BV en toch vaak verkouden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door san68, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik geef borstvoeding maar helaas is mijn zoontje zowat iedere week opnieuw verkouden, het zal wel komen door het KDV. Ik dacht dat het door de BV wel mee zou vallen, maar helaas. Een beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad, maar vind dat gehoest erg zielig voor hem. Zou ik zelf te weinig weerstand hebben ofzo?

2. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Kun je nagaan hoe vaak hij ziek zou zijn als je kunstvoeding gaf, denk ik dan!

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Keiko

Graag respectvolle antwoorden geven. Bovenstaand antwoord lokt bepaalde reacties uit.

Kwebbel Moderator

4. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Kwebbeltje, ik denk niet dat de insteek van Keiko was om te kwetsen. Het is jammer dat dat tegenwoordig hier zo snel gedacht wordt!
    In onze familie zit veel allergie/exceem en Sem had er ook een beetje last van. Ik dacht en zei toe ook vaak: als ik geen BV had gegeven dan was de kans heel erg groot dat hij er meer last van had gehad en waarschijnlijk nog zou krijgen. Maar geloof me: nog nooit heb ik zoiets gezegd om mensen te kwetsen. En ik zou het ook Helemaal niet leuk vinden als mensen dat tegen me zouden zeggen!

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ San: Mila is nu bijna 9 weken en al met haar 2e zware verkoudheid bezig. Ondanks de BV.

Ik heb trouwens gelezen op de BV-site dat kinderen die BV krijgen meer weerstand hebben en als ze toch ziek worden ze de ziekte minder ernstig doormaken. Dus er zit wel een kern van waarheid in wat Keiko zegt.

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik denk er net zo over als Keiko. Mijn dochtertje is nog niet eens over de ene verkoudheid heen als ze al weer door de volgende wodt aangestoken. Deze week was het erg rustig op de creche, er waren heel veel kindjes ziek. In combinatie met de herfstvakantie was ze 's middags zelfs de enige nog! Mijn dochtertje loopt ook te kuggen, maar echt zo ziek is ze gelukkig niet. Dan ben ik toch blij dat ze nog borstvoeding krijgt en heb daarom besloten nog maar even door te gaan. Ik zie niet waarom ik dat niet zou mogen schrijven omdat het kwetsend zou zijn, ik ben erg dankbaar dat de bv hier lukt, dat ging ook niet vanzelf in het begin.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sluit me ook aan bij Keiko.

Mijn zoontje is ook al een paar keer ziek geweest en heeft ook wel een paar keer antibiotica gehad. Ik ben dan juist blij dat ik bv geef, dat bouwt in elk geval zijn darmflora dan weer op. Dat doet andere melk niet.
    En daarnaast kun je ook je kindje heel makkelijk troosten als hij/zij ziek is. Wat is er nu lekkerder dan als je ziek bent lekker bij mama te drinken.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik sluit me ook bij Keiko aan.

Het schijnt normaal te zijn dat kindjes 12x per jaar verkouden zijn. En als ze naar het kdv gaan nog wat vaker. Eva is ook constant verkouden, de ene keer hoest ze meer dan de andere keer, maar ze lijkt er weinig last van te hebben. Als ze flesvoeding had gekregen was ze misschien wel echt ziek ervan geweest.

9. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik wil niemand kwetsen hoor, maar ik vroeg het me af. Waarschijnlijk zou hj idd vaker ziek zijn als hij geen borstvoeding zou krijgen, maar ik vind dat hij het nu al erg zwaar te pakken heeft.
    Nemo je hebt gelijk, ze vinden het heerlijk om op deze manier getroost te worden, maar nu met de verkoudheid heb ik wel het idee dat die melk niet zo goed is vanwege slijmvorming en hoesten, maar dat is met gewone voeding natuurlijk ook.

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Mijn zoontje is met 2,5 maand opgenomen geweest met het rs-virus. De meeste kindjes onder de 3 maanden worden daar zo ziek van, dat ze extra zuurstof en een maagsonde moeten. Bij mijn zoontje verliep het nog relatief mild, omdat ik zelf ook het virus had gekregen en hem via mijn melk antistoffen gaf. Ik kreeg nog een dik compliment van de kinderarts.

11. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    @kwebbeltje

Mijn berichtje was niet respectloos bedoeld. Eerder juist zeer respectvol, over bv :) Zou dat bepaalde reacties uitlokken :confused: Het is toch algemeen bekend welke voordelen bv heeft? Mag dat niet gezegd worden dan, omdat er ook mensen zijn die daar op tegen zijn en niets anders willen horen dan de mooie verhaaltjes die de fabrikanten verspreiden - over hoe kv toch eigenlijk net zo goed als (zo niet eigenlijk wel beter dan) bv is? Lijkt mij de wereld op z'n kop.

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    in het fv gedeelte werd ik bij toeval op dit topic gewezen en net als kwebbel aangeeft vindt ik dat je wel degelijk bepaalde reacties uitlokt op het moment dat je zegt dat je kindje waarschijnlijk nog zieker zou zijn geweest als het de fles zou hebben gehad. Jullie worden boos als men spreekt over de borstvoedingsmaffia maar werken dat wel degelijk in de hand met uitspraken zoals deze nu hier gedaan worden, en dan de hoeveelheid moeders die het daar nog mee eens zijn ook? Borstvoeding is geen medicijn hoor. Borstvoeding is precies datgene wat het woord al zegt voeding en daarbij zitten tal van stoffen en hormonen die goed zijn voor je kindje maar daarmee hoeft nog niet gezegd te worden dat flesvoeding dit zou verergeren, want dat is waar het in het kort op neerkomt, en dat vindt ikzelf wel heel heel erg kortzichtig en daarbij nog dom ook, sorry hoor, het wordt steeds gekker hier moet ik bekennen.

13. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ooh nee he, gaan we weer :(

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Precies !
    Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat bvkindjes minder/minder heftige infectie's hebben dan kindjes die kv krijgen. Dat heeft niets met een mening te maken.
    Dat mag dan toch ook gezegd worden ?
    En moeten wij nu ook het "flesvoeding" gedeelte afspeuren naar dingen die over bv worden gezegd ?

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Waarom die drukte? Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat er in BV afweerstoffen zitten, die krijg je nooit in kunstvoeding.

Er is nooit gezegd dat flesvoeding ziektes verergeren, alleen dat BV de kans op heftige infecties verminderd.

Het wordt wel erg opgeblazen wat Keiko heeft gezegd.

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    beter de wetenschappelijke onderzoeken lezen en begrijpen Nemo.

Het is wetenschappelijk bewezen op een klein aantal punten dat het geven van borstvoeding de kansen op dergelijke ziektes,allergieen, kan verkleinen, en voor de rest waar overal (oa bv.com) reclame wordt gemaakt over borstvoeding gaat het over significante verschillen waarvan kan worden aangenomen, maar significante verschillen en iets aan kunnen nemen, zijn nog geen wetenschappelijk bewezen onderzoeken.
    nog niet zolang geleden is er onderzoek gedaan waaruit opgemaakt werd dat het geven van koemelk vanaf 4 maanden de kansen op allergien aanzienlijk zou verkleinen en dat dat nog verder zou worden onderzocht, al zou tig keer wetenschappelijk zijn bewezen dat dat ook daadwerkelijk zo is zouden jullie dat ook tig keer naast jullie neerleggen. sommige borstvoedings moeders hier gaan uit van datgene wat er op borstvoedings.com wordt vermeld en dat mag uiteraard maar zo zijn er ook op borstvoedings.com tegenstrijdige dingen te lezen wat betreft het voeden van kinderen en de leeftijden enzo. de onderzoeken vanuit who zijn vaak gedateerd terwijl er wel degelijk onderzoeken al zijn geweest die andere dingen laten zien dat zij weergeven.

maar dat geeft toch ook allemaal niet, geef lekker borstvoeding als je borstvoeding wil geven, geef lekker de fles als je de fles wil geven, maar alsjeblieft zeg, behoud je toch eens een keer van commentaar of stiekeme kwetsende steken onder water zoals zo vaak tegenwoordig gegeven worden en negen van de 10 keer door bv mamas what the heck je bent toch moeder geworden omdat je graag wilde zorgen voor een kindje om het alle liefde te geven die je het kunt geven houd dat dan ook eens een keer voor ogen zonder andere mamas de ogen uit het hoofd te steken door tig keer te blijven vermelden dat jullie het wel goed doen omdat julie borstvoeding geven, dat jullie kinderen minder ziek zouden zijn (wat dus niet waar is) dan van hen die de fles geven. Kort gezegd heb eens wat meer respect voor de ander.

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Meiden,

Graag ontopic. Het is niet de bedoeling dat ieder topic gesloten gaat worden doordat de fv en bv mama's tegen elkaar in gaan. We hebben niet voor niks een borstvoedings en een flesvoeding gedeelte.

Respecteer elkaar en reageer anders niet.

Elvira

18. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hoi mamatje24,

Bij mij komt nu ff de pietepeuterige statisticus naar boven ;). Ik weet niet uit welke wetenschappelijke hoek je komt, maar als er in bevolkingsonderzoek/sociale wetenschappen significante verschillen worden gevonden dan is dat toch echt wetenschappelijk bewijs (mits het onderzoek natuurlijk goed is uitgevoerd). Verder vind ik ook dat we elkaar vooral moeten respecteren, dus daar zijn we het weer helemaal eens! Ik denk alleen niet dat er hier bedoeld wordt dat flesvoeding een infectie erger maakt, maar alleen dat bvkindjes er dan wat minder last van zouden hebben. Persoonlijk merk ik daar niet zo heel veel van want mijn kindje is ook aan de lopende band verkouden :), ik ben er al helemaal aan gewend geraakt. Hij niest wel ontzettend lief :) , haha.

19. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Die zijn blijkbaar wat beter geinformeerd over de werking van bv.

Dat is het dus in zeker zin wel degelijk, en beweren dat het niet zo is, toont alleen maar hoe weinig jij blijkbaar van de materie af weet.

Nee, dat is wat jij ervan maakt. Maar dan verdraai je de zaken.

Tja. Daar zal ik maar niet eens op ingaan.

Zelf heb je dat onderzoeksresultaat ook niet gelezen, of? De pers trok er namelijk een geheel eigen conclusie uit.
    Zie http://www.borstvoeding.com/nieuwsberic ... emelk.html

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

Offtopic:
    Dit is toch het bv-forum... het lijkt me dat je dan toch positief mag zijn over bv. Als ee fv-moeder zich daaraan stoort zegt dat vooral dat ze op het verkeerde forum kijkt. En fv-moeder die geen kritische dingen wil lezen moet natuurlijk niet op een bv-forum gaan lezen.

De TS post niet voor niets hier neem ik aan, dus lijkt me niets 'respectloos' aan de reacties.

Je moet in je eigen hoekje toch gewoon voor je mening mogen uitkomen? Anders kan het nergens.

Ontopic:
    Wat zielig voor je zoontje. Op een KDV vliegt natuurlijk van alles rond, maar je wilt natuurlijk zoveel mogelijk je kindje beschermen. Maar ja, meer dan je nu doet, kun je niet doen. Wel goed voor ook voor je jezelf zorgen idd. Sterkte/beterschap ermee!

Deel Deze Pagina