Help! Ik moet morgen werken en heb niet genoeg melk kunnen afkolven! Weet echt even niet wa ik moet doen. Kon geen vooraad in de vriezer aanleggen ivm met spruw. Nu probeer ik al een week een voorraad te maken , maar alles wat ik kolf drinkt ze ook op! En het is een uur rijden naar mijn werk Moet van tien tot drie uur. wie heeft er tips? Zouden we in het uiterste geval ook poedermelk kunnen geven? Moet je dat niet heel voorzichtig opbouwen? alle tips zijn welkom!
ik zou dan gewoon poedermelk proberen , bij ons ging gelijk goed , tja verder geen andere oplossing als je geen melk meer hebt , succec hoor ,beter poedermelk proberen dan kind honger laten lijden toch hoe oud is je kindtje?
Ze is 11 weken... Maar ben beeje bang dat ze erg last krigt van poedemelk Ze heeft al vrij veel krampjes. Hoe oud was jouw kindje toe je poedermelk gaf? Ging dat gelijk goed?
Yahro krijg ook altijd borstvoeding. Maar ik kan ook nooit extra kolfen want hij wil gewoon alles hebben. Afgelopen vrijdagavond ben ik naar tarzan geweest en dan krijg die gewoon een pakje kant en klare melk van nutrilon. En dat gaat opzich prima hij drinkt niet alles op maar krijg genoeg binnen! Tsja in jou geval zou ik dan toch poedermelk proberen en als je wel BV kan geven moet je dat gewoon ernaast doen.
mij zoon was een week oud toen hij voor eerste poedermelk,similac kreeg , en hij heeft nergens last van gehad en dronk het met genoegen mij zoon had ook krampjes maar eerste 3 maanden hebben ze zowizo beetje last van , hoeft niks met poedermelk te maken succec meid er is volgens mij weinig andere oplossing nu
Tsja, lastig. Voor morgen redt je dat niet meer. Om aan een voorraadje te komen kolfde ik na haar laatste voeding als ze sliep. Dan hadden mijn borsten weer tijd genoeg om bij te maken voor de ochtend. Maar dan kwam er niet veel meer uit, maar alle beetjes bij elkaar in een bekertje al hoort dat niet. En meteen nadat ze heeft gedronken nog even "nakolven". Er komt dan ook niet veel meer uit, maar door na het drinken te kolven pomp je je productie als het ware op. Het is tenslotte vraag en aanbod. Hoe meer vraag hoe meer aanbod. Maar dat gaat niet in 1 dag. Maar als je op deze manier kunstmatig je productie hebt opgeschroeft hou je dus wel over en kun je die extra's kolven. Als je nu geen voorraad hebt en je kind moet morgen naar het kdv ben je daar te laat voor en wordt het even kunstvoeding. Overleg even met het kdv, zij hebben hun voeding op voorraad, hoef je niet zelf te kopen. Ze hebben verstand van kunstvoeding.
Mijn zoontje was een paar dagen oud toen hij voor het eerst kv kreeg, en een normale ging er zó in, maar een hypoallergene weigerde hij te drinken (vond ik zelf ook onaangenaam ruiken dus ik geef hem groot gelijk). Je hoeft het niet voorzichtig op te bouwen hoor. En als het goed is, gaat het maar om 1 dag, toch? Morgen kolf je wat je overmorgen aan hem geeft, etc. Je hebt feitelijk maar een voorraad voor 1 dag nodig (alhoewel meer wel een prettig idee is). Tip: na het kolven moet je niet het gekolfde aan je kindje geven, maar je kindje gewoon de borst geven! De melkproductie gaat gewoon door dus ze haalt er zo weer een boel uit, vlak nadat jij ze "leeg" gekolfd hebt.
Bij mij ging het nakolven 's ochtends beter dan 's avonds; ik had en heb 's ochtends meer melk dan in de avond. Inderdaad: gekolfde niet aan je kindje geven, maar aanleggen. Voordeel 1: je hebt iets om in de KK of vriezer te doen. Voordeel 2: je stimuleert de aanmaak van méér melk. Heb je niet meteen iets aan, maar kun je wel mee verder de komende tijd. Is het mogelijk om een voeding live te geven zolang je nog niet voldoende voorraad hebt? Je mag rustig beetjes van verschillende keren kolven bij elkaar doen, als je de net-gekolfde melk eerst laat afkoelen in de koelkast, dus dat je geen warme melk bij koude melk doet. Verder niet langer bewaren dan je de 'oudste' melk in de verzamel-beker mag bewaren (max. 5 dagen in de koelkast). Het kan écht geen kwaad om een keertje poedermelk te geven. Kleintje kreeg hier in de eerste week niet genoeg en heeft toen ook twee keer een flesje KV gekregen. Voor zover ik kan zien, heeft hij er niets aan overgehouden Hij kreeg wel een beetje kramp, maar dat was omdat hij niet gewend was uit een flesje te drinken en dit voor hem te snel ging. Ik zou zelf wel kiezen voor hypoallergene voeding (heb toen Nutrilon HA gegeven, maar andere merken zijn ongetwijfeld ook prima). LET OP: deze hebben veel kdv's niet op voorraad, maar alleen standaard voeding! Dus als je wilt dat je kindje dit krijgt, zul je het zelf moeten meegeven. Maar kijk ook even hoeveel hij drinkt bij de opvang; sommige kindjes drinken daar minder dan bij mama (zou jij mooi even tijd hebben om aan die voorraad te werken).
Nou dat kan het dus absoluut wél. De darmen zijn nog niet volgroeid en borstvoeding geeft ze een beschermend laagje. Kunstvoeding tast dat laagje aan, en het duurt tot 4 weken voordat dat zich weer hersteld heeft. Ook met slechts 1 flesje. Dat neemt niet weg dat je soms wel moet, en het is fantastisch dat het spul er is want anders zou je kindje honger moeten lijden - maar het heeft wel degelijk consequenties.
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Heb dus 's nachts om de anderhalf uur de wekker gezet om te kolven, en nog 2x gewoon gevoed. Ik had uiteindelijk ongeveer 260 ml om mee te geven. Ik breng haar overigens 1 dag in de week als ik moet weken naar mijn moeder,dus geen kdv.(werk 2 dagen - totaal 10uur) Vlak voor ik bij mijn moeder weg ging heb ik haar nog gevoed. Half vijf was ik weer bij haar. Ze hadden nog voeding over gelukkig! Het viel dus heel erg mee. Ik had wel met mijn moeder afgesproken dat als ze niet genoeg zou hebben ze poedervoeding zou kopen. Ik ga dus zeker wel voor de zekerheid een pak KV in huis halen! Wat een stress pfffff..... Gewoon dom van mij, om het er zo op aan te laten komen. En inderdaad, ik kolfde wel steeds,maar gaf dat dan weer gelijk aan mijn dochter omdat ze dan zo'n honger leek te hebben vlak nadat ik had gekolfd.Ik was bang dat er dan geen melk meer in mijn borsten zou zitten als ik haar zou aanleggen. Heel erg bedankt voor jullie tips, vanaf nu hoop ik een voorraad te kunnen maken met jullie kolf tips....en dus onder andere vaker aanleggen. Hoop toch wel een beetje het geven van KV te voorkomen.
Dat heb je super opgelost ! Ik zou gewoon elke dag een vast kolfmoment inlassen, je zal dan vanzelf steeds meer gaan kolven die voeding en je kunt zo een mooie voorraad aanleggen. Als je wel perse kv wilt halen zou ik zo'n kant en klaar pakje kopen. Als je een pak poeder opentrekt moet dat binnen een x aantal dagen op. Maar het heeft idd wel invloed op de darmen 1x kv geven.
In dit artikel word het uitgelegd. Al snap ik natuurlijk ook wel dat (ver)hongeren ook geen optie is.
Je kan beter H.A voeding geven naast je borstvoeding ook omdat het licht verteerbaar is net als borstvoeding. Bij Kruidvat heb je ook een H.A zuigenlingenvoeding het heet Kruidvat extra Care en het is stukken goedkoper als de Nutrilon