Grote veranderingen delen ex partner ( met kind)?

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door MSL12, 14 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.372
    192
    63
    Ruim 8.5 jaar geleden ging mijn ex en ik uit elkaar we hebben samen een dochter.

    Juist omdat we een dochter hebben vind ik het belangrijk en fijn om ook van grote veranderingen op de hoogte te zijn maar dit gebeurd steeds niet. Mijn huidige partner en ik hebben dit al meerdere keren uitgesproken en dan gaat het telkens van oh ja niet aan gedacht of vergeten of ja zal het volgende keer doen. Maar ergens denk ik gewoon dat hij zoiets heeft gaat je niks aan en deelt hij daarom niks.

    *Het gaat om destijds na onze scheiding dat hij een nieuwe vriendin kreeg iemand die ik ken en dus een nieuwe rol kreeg voor mijn dochter.
    * toen die relatie serieuzer werd dat hij opeens 40 minuten verderop een huis had gekocht met haar. Zagen we via foto op facebook
    * deze relatie ging afgelopen zomer uit na dus ruim 8 jaar en dat hoorde ik via mijn dochter die verdrietig thuis kwam. En Die het daar nog af en toe best moeilijk mee heeft en haar mist want toch lang in haar leven geweest.

    En nu
    * ik zie hem nu met een andere vrouw op zijn whatsapp profiel foto omhelst dus lijkt alsof hij alweer een ander heeft. En weer weet ik daar niks van en denk mijn dochter ook nog niet maar de foto lijkt niet zomaar een leuke normale foto.

    Dit allemaal zonder het elke keer te laten weten wat mij enorm frustreerd. Het is toch ook in belang van mijn dochter dat ik van dit soort zaken op de hoogte gehouden wordt? Of toch niet?

    Andersom delen we wel belangrijke informatie die ook gevolgen hebben voor onze dochter.

    Ben even benieuwd hoe dit gaat bij andere ouders waarvan die gescheiden zijn?
     
  2. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.055
    582
    113
    Hier
    Het is zeker netjes om zulke informatie te delen. Zeker als de nieuwe partner aanwezig is als je dochter komt.

    Vervelend dat hij dit niet doet
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.953
    32.803
    113
    Ligt wellicht ook een beetje aan de leeftijd van dochter?
    Geen ervaring verder, maar kan me best voorstellen dat je na zo'n lange tijd niet meer alles deelt, al is dat natuurlijk wel zo netjes.
     
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.249
    4.487
    113
    Home
    Hier niet gescheiden maar ik snap je helemaal

    Misschien nog een keer benoemen dat grote veranderingen voor je dochter wel fijn is om te delen
     
  5. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    939
    1.404
    93
    Zijn dat geen dingen die je kunt vastleggen in het ouderschapsplan?
     
  6. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.055
    582
    113
    Hier
    Dat kan zeker, maar als je ex het niet doet..... kan je er nog niks mee.

    Oudersschapsplan klinkt leuk, maar het is een afsprakenlijstje en als iemand zich er niet aanhoud kun je zeggen, maar dat hebben we toch afgesproken.maar er volgt geen boete of sanctie
     
  7. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.066
    1.169
    113
    Centrum België
    #7 Kwek, 14 dec 2022
    Laatst bewerkt: 14 dec 2022
    Hier gescheiden en we delen echt wel alle belangrijke info. Eerder informeel want we zien elkaar nog tot 2 of 3 keer per week.
    Zo was ik er bv bij toen hij aan onze dochters vertelde dat "die ene collega" wel meer dan een collega was. We woonden toen nog samen maar onze dochters waren al op de hoogte dat mama en papa uit elkaar waren. Dit was net bij het begin van de corona-epidemie, dus nieuwe woning zoeken enz was toen nog geen optie. Maar omdat ik erbij was op het moment dat ex dit vertelde (dochters hadden die collega in kwestie al een paar keer gezien en vonden haar leuk) en ze zagen dat ik dit "steunde", was het net iets gemakkelijker voor hen om dit nieuws te verwerken...

    Onlangs heeft hij zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en ik was 1 van de eersten aan wie ze het vertelden, samen met onze dochters
     
    Lies1611 en zwaaistaart vinden dit leuk.
  8. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.636
    1.087
    113
    Vrouw
    Hier delen we dat soort dingen idd ook. Zo wist ik dat hij een nieuwe relatie had (voordat onze dochter dit wist) en dat ze een huis gekocht hebben (ook voordat dochter dit wist)

    Vanuit mij valt er niks te vertellen, maar anders zou ik dit zeker doen!
     
  9. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    3.002
    3.076
    113
    Vrouw
    Wat vervelend! Niet gescheiden, wel een broer die midden in een scheiding zit. Hebben jullie allebei gezag? Heeft het consequenties voor jullie dochter dat hij is verhuisd? Jaagt hij jou op extra kosten (meer kilometers om dochter te brengen of te halen?) Staat daarover (verhuizen) iets in het ouderschapsplan? Ik zou advies inwinnen bij mijn rechtsbijstandverzekering.
    Sterkte ermee!
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.070
    2.446
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik begrijp helemaal dat je dit wil weten.
    Voor je dochter, niet voor jezelf.

    Mijn ex heeft er soms ook een handje van om belangrijke info niet te delen.
    Laatst zijn we samen uit eten geweest (als we niet samen een kind hadden dan had ik dat nooit gedaan) en hebben we dit goed besproken, en andere zaken. Het kwam erop neer dat het gewoon onwetendheid was vanuit zijn kant. Ik moest hem echt duidelijk uitleggen wat voor impact sommige veranderingen op een kind kunnen hebben. En dat het mij niet persoonlijk interesseert wat er in zijn leven gebeurd maar wel voor onze zoon.
    Dit heeft erg geholpen. Sowieso even in een gezellige setting, rustig kunnen praten.

    Ik merk dat ik mij vaker erger aan dingen en het snel afschuif als laks of egoïstisch. En soms is hij dat ook wel maar vaak ook echt onwetendheid dus.
     
  11. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    777
    1.543
    93
    Ik hoor ook niks; relatie voorbij? Hoor ik via de kinderen. Verhuizen? Hoor ik via de kinderen. Plannen voor samenwonen? Hoor ik via de kinderen. Wens voor een andere omgangsregeling? Hoor ik via de advocaat. Opa en oma gescheiden? Hoor ik via de kinderen.

    En weet je? Ik heb besloten me er niet meer druk over te maken. Ik kan hem niet veranderen. Vind ik het jammer? Jazeker. Is het fijn voor de kinderen? Nee. Maar het word niet beter voor de kids als ik me er druk over maak.

    Sterkte ermee
     
    soovi en vlindermoeder vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina