Wow.. Misschien heb ik dan ook last van mijn hormonen, maar ik word hier al kwaad van en dan ben ik een buitenstaander. Eens met wat de voorgangers voor mij zeggen, ze zijn aan het manipuleren en hebben duidelijk een kant gekozen, en dat is niet die van jou. Nu is je dochter de dupe. En wellicht onvolwassen, maar dit zou voor mij een reden zijn om hun kraambezoek ook 'uit te stellen'. Als je mij of de mijne kwetst verdien je niet beter.
Heel goed dat je jouw gezin en veiligheid voorop stelt. onbegrijpelijk dat je ouders zo handelen. Niet respectvol naar jouw dochter en erg stressvol voor jou nu met de bevalling in zicht. Gauw andere oppas regelen en even focus op je dochter en vooral ook jezelf, je bevalling. Ouders even links laten liggen..dat komt daarna wel weer. Er zijn nu belangrijkere dingen.
Eerst even over zijn nieuwe vriendin.. Je moet goed beseffen dat niet elke meid hetzelfde is en dat je het verleden daarin een beetje moet laten rusten.. Die nieuwe meid kan er niks aan doen dat die ex zo raar was. Dus ik zou als ik jou was hun niet met elkaar vergelijken. Nu over je ouders: ze zeggen geen keuze te maken tussen jullie maar eigenlijk doen ze dat dus wel want ze laten jou vallen met de bevalling en de verjaardag van je dochter. Het is idd niet aan hun om te bepalen wie jij uitnodigt op de verjaardag maar ik denk dat je echt de nieuwe vriendin van je broer anders moet gaan bekijken en niet moet vergelijken met zijn ex. Misschien is het wel een goede meid en dan stoot je je broer idd voor de kop. Maar wat je ouders doen vind ik niet eerlijk! Ze drijven jou nu in de hoek om hun zin te krijgen en dat is niet de bedoeling van dit alles. Ik denk zelf wel dat ze het beste met je voor hebben maar dat ze zelf ook even niet weten hoe ze dit op moeten lossen
Wauw... Mag ik even heel eerlijk zijn? Ik zou NIETS meer met m'n ouders te maken willen hebben. Zij bepalen dat de volgende scharrel op de verjaardag van m'n dochtertje komt nadat de vorige haar had bedreigd, m'n ouders dreigen me te laten zitten als ik moet bevallen én zij bepalen wie er allemaal welkom is op haar feestje?!?!? Nu kan ik persoonlijk iemand in een seconde keihard laten vallen, maar dit zou niemand pikken denk ik. Maar waarom zijn ze zo slap naar je broertje toe en zo streng en veeleisend naar jou toe?
Wat rot zeg! Je ouders zullen ook wel een in moeilijke positie zitten zo met je broer. Wie weet manipuleert hij hen wel net zo hard, en dat is moeilijk hoor, als het om je kind gaat. Maar jij hebt natuurlijk wel gelijk dat je die nieuwe vriendin weigert. Jij bepaalt wie jouw huis binnenkomt en het is logisch dat je wantrouwig bent. Echt heel erg jammer dat jouw ouders zo reageren, maar waarschijnlijk zitten zij ook tegen het plafond door alle zorgen en stress. zou het voor nu laten rusten, even geen contact meer zoeken en andere oppas voor je dochter regelen. Ga nou geen tegenmaatregelen nemen die net zo flauw zijn maar stel je volwassen en rustig op. Veel sterkte en alvast succes met je bevalling!
Zo dan! Daar zou ik even helemaal klaar mee zijn! Hoe komt je moeder er bij dat zij en een paar tantes degenen zijn die bepalen wie wel of niet op de verjaardag van je komen?! Dat alleen zou voor mij al reden zijn om heel.kwaad te worden, want mijn huis, mijn dochter en IK bepaal met mijn man wie uitgenodigd wordt. Ongeacht wat anderen daar van vinden. Daarnaast dan ook nog eens gaan manipuleren dat zij dan ook niet meer op de verjaardag van hun kleindochter komen, houdt dus in dat je broer belangrijker is dan je dochter. En dan ool nog eens niet meer willen oppassen op je dochter tijdens jouw bevalling, wat ik persoonlijk al niet eens meer zou willen hebben. Daarentegen zou je de nieuwe vriendin van je broer wel een kans kunnen geven, wie weet is het juist een leuke meid die je broer weer op het goede pad kan krijgen? Snap dat je huiverig bent om haar toe te laten in je leven na de vorige, maar een kans geven kan altijd. Maar dan een andere keer, en niet een paar dagen voor (of na) een bevalling. Tja, ze zouden aan mij een verkeerde hebben hoor, zulk gedrag kan ik heel erg slecht tegen. Mijn schoonmoeder was ook erg van het manipuleren (inmiddels bijna 2 jaar geen contact meer mee) en stiefschoonmoeder heeft er een handje van om te bepalen wat wij moeten doen (al heeft ze dat in de afgelopen 4 jaar wel afgeleerd). Maar nee, jij bent niet onredelijk in deze vind ik.
Ik geef jou gelijk! Dit ligt echt niet aan je hormonen! Wat ontzettend sneu hoe je ouders dit nu op jou afschuiven. Heel heel heel jammer. Hopelijk komen ze nog tot inzicht. Alvast een heel fijne verjaardag toegewenst voor je dochter, en het allerbeste met je aankomende bevalling! Ik zou nog liever op een buurvrouw rekenen dan op je ouders in dit geval!
Ik vind het echt belachelijk hoor! Ten eerste dat ze jou, terwijl jij hoog zwanger, bent zoveel stress geven. Dat vind ik echt heel erg kwalijk en dat zou ik ze voorlopig niet vergeven. Ten tweede begrijp ik heel goed dat jij het nu nog niet ziet zitten dat zijn nieuwe vriendin komt. Zeker na al die ellende. Je ouders kunnen dat wel vervelend vinden, maar het is jouw keuze en om dan te zeggen dat ze dan ook niet komen en meteen ook maar niet meer oppassen tijdens de bevalling, dat is eigenlijk gewoon chantage. Wat vindt jouw man hier eigenlijk van?
Jeetje, dit is echt te erg. Het is duidelijk dat je ouders compleet de weg kwijt zijn. Ook ik heb een "probleem broer" maar dit gedrag van ouders is mij echt compleet vreemd. Een groot disrespect naar jouw en je kindjes. Ik vind dat je onder druk en tegen de muur word gezet. Ik zou zelf de stekker uit het contact trekken, hoe pijnlijk op dit moment ook. Je kan duidelijk niet van je ouders op aan voor de ondersteuning bij de bevaling dus maak nu een andere afspraak. Ook al is dat vast heel vervelend en onhandig. De stress van deze situatie moet je nu vooral niet willen. Zijn ze nou helemaal betoeterd. Ze zijn je aandacht, stress en zorgen niet waard joh. Ben ook plaatsvervangend pissig! Veel succes volgende week! Probeer je laatste en eerste dagen niet te laten vergallen.
Oh ja en wat jouw broertje betreft. Ik snap niet dat hij zelf niet inziet dat hij er een grote puinzooi van heeft gemaakt de vorige keer en dat hij zelf niet zegt van ik laat mijn nieuwe vriendin wel thuis. Die nieuwe vriendin kan er misschien wel niks aan doen, maar als zij hoort wat er gebeurd is, dan zou ze jou toch ook wel moeten begrijpen.
Heel eerlijk liever kwijd dw rijk. vier de verjaardag weiger je broer. zeg tegen je ouders dat ze wel kiezen en als ze weer kunnen zien en hun schelpen van hun ogen afgevallen ziijn dqt er dan gepraat kan worden.
Wow, de reactie van je ouders zou mij ook helemaal over de zijn maken. Je broer maakt er een puinhoop van, en jij mag geen grenzen stellen? Dat ze nu ook niet meer voor je klaar willen staan, betekend in mijn ogen dat ze de deur helemaal dicht gooien voor jou om een normale relatie met je ouders te hebben. Te gek voor woorden. Heel veel sterkte meid!
Je hebt gelijk hoor. Zeker niet elke meid is hetzelfde. Maar we hebben zoveel narigheid meegemaakt, dat vergeet je niet even. Het is heel erg moeilijk om er nu onbevooroordeeld in te staan. En daarnaast; hij is zelf nog helemaal niet clean en ook echt nog niet op het rechte pad en dat maakt mijn twijfels nog wel groter. Want wat je bent trek je aan vind ik in zijn geval. Lijkt mij stug dat er een leuke hardwerkende eerlijke meid geïnteresseerd is in hem en zijn leven namelijk terwijl hij iedereen om zich heen alleen maar de afgrond insleurt.
Bedankt voor alle lieve reacties Toch fijn om te lezen dat het dus niet aan mij ligt. We zijn nu hard op zoek naar een andere oppas. Maar dat komt vast wel goed. Het raakt me echt in mijn hart, buik doet gewoon pijn van de hele situatie. Beschuldigingen vliegen nog over en weer via Whatsapp. Maar ik ben er voorlopig klaar mee en hoef ze even niet meer te zien en te horen. Mijn man vindt het moeilijk om een mening te vormen, maar is het, alles bij elkaar opgeteld, wel met me eens. Hij snapt niet dat ze zo kunnen doen naar mij/ons.
Oh jeetje vooral het gedeelte van de bevalling en oppassen zou bij mij enorm in het verkeerde keelgat schieten. Wat heeft dat met jouw broer te maken?? Wat heeft jouw broer er voor last van als jouw ouders op je kindje zouden passen tijdens de bevalling? Waar halen ze het lef vandaan om dit een week voor je bevalling te opperen?? Ik zou hier echt flink pissig om zijn. Ik vind inderdaad dat ze erg richting jouw broer trekken qua partij en zou dit hen echt duidelijk maken. Willen ze dan ook niet op kraamvisite komen als je broer niet mag komen met zijn vriendin? Ik sta echt met mijn mond vol tanden dat op deze manier ook via je dochters verjaardag/oppassen toch een partij wordt getrokken. Belachelijk! veel sterkte meid, heb je wel evt iemand anders om op te passen?
Ik zou niet meer met ze appen! Dan zet je dingen zwart op wit en alles komt verkeerd over. Je hebt groot gelijk dat jij grenzen stelt en ik vind jou redelijk. Die nieuwe vriendin zal eerst jouw vertrouwen moeten winnen en de rest ook. Ze hebben je keuzes te respecteren. En jouw ouders komen op voor de verkeerde. Door je broertje zo te beschermen, helpen ze hem niet. Dit werkt averechts
Misschien je ouders dit laten lezen. Jammer dat ze een keuze lijken te maken tussen hun kinderen. Wat jij beslist over of je broertje met vriendin op bezoek mag komen, hebben zij niets mee te maken. Jij staat gewoon in je recht en ik geef je groot gelijk na al die ellende die jullie hebben meegemaakt. En wat laag dat ze nu niet meer willen oppassen tijdens de bevalling. Dat heeft toch niets met je broertje te maken, ze rekenen jullie nu ergens op af wat absoluut niet terecht is.