Ik kom er niet aan toe. Op mijn vrije vrijdagen ben ik onder schooltijd druk zat met het gewone schoonmaakwerk. In het weekend en in de vakanties zijn we druk met boodschappen, sociaal leven en uitjes - de kinderen hebben dan ook recht op ons. En als ik me dan zoals maandag eens helemaal op een kamer stort, komt die ook wel goed af, is elk oppervlak gesopt, alles uitgezocht en opnieuw ingericht, maar ondertussen heeft zoon wel de halve overgebleven zak kruidnootjes opgevreten en is de rest van het huis ontploft. Het blijkt namelijk vrijwel onmogelijk om manlief voor huishouden in beweging te krijgen op het moment dat ik het wil. Ik wil de voorraadkast graag helemaal uitzoeken en onder handen nemen, maar dat betekent dat ik minstens een halve dag mn handen vrij moet hebben zonder dringender dingen die moeten gebeuren. Dat is hier nogal een uitdaging. Plus, ik heb de vloer een paar weken terug helemaal leeggehaald en gedaan daar, maar manlief pleurt er weer alles neer wat hij kwijt moet. Soms zet ik het net zo hard weer erbuiten neer, maar dan vind ik het waarschijnlijk terug in mijn slaapkamer. In vind het altijd lastig wat te doen met de spullen. Kleding is makkelijk, dat vindt zijn weg naar jongere kinderen in het netwerk of het goede doel, maar speelgoed vind ik lastig. Vooral als dan een boek toch niet meer helemaal heel is, of de vormenstoof een blokje mist, het is te goed voor de prullenbak maar te slecht om nog door te geven/verkopen. Waar laten jullie dat?
Ie t s wat kapot is of waar ik zeker onderdelen van kwijt ben gaat gewoon weg. Ik ga geen incompleet speelgoed weg geven en ook niet bewaren. Wij, en ik denk iedereen komt om in het speelgoed. en daarbij, wie maak ik blij met speelgoed wat toch niet compleet is?
Hier doe ik regelmatig de kledingkasten nakijken, vooral van de kinderen. Ik geef een deel weg en de rest gaat naar de kledingbak. Speelgoed wat niet meer helemaal mooi is of er ontbreekt een onderdeel gaat gewoon de kliko in. Dat kan ik toch niet meer weggeven en ik hou niet van onnodig bewaren. Verder doe ik niet speciaal aan een 'grote schoonmaak'. Ik ben tbm en houd het goed bij, waardoor ik nooit heel lang bezig ben met de dingen die gedaan moeten worden.