ik wil graag weer een opleiding doen en vraag me af hoe dat te combineren valt met mijn dochter, ja ok avondstudies maar bij elk officieel mbo diploma moet je stage lopen en ik moet wel geld verdienen maar wil niet meer als 3 dagen per week weg zijn/oppas nodig hebben. ik was wel nieuwsgierig hoe anderen dit aanpakken.
Ik werk 4 dagen in de week, heb twee dochters (19-12-06 en 05-05-08), en ben in augustus begonnen met HBO Recht via de LOI. Ik studeer vooral 's avonds als de meiden slapen. Stage lopen ga ik proberen op mijn werk, en als ik dit werk niet kan houden tja.. zoeken naar ander werk waarbij ik het wel kan doen.
hoeveel moet je daarvoor stage lopen?? en dan stage tijdens werktijd of extra op het bedrijf waar je werkt?
Ik werk 3 dagen in de week. En ik volg een opleiding waarvoor ik 1 dag in de 2 weken naar school moet . Ik heb een dochter van 1,5 en een zoon van 2 weken oud. Ik denk altijd maar zo waar een wil is , is een weg..... Je zou eerst eens kunnen kijken wat je voor studie wilt gaan doen, en dan vervolgens of die studie ook in deeltijd mogelijk is. Dan zou je dus een werkgever moeten vinden waar je de opleiding kunt volgen. Wat voor soort opleiding wil je gaan doen?
Bovendien is het stage lopen maar tijdelijk...dus mocht het meer zijn dan de drie dagen dat je eigenlijk maar weg wilt zijn, dan is het toch maar voor beperkte tijd? Maar je hebt er wel je verdere leven profijt van!
ja jullie hebben gelijk even doorzetten en dan heb je wel een diploma, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil dus ik moet er nog heel goed over nadenken. Ik vindt het zo moeilijk om leuk werk te vinden zonder (fatsoenlijk) diploma.
Mila als je niet weet wat je wilt is het ook beetje lastig om je te orienteren op iets he Wat lijkt je leuk werk? administratief, de zorg, of bijvoorbeeld in een winkel? Als je dit nu eens voor jezelf gaat uitzoeken kun je daarna kijken wat de mogelijkheden zijn voor jou met een studie.
ja vertel mij wat, erg lastig ik vraag me af of ik ooit weet wat ik wil. haha moest op mijn 15 e kiezen welke opleiding en heb mbo dierverzorging gekozen, maar eigenlijk wil ik daar niets meer mee. pff nu ben ik 10 jaar verder en weet ik t nog niet