1e zwangerschap, wanneer baby voort eerst voelen en mooie ronde buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabeBabe, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Nou de vraag zegt het al... :) wanneer voelden jullie bij de 1e zwangerschap echt de baby dat je echt zeker wist "he de baby schopt" en wanneer begon de "mooie buik".... ik heb van mezelf wel wat een zachte kussens op m'n buik en ben nou dus 17 weken maar heb nog steeds niet echt een buik.... alles is nog zacht zeg maar, ook m'n onderbuik word niet echt harder ofzo.... heb nog steeds een onderkussen en een bovenkussen om het zo maar te zeggen! of ben ik gewoon een beetje ongeduldig bezig...

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

eerste zwangerschap voelde ik de kleine rond 16 weken
    en kreeg ook rond die tijd een mooie ronde buik

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het verschilt echt per persoon heel erg!
    Ik voelde de kleine voor het eerst bij 10 - 11 weken, dit is uitzonderlijk vroeg voor een eerste! En was ook eenmalig daarna heel lang niet meer gevoel en uiteindelijk vanaf 16 weken geloof ik regelmatig de kleine gevoeld... Dit is sterk afhankelijk van of je placenta voor of achter ligt!

Mijn buik begon ook al vrij snel te groeien vanaf 10 weken kon ik mijn gewone spijkerbroeken niet meer aan en een echt goed zichtbare zwangere buik kwam pas rond de 20 weken.... Daarvoor was het wel zichtbaar maar moest je het echt weten! Voor mij was het al wel een mooie buik vanaf week of 16 maar iemand die niet wist dat ik zwanger was zou het ook niet snel zien ofzo...
    maar ook dat verschilt heel erg per persoon, de ene krijgt een grotere buik dan een ander dus gewoon even geduld hebben!

4. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik voelde mijn eerste pas met 24/26 weken. Heel laat dus, maar mijn placenta lag ook aan de voorkant en dat kan schelen. Had wel al snel een strakke buik, maar ben dan ook heel mager dus dat kon niet anders. :D

5. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    kreeg met 10 weken al een buik, en nu is is ie echt superdik al en moet nog 3 maanden..
    voelde de kleine met 15 weken

6. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    ben nu 19 weken en heb al wel een mooi buikje. ik voel de baby nog niet.

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik voelde de kleine al met de 12 weken, maar mijn placenta ligt achter, mooie harde buik heb ik vanaf de 25 weken, en nu gaat het erg hard moet ik zeggen, iedere dag het idee dat ie groter wordt.

8. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik voelde t kindje al vrij snel, met 16 weken maar voor dat het buikje begon te groeien was ik zeker wel 20 weken....

9. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Zo rond de 15 weken begon bij mij de mooie zichtbare buik. Beebje voel ik pas goed vanaf 20 wk, maar mijn placenta ligt aan de voorkant.
    Het is bij iedereen heel verschillend!

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik ben nu 19.5 w, maar heb hem ook nog niet gevoeld.. van de echo weet ik dat de placenta voorligt.. dus hier moet ik nog even geduld hebben.. Ik heb wel al echt een buikje... en luister ook vaak met de angelsound nu ik hem nog niet voel schoppen.. ik word er wel een beetje onzeker van, juist omdat ik weet dat de placenta achter ligt.. :)

11. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Bij mij was ie het 20 weken toen ik hem/haar voor het eerst voelde. Mijn onderbuik was toen net zo'n klein bolletje... Mijn buik begon pas echt te tonen met 30 weken. Maar heb in principe (denk omdat ik wel lang ben) een klein buikje. Dus is denk ik ook voor iedereen verschillend. Hij komt echt wel hoor!!! En dan weet je niet meer wat je er mee aan moet :p

Wou nog even zeggen dat je er wel lekker van moet genieten van die buik.. Is eigenlijk echt wel super bijzonder dat het allemaal zo kan!.

12. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg al heel snel een buikje, met 12 weken kon ik hem echt al niet meer verstoppen maar ons kindje voelde ik echt bewust schoppen op 21 weken ook omdat mijn moederkoek vooraan ligt.

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik voelde de eerste bewegingen met 17 weken (daarvoor wel plopjes soms). Ook ik heb de placenta aan de voorkant, en had het niet verwacht. Maar met 19 weken kon mijn man het ook van buiten voelen! Het is dan ook een onwijze druktemaker.

Ik draag het heel erg naar voren en had rond die tijd ook al een aardig bolletje, dat begon zo rond 14 weken. Maar het is natuurlijk pas later dat er echt een flinke bol komt. Dat heeft met de hoogte van je baarmoeder te maken, maar ook met hoe je het draagt.

Ik was met allebei aan de vroege kant, ik ken meiden die pas bij 25 weken echt gingen groeien, en die bij een week of 20-22 de eerste bewegingen voelden. En die zijn net zo gezond zwanger als ik ;)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik voelde de kleine met 18,3 wk (voorliggende placenta). sindsdien ook elke dag.
    Met 18 weken had ik een klein bolletje maar vanaf 21 weken begon het echt een zwangerschapsbuikje te worden. Heb foto's in m'n album. Bedenk me dat ik ook nodig een nieuwe moet maken.
    Ik draag wat meer rondom en heb wat extra vet boven m'n heupen aan de zijkant gekregen... daar ben ik niet zo blij mee haha. voor de rest is m'n buik nu wel lekker stevig maar staat gelukkig nog niet strak.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier voelde ik de beeb rond 16 weken en mn buik begon rond 19 weken pas goed te groeien.. rond 21 weken kon je goed zien dat ik zwanger was.. En nu groeit ie nog elke dag..

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik voelde de beeb voor het eerst op 14,5 week. Maar moet zeggen, als mijn verloskundige me niet echt goed uitgelegd had hoe het voelt dan had ik het niet herkent! Vanaf 17 weken was het écht duidelijk en vanaf 18 weken echt dagelijks meerdere keren.
    Mijn buik was al erg snel dik. In t begin opgeblazen door de hormonen en darmen, kon met 6 weken mijn eigen broeken al niet meer aan. Maar sinds 2,5 week begint hij nu ronder te worden doordat de baarmoeder van alles omhoog duwt en mijn spieren slap beginnen te worden.

17. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Rond de 16 weken voelde ik de kleine al bewegen (soort van zenuwtrekjes als bij je oog). Mijn buikje begon met 14 weken al mooi rond te worden (toen had ik ook nog grote moeite om mijn buik te verbergen omdat nog niet iedereen het wist!)
    Vanaf 17 weken voelde mijn vriend ons kleintje ook al als hij zijn hoofd op mijn buik legde.Hij hoorde het kleintje overigens ook bewegen. Vanaf week 18 voelde ik echt harde 'plopjes'.
    Mijn placenta ligt aan de achterkant.
    Tijdens 20 weken echo had echoscopist moeite met het controleren aangezien ons kleintje ZEER bewegelijk was!!!
    Ik moet ook wel zeggen dat de baby behoorlijk vaak, hard en fel kan trappen! Hahaha

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij had lengte er niks mee te maken, ik ben 1.84 en heel slank (nou ja... was...). Ik ken een meisje die ruim een kop kleiner is en die pas zichtbaar zwanger was bij 8 maanden. Zo vreemd! Het kindje lag helemaal naar achteren en in de breedte. Ze leek alleen 'dik', niet zwanger-dik. Was best vervelend voor haar.

In mijn album kan je trouwens voor elke 2 weken een foto zien. Grappig hoe ik al zo vroeg vond dat je het kon zien, gewoon omdat het in vergelijking al zo snel dikker werd. Voor de buitenwereld was er natuurlijk toen nog helemaal niks te zien :D

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

echt een mooi rind buikje dat je echt kon zien dat ik zwanger was begon pas bij 4 maanden.

kindje voelen bij 18 weken. maar dat kon mijn partner toen nog niet voelen alleen ikke :D

20. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Ik weet niet wanneer ik de kleine ga voelen, dat kan nu nog niet, maar ik krijg al wel een beetje een buikje, maar ik heb vrij veel ondergewicht dus is het logisch dat je het snel ziet!

Deel Deze Pagina