Grote uitbraak mexicaanse griep

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier hetzelfde, heb gisteren de gewone griepprik gehaald en mijn ha zei ook dat ik de mexicaanse griepprik beter niet kon nemen omdat we een kinderwens hebben. Ook zei ze dat er in de gewone griepprik ook wat verwante stoffen zitten als van de mexicaanse griep dus zal je ws minder ziek worden als je de mexicaanse toch krijgt.

2. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Er is een 14 jarig meisje overleden....

3. 4days

4days Niet meer actief

Paniekzaaierij...

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

is misschien niet helemaal netjes wat ik heb gedaan maar ben es even gaan kijken op hyves van dat meisje en ik geloof niet helemaal dat ze echt alleen van die griep is overleden. ik lees berichtjes over bloedvergiftiging en dat ze nu geen pijn meer heeft enzo. beetje vaag allemaal. niettemin hartstikke erg dat ze is overleden! veeeel te jong

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

plurkie wat is de hyves van dat meisje als ik vragen mag?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

beetje dubbel - als ze het niet melden, dan zal er geroepen worden dat het in de doofpot gestopt wordt. En familie van het meisje, zal waarschijnlijk iedereen juist willen oproepen ontzettend uit te kijken etc. Denk dat ze het dus nooit goed kunnen doen.

Wel vreselijk hoor, om je -tot voor kort- gezonde 14-jarige dochter te verliezen....

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ze heet hannah scheffer. lees ook maar es www.telegraaf.nl;)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja klopt ben het met je eens.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.131
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Triest hoor, zo'n jonge meid. Ik vind het alleen niet zo netjes van de kranten om haar Hyves overal neer te zetten. Ik weet dat je zoiets zelf online zet en openbaar maakt, maar ik vind het toch ook wel privé. Als een volwassene z'n hyves niet goed afschermd kun je nog zeggen dat het eigen keus is, maar voor zo'n jong kind...? Ik vind het toch een beetje inbreuk als iedereen nu op de hyves van een overleden kind kan rondneuzen.

Aan de ene kant vind ik het wel een beetje enger worden als je hoort dat er een verder gezond iemand aan de griep is overleden. Tot nu toe maakte ik me er niet zo druk ik; ik behoor niet tot een risicogroep, dus had ik het idee hooguit een weekje beroerd te zijn. Nu komt het toch dichterbij.

Aan de andere kant; ook aan de gewone griepvirussen schijnen gezonde mensen te overlijden.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik quote uit het artikel van nu.nl:
    Dus inderdaad paniekzaaierij.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je kunt het inderdaad zien als paniekzaaierij. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit soort gevallen wel moeten worden genoemd in het nieuws, maar de doden van de gewone griep niet belangrijk genoeg zijn. Aan de andere kant krijg je anders inderdaad het doofpot gezeur. Het is nooit goed ;)

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed punt, Merijn. Ik vind dat ze het of allebei moeten melden, of geen van beide. Misschien ergens alle cijfers publiceren... Op een website speciaal voor de griep? Er is toch ook een grote griepmeting ieder jaar? Ik heb daar 2x aan meegedaan.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meiden, ik snap dat de intentie met het openen anders was...maar bij gezondheid lopen ook al 2 topics over dit onderwerp. Deze ga ik dus alsnog sluiten.
    Elmo

Deel Deze Pagina