Ik wil toch even mijn verhaal delen omdat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen/tips. Vandaag met 8+2 weken mijn eerste echo gehad. Ik was natuurlijk super zenuwachtig, zou alles wel goed zitten? Al snel waren er niet 1 maar 2 hartjes te zien! Heel onwerkelijk en heel erg spannend natuurlijk. De echoscopiste keek verder naar de kindjes, het is een zogenaamde: Monochoriale biamniotische zwangerschap. Dit betekend: de kindjes delen het buitenvlies, maar hebben beide een eigen binnenvlies. Maar geen verder tussenschot. Het is dus een 1eiige tweeling. Na heel wat googlewerk heb ik mijzelf natuurlijk helemaal gek gemaakt met alle enge verhalen. Dus: wie heeft dit zelfde gehad en kan mij wat beter informeren?
Allereerst, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb totaal geen ervaring met tweelingzwangerschappen, en heb ook nog nooit van dat soort zwangerschappen gehoord. Maar toevallig heb ik vandaag in de Wij jonge ouders een soortgelijk verhaal gelezen. Daar spraken ze over een mono-tweeling, ik weet niet of dat hetzelfde is? Anders even googlen..
Toevallig staat daar deze week iets over in de WIJ! Een bevallingsverhaal van een mono-tweeling. (De WIJ krijg je gratis tijdens je zwangerschap tot je kind 1 is, als je je hebt aangemeld, misschien dat je 'm via iemand of in de winkel of bieb ofzo kan krijgen, misschien wel interessant?) oh en natuurlijk gefeliciteerd!!
Mijn zusjes deelden ook een buitenvlies, hadden een eigen binnenvlies zonder een tussenschot. Zijn inmiddels 29 en lijken (uiterlijk) als 2 druppels water op elkaar. Alles goed gegaan tijdens de zwangerschap.
Hoi, gefeliciteerd! Geen ervaring met 1eiïg maar wel een 2eiïge tweeling! Misschien heb je wat aan de verhalen op twinsite. Daar zijn veel 2lingmama's te vinden en die kunnen je meer vertellen over deze zwangerschap.
wow wat bijzonder lijkt me dat om 2 hartjes te zien ipv 1...van harte gefeliciteerd!! hopelijk gaat alles goed...
Gefeliciteerd! De wij kan je ook op hun site lezen. Rechts bovenaan de site inde het kopje wij magazine en dan wij digitaal.dan hoef je hem niet aan te schaffen als je nog geen lid bent.en nog een tip voor als je babydozen aanvraagt,geef aan dat je zwanger bent van een tweeling dan krijg je er 2!
ik heb dat ook gehad en wist niet eens dat dat erg speciaal was mijn jongens zijn al twaalf en helemaal gezond.de bevalling was niet gemakkelijk maar wel natuurlijk bevallen.ze waren 7 weken te vroeg en hebben elk vier dagen in de couveuse gelegen.veel succes en proficiat!
Gefeliciteerd hoor!! Er is een topic zwanger van een tweeling. Je zou daar wat meer info kunnen vragen. Bij mij zijn ze 2-eiig.