hai lieve mede bv mama's, dit is voor mij de eerste keer dat ik zo lang bv geef, ja dit is voor mij lang en hoop t ook nog lang te mogen geven, maar nu is het zo dat Dylarius en ik spruw hebben. Dylarius heeft een drankje en ik kreeg in eerste instantie niks. Na steeds heen en weer gebeld te hebben heb ik eindelijk miconazolnitraat gekregen, maar heb dus echt geen idee hoe ik dit moet gebruiken. In de bijsluiter staat 2 maals daags. Ik neem aan dat ik dit dan na een voeding op mijn tepels moet smeren? Aan mijn tepels is overigens niet veel te zien, wel heb ik steken in de borsten en doet voeden ook pijn. Ook is de bv wat terug gelopen door medicatie vd ha dat ik gelijk na een dag weer gestopt heb. Nu begint het weer terug te komen, maar nu dus spruw. Dylarius huilt veel en begint nu ook meer te spugen. Kan ik nog meer doen en hoe kan ik het zalfje het beste gebruiken? Ik heb overigens een waardeloze ha want die verkondigde dat ik niet behandel hoefde te worden en dat t vanzelf over gaat.
Hé! Wat vervelend! We hebben het hier ook gehad en het was een heel gehannes. Ik had ook een flapdrol als huisarts. Gelukkig had ik ook een hele lieve lactatiekundige, waar ik meer aan heb gehad. Je kunt dat het beste na iedere voeding gebruiken. Dus niet letten op de gebruikelijke dosering. Je tepels even schoonmaken met een nat washandje ofzo, laten drogen en dan de creme heel dun aanbrengen. Je hoeft het er niet weer af te halen voor een volgende voeding (wel als er nog echt een laag opzit, omdat je kindje alweer heel snel komt). Het is het beste om het nog een flinke tijd te blijven doen als de klachten minder worden. Voor mijn dochter kreeg ik Nystatine. Dat is een emulsie (soort suikerwater leek het wel), die ik haar moest toedienen. Op de bijsluiter staat een aantal keer per dag, maar je moet het gewoon na iedere voeding doen. De ha zei dat ik dat ook voo rmijn borsten kon gebruiken als ik er last van kreeg, maar plakkerig suikerwater is daar niet bepaald fijn voor. Sowiezo een gehannes, want je moet ook iedere keer je borsten wassen na het voeden en zo in het begin heb je natuurlijk veel voedingen nog. Uiteindelijk mocht ik ook van die myconazolcreme gebruiken. Hier duurde het vrij lang voor het echt helemaal weg was (ik heb drie keer nieuwe Nystatine gekregen), en uiteindelijk had het nogal een nasleep omdat ik er zelf last van bleef houden. Dat bleek echtergeen spruw meer te zijn, maar mijn tepels bleven geirriteerd, volgens mij van de myconazolcreme. Het leek dus langer te duren dan het uiteindelijk duurde. Het was in ieder geval een enorm gehannes en heb er ook flink om zitten janken af en toe. Ik vond het echt niet leuk. Maar gelukkig ging het helemaal weer over! Succes ermee!
Idd medicijn gebruiken bij elke voeding en niet 2x per dag. Verder ook hygiene maatregelen treffen, therapietrouw zijn en doorbehandelen als de spruw over is/lijkt. Hier meer info.
Beetje mosterd na de maaltijd 8-[ Ik heb bij mijn kinderen altijd Daktarin gel gebruikt, voor in het mondje van je baby, maar ook voor op de tepels. Dat werkte super. Je zou ook kunnen overwegen om Genitiaan Violet te gebruiken. Dit is vrij verkrijgbaar: http://www.borstvoeding.com/problemen/s ... iolet.html
Volgens de lactatiekundige die ik had is ie Daktarin beter (feller) dan Nystatine... maar mijn ha was her er niet mee eens, dus ik kreeg het niet.
Wat belachelijk eigenlijk . Als zelfs de LK het adviseert moet de HA toch gewoon het recept uitschrijven vind ik. =; Hier gelukkig nooit problemen mee gehad. Gewoon de HA gevraagd om een een receptje Daktarin en ook gekregen. Ik heb ook ook goede dingen gehoord over Genitiaan Violet, maar zelf nooit gebruikt. Mocht zoon ooit nog eens spruw krijgen, dan ga ik dat eens proberen.