En waar precies in het artikel staat dat het tokkies waren die vochten???? Of ga jij er gemakshalve maar vanuit dat het wel tokkies geweest moeten zijn, want alleen tokkies vechten? Ik ken anders ook wel wat 'rijkelui' die er iets van kunnen. Zo arrogant dat ze steeds denken dat ze iets meer mogen dan een ander. Misschien waren het wel zo 2 "arrogante rijkerds" die beginnen vechten zijn?? Of denk je dat dat niet kan?
Ik zou ze dan weet wel naar achter sturen. Tieners mehoela. Oud genoeg om het fatsoen te hebben om gewoon achteraan te sluiten. Klaar. Ik ga niet schreeuwen of schelden maat wel duidelijk maken dat dit echt niet gewenst is.
Ik snap niet zo goed waarom mensen die de 38 euro niet kunnen betalen dit soort volk zou moeten zijn? Hangen waarden en normen af van hoe dik je beurs is?
Hoe zou het gaan als jullie allemaal samen in 1 en dezelfde ruimte deze discussie zouden voeren? Ongetwijfeld politiek correct en zonder geschreeuw
Ik vind het eigenlijk niet kunnen, je hoort niet te vechten waar kinderen bij zijn. Maaaaar ik kan me situaties bedenken waarin zoiets kan gebeuren in een wachtrij in een pretpark. Ik ben er niet bijgeweest en weet niet wat er gebeurd is, ik keur het niet goed maar in uitzonderlijke situaties kan ik het misschien wel begrijpen.
Onzin, als ik wil kunnen wij als gezin een jaar in Bosrijk verblijven en ik kan me (uitzonderlijke) situaties bedenken waarin ik me als "tokkie" zou gedragen in de omschrijving die ik hierboven van meerdere mensen heb gelezen.
Zou best wel eens in zo een wendy van dijk vermomming (als bij Ushi en Dushi enz) een dagje als typische Tokkie door het leven willen gaan om te zien hoe mensen op je reageren op basis van uiterlijke kenmerken en vooroordelen. Ik denk dat je daar echt van schrikt (ik schrik al van alle vooroordelen die ik lees laat staan als je het een dag zelf mag ervaren).
Het woord tokkie omschrijft voor mij niet per definitie het uiterlijk van een persoon, meer het gedrag. Lijkt mij wel geweldig om voor een dag even iemand anders te zijn.
Weet je wanneer je in mijn ogen een tokkie bent?? Als je mensen als tokkie gaat bestempelen uitgaande van hun bestedingsruimte.
Precies dit! Men zou een ander eens wat meer in zn waarde mogen laten ipv er meteen het etiket ‘tokkie’ op te plakken. Misschien hebben we allemaal wel een soort innerlijke tokkie
Ik heb bij tokkie meer een uiterlijke associatie dan gedrag. Ik zie een obesitas gezin voor me, man bierbuik en lelijke tattoos, vrouw een legging en uitgegroeid haar. Ze roken zelfgedraaide sigaretten en gebruiken scheldwoorden zonder schaamte. Ze houden van Nederlandse muziek, draaien dit hard en zitten op plastic stoelen voor de deur met biertje en peuk om alles in de gaten te houden. Maaaaaar ik geloof ook dat dit soort mensen hele trouwe mensen zijn die voor hun dierbaren door het vuur gaan en hun laatste boterham nog delen met de buren als ze weten dat die het financieel zwaar hebben. Ook mijn bericht stroomt nu trouwens over van vooroordelen!
Tuurlijk heeft iedereen dat wel op een bepaald gebied. De een is alleen wat beter in het verbergen daarvan dan de ander. Ik geloof dat niemand helemaal heilig is hoor!