen!!Hij had nog een dvdtje bij de hand om onze avond weer goed te maken en verkondigde nu dat hij tijd gehad had om na te denken en dat hij zal wachten tot er in september een cursus start waar we samen aan kunnen beginnen! toch nog een goede afloop!!
Zou ook hetzelfde reageren als jij, dus kan het me heel goed voorstellen dat dit je niet lekker zit. Sterkte ermee
Tsowhee!! Dat moet wel heel fijn zijn zeg!!! Groetjes, Sas (die stiekum beetje jaloers is op man die van dansen houdt en het uit zichzelf op zo'n manier goed maakt!)
@ Bri, Ieder houd er andere ideen op na toch? sommige heel open en sommige niet. hier had er now way op salsa les gegaan zonder mij zwanger of niet zwander. Maar ook word hier niet alleen gestapt (sowiesos stappen we niet meer). Als jij dit raar en verstikkend vind, so be it. Hier is het de normaaleste zaak van de wereld om die dingen samen te doen. Ja ik ga wel eens zonder hem ff kleding shoppen, en ja hij haalt weleens iets op of brengt iets weg zonder mij. Maar daar blijft het ook bij. Ieder zijn leven met daarbij zijn/haar eigen manieren en meningen
TS: fijn dat het zo loopt, en dat je man uit zichzelf het op deze manier goedmaakt! Het duurt nog even, maar toch alvast veel plezier met samen salsa-lessen nemen. Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij/zij allemaal met of zonder partner onderneemt. Als hier iemand is die geen café meer in wil zonder partner, mijn zegen heb je (alsof je die nodig hebt ). Mijn keuze is het niet.
Dat geldt ook voor mij inderdaad. Ik zou het helemaal geen probleem vinden als mijn man met iemand anders zou gaan dansen (is geen sex hebben toch? ) Maar wel graag even na overleg en heel serieus in ogenschouw genomen of ik het wel of niet zou willen!! Liefs Lara
Hoi, Zou net zo gerageert hebben hoor, maar wel heel lief dat hij het zo uit zichzelf goed maakt, wat fijn. Groetjes