Wij hebben sinds vorig jaar onze verwarming overdag op 18,5 graden staan en s'avonds op 19 graden. Wij zijn er aan gewend, en hebben er bewust voor gekozen de verwarming wat lager te zetten omdat het beter is voor milieu en portemonnee. We zijn er ook aan gewend, overdag een trui aan en 's avonds zit ik altijd onder een deken op de bank... maar ik hoor vaak commentaar van mensen die het koud vinden ... vandaar dus mijn vraag. hoe hoog staat de verwarming bij jou?
Haha nee hoor hier nu overdag 17 of 18 en in de avond 19. Hier ook lekker warme trui en deken op de bank. En ook de ramen boven open voor ventilatie (smiddags op iets meer dan een kier en sochtends lekker vol wijd open en beneden kiertje tot savonds na het avond eten.
Wij hebben in de keuken, boven en badkamer de verwarming op 18. in de kamers staat een gaskachel, overdag stook ik tot 19 graden, en idd gebruik ook lekkere truien en een dekentje mijn man stookt 's avonds de kachel op naar 22. Hij houdt van warmte.. slaapt ook met twee dikke dekens.. tja
Ik vind het hier dan echt niet koud en het is ook net wat je gewend bent denk ik! Ik houd niet zo van die erge hitte en al helemaal geen verwarmingshitte
Als hij aanstaat staat hij op 19,5! Wel komt het regelmatig voor dat de kachel pas later op de dag aangaat en vaak zetten we hem een uurtje voordat we gaan slapen al uit.
Dit, maar dan zonder warme trui (alleen longsleeve). De ramen boven blijven 's nachts op een kier staan.
20 op verwarming aan te zetten.. 20,5 of 21 om hem even weer op te starten wanneer we het koud hebben.. daarna gaat hij weer naar beneden
Hij staat nu ingesteld op 15 graden. Maar het is hier in huis momenteel 21.5 graden, dus het denk ik nog wel een aantal weken duren voordat ik de verwarming weer op 20 graden in ga stellen.
Overdag op 18,5 en 's avonds op 19,5. Als ik het dan koud heb, doe ik eerst een warmere trui aan en/of pak ik een dekentje, als ik op de bank zit.
Nu op 20. Onze vorige thermostaat stond op 19. In hetzelfde huis, hing op dezelfde plek. Door mijn ziekzijn kan ik niet goed tegen kou en heb ik een aangename temperatuur nodig om me zo goed mogelijk te voelen.
19,5 S'ochtends gaat die aan. Zetten we hem op 19,5. Maar het word uiteindelijk vaak 20 graden. Alleen s'ochtends brand de CV. Het blijft dan de rest van de dag gewoon 19,5 of 20 graden in de kamer. Dankzij goede isolatie. Als we naar bed gaan gaat die uit op 17 graden. Het koelt dan meestal af tot zo'n 18 graden in de kamer.
Termostaat staat ingesteld op 18 graden tussen 6.50 en 21.00 uur. Daarna op 15 graden. Op meer smaken kan ik niet instellen In de ochtend zet ik de ramen open. Met de huidige temperaturen tot de middag en dan gaan ze dicht. Ventilatieroosters staan het gehele jaar open. Ik zit momenteel relatief veel stil voor mijn doen hahaha want moe moe moe (hoewel het gaat al beter gelukkig) normaal ben ik de hele dag wel bezig en krijg het al benauwd als ik denk aan een hogere temperatuur dan 18 graden. In de avond wil ik nog wel eens een dekentje over mee heen trekken en waxinelichtjes aan doen. Dan is de woonkamer zo aangenaam warm en de slaapkamer lekker fris.