Leuk dat het het onzin vindt, maar kun je dat ook nog beargumenteren? Ik had heel mooi onderbouwd wat de reden was dat je geen ongevaccineerde zorgverleners in het ziekenhuis wil hebben...
Volgens mij kun je dat niet weten Maar het is sowieso wel goed om binnen te blijven, wat voor griep je ook hebt Beterschap!
Hieronder een link met de symptomen van de mexicaanse griep. Symptomen Mexicaanse griep: verschijnselen/symptomen griep | Mens en gezondheid: Aandoeningen Zo te zien is het niet onmogelijk dat je het ook te pakken hebt. Voor de gewone gezonde mens is de mex. griep niet meer dan een gewone griep. Pas voor mensen met een groter risico (die al gezondheidsklachten hebben) geld het advies van de mex. griepprik.. Juist om de griep zo mild blijkt te zijn, wordt niet iedereen gevaccineerd..
Even back to topic... Ik ben wel benieuwd of er nu een grote uitbraak komt, of niet. En of er inderdaad zoveel mensen ziek van zullen zijn. Overigens hoorde ik een paar maanden geleden ook dat op het moment dat er een (normale) griepgolf is, dat er veel mensen zogenaamd ziek thuis blijven. Zo van: Er is nu een griepgolf dus de baas gelooft het wel als ik me ook om die reden ziekmeld. Bah, ik kan daar niet tegen, hè... Ik blijf alleen thuis van mijn werk als ik OF besmettelijk ben, OF me zo slecht voel dat ik niet kan werken of reizen. En als ik alleen niet kan reizen (bv door diarree, dan werk ik thuis. Mensen die zich drukken wanneer het kan, zadelen hun collega's met extra druk op
Ja en dat niet alleen, ik vind dat ook dom! Als ze nou alsnog de mexicaanse griep krijgen zullen ze dus dan toch moeten gaan werken omdat de baas dan denkt dat ze het al hebben gehad!
Ik heb ook al heel wat collega's die thuis zijn gebleven met de Mexicaanse griep. Ik was ook grieperig, maar niet echt ziek, dus ik ben wel gaan werken. De rest had een week vakantie lijkt het wel.
Ik ben niet meer zo bang voor mexicaanse griep! Ik heb in Oktober en januari altijd griep namelijk! En ach ja, of dat nou mexicaanse griep is of andere griep.. je voelt je gewoon verrot! Maar je knapt wel weer op. Ben net hersteld van een week griep te hebben gehad. Heb 2 weken flink gehoest, hele hoge koorts, spierpijn en zere keel, verkouden.. Maar de dokter vond het niet nodig om te testen op de mexicaanse griep, al was het grote kans dat het wel zo was.. hij adviseerde me om lekker binnen te blijven in mn bedje met een paracetamolletje. En ben weer opgeknapt, mn vriend en zoontje hebben nergens last van!
trouwens die antibacterielehandpompjes zijn goed aan het verdienen! Over de 6 euro voor zo een fles!! Terwijl die 2 jaar geleden nog niet meer dan 2 euro koste! Belachelijk!
Mijn vader is 58 en heeft nu de mexicaanse griep. En hij zegt dat hij nog nooit zo'n nare griep heeft gehad, in heel zijn leven niet. Hij heeft zich nog nooit zo ziek gevoeld. Het hoeft dus niet zo te zijn dat het als een gewone griep voelt.
Nee dat klopt, dat hoeft niet. Bij sommige mensen kan hij ook juist milder zijn. Hoe weet je vader dat het de mexicaanse griep is? Ik dacht nl. dat ze er niet meer op testten.
Ja deze cijfers ken ik en ik vind het echt schrikbarend. En ik had het ook absoluut niet verwacht van nota bene mensen die zich graag inzetten om andere mensen te helpen. Wellicht is het onwetendheid. Waarom zouden anders artsen zich wel in grotere getallen laten inenten?
Ja idioot he. Ik heb hem in ieder geval wel kunnen overtuigen dat hij niet naar A en M moest gaan. :x
Maak me nu niet meer zoveel zorgen om deze griep. Mijn zoontje van 3 en half heeft het waarschijnlijk gehad. Ze testen niet meer, maar er was een waarschuwingsbrief rond gegaan vd pueterspeelzaal en hij had alle klachten. Begon smiddags met hoofdpijn en savonds was het manneke vreselijk ziek. Vooral een vastzittende hoest, hij werd elk uur wakker van het hoesten en stikte er zo wat in en had koorts en keelpijn en diaree. Maar mijn andere zoontje (1 jaar) en mijn man en ik hebben niks, terwijl oma juist wel weer erg ziek is geworden met de zelfde klachten (verminderde weerstand!)
Helemaal mee eens! Wacht even... Hij heeft de mexicaanse griep en hij gaat naar de winkel? Waar hij anderen kan besmetten?:
moet iedereen nu al die oproep hebben gekregen? ik ben zelf hartpatient en vraag me af of ik dan ook groot risico loop. Ik blijf wel wat meer binnen deze maanden ik vind het maar eng...niet voor mezelf maar voor de kinderen de oudste gaat in december naar school ik vind het maar niks