zoontje 2 nieuw (boomhut)bed, wil ineens niet meer slapen?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door muis26, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai

omdat mijn zoontje best groot is voor zijn leeftijd en zijn bedje uit kon komen (hij heeft maat 92 nu) hebben we een hele mooie boomhutbed voor hem gekocht.... hij wil alleen ineens niet meer slapen nu.. lijkt wel of hij het eng vindt... ik weet echt niet meer wat te doen, het is al de hele week drama... hij wil gewoon niet in bed liggen en krijst alles bij elkaar... maar 1 keer deze week ging hij meteen lief liggen en slapen.... het begint ons nu ook op te breken,

heeft iemand hier ervaring mee? en iemand tips? ik zit eraan te denken om het weet helemaal af te breken.... zn camping bedje staat er ook waar hij in kan (daar lag hij voorheen in, omdat ie te makkelijk uit zn andere bedje kon) en er staat nog een open ledikantje dus hij kan ook nog kiezen..

weet even niet meer wat ik moet doen.. :$:x

2. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey hey,

nou das mooi balen zeg. Heb je een prachtig bedje, vind ie t eng.
    Misschien vind hij het afdakje wat spannend, want dan is het net alsof hij wat afgesloten ligt. Zonde om dat eraf te slopen lijkt mij.
    Maar is het misschien handig om hem eerst te laten wennen aan het open ledikant. Heeft hij daar al eerder in geslapen? Want als hij daar eenmaal aan gewent is, is de stap naar het boomhutbedje misschien wat kleiner, en dan is hij ook iets ouder.

Denk niet dat je deze "strijd" moet aangaan, want zo slapen jullie allemaal niet. En jij kunt je rust wel even goed gebruiken meis.
    Succes en hoop dat je een goede oplossing voor sam kunt vinden, zodat hij weer lekker gaat slapen en jullie ook.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hoe is de boomhut gekomen?
    Zomaar opeens of kon je hem samen opbouwen?
    Bij mijn dochter 23 mnd hebben we samen het nieuwe bed opgebouwd en het oude bed uitgezwaaid.
    Heeft hij nog een slaapzak? Of opeens niet meer?
    Misschien dat hij een kussen mist of gewoon opeens een kussen heeft?
    Zou dat het kunnen zijn?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik wil niet ontmoedigen.. maar hier begonnen met 2 jaar.. het spook op de kast, de krokodil onder de kast..
    leeuwen, tijgers.. etc

vanuit het nieuwe bed zag de kamer er ineens heel anders uit en overal zat wat engs verstopt.
    en dat duurde wel eventjes... alles ook een eigen gebruiksaanwijzing
    spook naar de buren, krok in de tuin.. etc

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    vervelend als ik je probleem zo lees. Ons zoontje gaat over een maand of 2 ook over naar een boomhutbed (vanuit peuterbedje), hoop wel dat dat goed gaat. Sta je op voorhand even niet bij stil he?

Succes en hoop voor je dat het snel over is.

6. augustus

augustus Niet meer actief

Dat hadden wij ook toen Rosalie een nieuw bed had. Heb het campingbed er een poos naast gezet waar ze in sliep. na een paar maanden wilde ze zelf in het grote bed en vanaf toen ging het slapen prima.

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai!
    nee ik heb het bed samen met hem opgebouwd... hij heeft mee geholpen en was er zo blij mee, en laat nog steeds heeeel enthousiast het bed zien als we visite krijgen....
    gisteravond wou hij weer niet slapen, maar uiteindelijk issie in zn campingbedje geklommen en in slaap gevallen. .

Je staat er inderdaad niet bij stil... maar hij sliep daarvoor ook al lastig hoor, maar heb het idee dat het nu net iets erger is. Hopelijk gaat het weer over!

Ik ben wel echt blij dat ik het bed samen met hem in elkaar heb gezet, anders was het helemaal zo'n gevaarte ineens :) zal even fotootje plaatsen zo

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

foto

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Leuk bed! Ik denk dat hij zich wat opgesloten voelt. Ik zou hem voorlopig zelf de keus geven, het nieuwe bed of het campingbedje. Kan hij een beetje wennen aan het bed in zijn kamer.

10. Saskia78

Hier was Anne ook dol op haar bed. Maar alleen overdag :)
    nu alweer een jaar een nachtlampje dat ze inmiddels zelfs soms zelf uit doet. "het is toch niet zo donker mama..."

gewoon goed luisteren.. Kijken of hij soms iets naspeelt met zijn knuffels want zo verwerken ze tenslotte vanalles.
    Het komt wel goed maar duurt even :)

11. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Wij hebben met de overgang van het ledikant naar een groot bed Liam ook steeds de keus gegeven tussen de twee bedden. Hij koos toch steeds voor zijn ledikantje, dat kende hij immers en voelde zich daar veilig in. Intussen kon hij mooi wel wennen aan de aanwezigheid van het grote bed. Na twee weken hebben we er een ritueel van gemaakt om samen zijn grote bed gezellig aan te kleden. Hij mocht kiezen welke dekbedhoes erop, welke knuffels mochten er mee enz. en we hebben samen zijn ledikantje naar zolder gebracht, zodat er geen keus meer was. De eerste twee dagen was er wat gerommel dat hij eruit ging of met het nachtlampje ging zitten spelen. Het eruit gaan hoorden we wel beneden en zeiden dan door de babyfoon dat ie lekker moest gaan slapen in bed en daar reageerde hij goed op (er naar toe gaan werkte niet, dan stond hij even later weer naast zijn bed). Bij het nachtlampje hebben we de stekker eruit gehaald en hem verteld dat deze het niet meer deed. Na die twee dagen was het gerommel over en is Liam lekker gaan slapen in zijn grote bed. Sindsdien geen problemen meer gehad. Hij komt er pas 's morgens uit als hij niet meer wil slapen.
    Ik zou het dus nog even tijd geven. Leg hem lekker te slapen in zijn campingbedje en vertel af en toe leuke dingen over het grote bed.
    Probeer het over een week nog een keer. Heb je enig idee wat hij mogelijk eng vindt?
    Het is trouwens wel een super leuk bed!

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er nog geen ervaring mee...

Maar zo te zien is het een hoog bedje of niet? Zo'n half hoogslaper? Kan het niet zijn, dat hij misschien die hoogte eng vindt? Ik kan me best voorstellen dat als je van een laag ledikantje naar een half hoogslaper gaat, dat best indrukwekkend en eng kan zijn.

Ik zou niet het bedje afbreken, maar laten staan. Maar dan wel het campingbedje gewoon in z'n kamer zetten en hem eventueel nog even daarin laten slapen. Zo kan hij rustig aan het grote bed wennen en inderdaad wat hierboven genoemd wordt hem laten kiezen waar hij wil slapen en dan op een gegeven moment samen met campingbedje opruimen. Misschien dat het zo wel werkt?

13. tulip

tulip Niet meer actief

gaaf bed hoor, ik zou hem idd de keuze geven, het campingbed wegzetten en laten kiezen. Je zult zien dat hij op een gegeven moment voor dat 'gave stoerejongens bed'zal kiezen, maar het heeft misschien even zn tijd nodig.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben toen ook een halfhoogslaper gehaalt voor Kylian, maar dan zo'n een va de ikea die je dus om kunt keren.
    We zijn begonnen op de laagste stand (net als een gewoon bed) en hebben hem een nachtlampje gegeven toen het ons duidelijk werd dast hij het te donker vond op zijn kamer.
    Hij is nu 4,5 jaar en wil het ding nog steeds niet omgedraait hebben omdat het eng is zo hoog.

Ik zou eens proberen om het bed andersom op te maken zodat hij niet met zijn hoofd in het huisje ligt. Misschien dat dit hem wat minder "bang" maakt.

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai! ja hij ligt gewoon in zijn camping bedje..... wil nog niet in het grotebed.. maar speelt er overdag wel in, dus het is denk ik wennen.. ik heb er al een lampje in gehangen voor hem.... en hem nog meer nachtlampjes in zijn kamer dus dat kan het ook niet zijn..

Het is geen halfhoogslaper, hij is gewoon laag..... misschien iiieeettss hoger dan een normaal bed. maar zeker geen halfhoogslaper.

Naja afwachten maar, het ging deze 2 dagen wel steeds iets beter met naar bed brengen, hij krijst wel echt heel hard de eerste paar minuten maar die worden steeds korter gelukkig. we halen hem in ieder geval niet meer van zijn slaapkamer af want dat had hij ook snel door.. hadden hem een paar x mee naar beneden genomen, maar zo slim als ze zijn.... misschien speelt hij daar ook mee nu..

lastig hoor opvoeden haha :)

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier plaatje van het bed van de zijkant... :) kan je zien dat hij niet hoog is

17. Saskia78

Hm misschien is het huisje wel eng?
    Wij hebben een huisje aan het hoofdeinde. Niet om in te liggen maar voor spulletjes. En tot voor kort (dus ruim een jaar) moesten de deurtjes snachts dicht anders werd er niet geslapen.
    Weet niet precies waarom.. (deurtje dicht, probleem opgelost tenslotte maar wellicht kan je hem een beetje uithoren :)

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Onze zoon ging een maand of 5 geleden naar een nieuwe kamer mét een nieuw bed (90x200), dus een behoorlijke overgang. Hij was toen zo'n 19 maanden oud.
    Dit omdat hij ook uit zijn ledikant klom (bijna viel) en zijn babykamer te klein was voor een groter bed. En daarbij kwam ook nog dat ik toen pril zwanger was van nr. 2. dus de baby op die kleine kamer zou gaan komen.

Eerst gingen we elke dag een paar keer spelen op zijn nieuwe kamer. Hij mocht niet op zijn nieuwe bed spelen, we wilden hem duidelijk maken dat een bed is om op te slapen.
    Daarna ging hij in zijn campingbed slapen op zijn nieuwe kamer.
    Hij heeft een hele week nodig gehad om te wennen. Wilde niet slapen, huilde lang voordat hij insliep.
    Toen hij eenmaal aan zijn nieuwe kamer gewend was, was de overgang naar het grote bed in één dag gepiept.

Als we op vakantie zijn, of ergens gaan logeren, heeft hij ook 2 dagen nodig om aan zijn nieuwe kamer-bed te wennen.

Ik denk dus dat het gewoon even tijd nodig heeft.
    Superleuk bed heb je trouwens!

19. muis26

muis26 Fanatiek lid

dank je :)
    het gaat steeds beter! hij heeft gistermiddag erin geslapen en vannacht ook! hij huilt echt elke keer 5 min korter.. heerlijk! het gaat dus de goeie kant op! zo fijn!

Bedankt voor alle reacties :D

20. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hé hetzelfde dekbed :D!

Kun je proberen het bed andersom op te maken, dat hij niet met zijn hoofd in het huisje ligt? Of samen een leuke knuffel kopen speciaal voor het slapen in het grote bed?

Deel Deze Pagina