Ach nou ja wij vinden het juist wel leuk, woordnamen. Je hebt hier in Nederland toch ook Roos, Vlinder, Storm en Madelief en in het Engels Skye en River? En l'océan is natuurlijk ook letterlijk Frans voor 'oceaan'. Maar goed ieder zn ding hè!
Oké na mn eerste bericht maak ik toch een keuze voor je: Soleil! Superleuk bij Océane, mooie klank en mooie betekenis!
Ik vind Rose het mooist. Pomme ook erg leuk maar zou ik zelf niet voor kiezen. Ook leuke suggesties voorbij zien komen zoals Amélie, Odile en Isaure.
Oke, hierbij mijn ongezouten mening. Ik geef toe, ik ben juist niet zo van de natuurnamen, maar niet álle namen vind ik perse lelijk. Thais: uit tailand.... Soleil: coupe de soleil, route du soleil.... ik ken een Solène, dat vind ik wel mooi! Rose:ja, goedgekeurd! Apolline: appelsapmerk? Hortense: staan in de tuin (hortensia) Olive/Olivine: olijfje (tekenfilm) Pomme/Pommeline: pommelientje is toch ook appelsap? Violette: schone schijn.. Sorry, maar dit zijn mijn associaties erbij. Bij de naam van je oudste vind ik Soleil wel het beste passen denk ik.
Leuke namen zitten er tussen! Olivie of olive find ik super mooi! Geweldig. Isaure, amelie prachtig Rose vind ik heel leuk maar te simpel bij de rest van je namen. Anais misschien nog wat? Charlize, eloise, aurelie, ellinor, louane, Eugenie, solaine, celie
Ik heb op Soleil gestemd, vind het een vrolijke naam. Misschien nog: Aurore (morgenstond) Marin (van de zee) Amarente (onsterfelijke bloem) Ellinor(e) (licht) Evelia (vogel) Flori (bloem) Heloise,Héloïse, Eloïse (zon) Lyla (eiland) Mirla, Myrla, Merle (merel) Susette, Suzette (lelie) Zephyrine (westenwind) Louve (wolvin) Rive (van de kust) Riva (rivieroever) Celeste (hemels) Estée (ster) Ophelie (slang) Alizée (passaatwind) Aliénor (fakkel) Delphine (dolfijn) Magali (parel)
Volgens mij An-na-ies (ik weet niet hoe je dat hoort op te schrijven). Het betekent volgens mij idd anijs vind het een super leuke vrouwelijke naam
Het doet mij niet zozeer denken aan Thailand als wel aan Thalys (trein) Als je Thaïs tenminste uitspreekt als Tha-ies (wat ik denk dat de uitspraak is)
Als je Tais zonder h schrijft, is de associatie met Thailand bij mij een stuk minder. Leuke naam! Ik heb op Violette gestemd. Verder heb ik een zwak voor Pommeline. Ik heb ooit een huisdier Pommelientje genoemd, maar daar heb ik alleen maar negatieve reacties op gehad (de term dierenmishandeling viel vaak). Wat vind je van Magali, Selène, Maëlys, Loviène of Delphine?
Thais doet mij denken aan de meditation de Thais, van Massenet wat ik erg mooi vind. Violette vind ik mooi, Amelie ook. Ik vind Rose ook mooi maar een beetje kort naast de naam van je andere dochter. Zephyra vind ik ook mooi en Eleonore ook.
Ik ben zeker wel van de natuurnamen. Océane, nooit van gehoord maar heel sierlijk en lief. Nu nog een meid erbij, wat leuk! Ik heb gestemd op Violette. Ik vind dat naast de naam van haar zus het mooist klinken. En ook los als individu heel prima! Op de tweede plek vind ik Pommeline leuk klinken maar ik zou dan toch voor een doorgewinterde Franse naam gaan. (Pomme wordt voor mij wel heel letterlijk een appel, ik ga dan toch een beetje verder denken dat mensen zeggen 'ik noem mijn zoon toch ook geen banaan' enz. enz. Niet mijn gedachtes hoor maar velen denken wel zo, denk ik. )
Ik heb Thaïs gestemd vanwege de klank. Andere suggesties, veel al gegeven denk ik, maar die ik er bij vind passen: Anaïs Aurélie Blanche Camille Céleste Eloïse Elodie Emilie Delphine Mélodie Solène Victoire