Hoe doen jullie dat? Ik varieer graag m.b.t. broodbeleg voor onze kleine, dus heb ik een aangebroken verpakking jam, smeerworst, smeerkaas, appelstroop, pindakaas, sandwichspread, etc. staan. Maar het probleem is dat die verpakkingen zo groot zijn voor een kindje alleen om op tijd op te maken voordat het bedorven is. Er staat namelijk bij sommige van bovengenoemden produkten op de verpakking "na opening beperkt houdbaar". Jam, appelstroop en pindakaas zijn wel iets langer houdbaar, maar smeerworst, smeerkaas (Philadelphia) en sandwichspread niet. Ik moet dus iedere keer verpakkingen weggooien die maar voor een kwart of de helft gebruikt zijn en dat vind ik jammer. Ik koop overal al de kleinste verpakking van en van sommige van bovengenoemden produkten eten mijn partner en ik ook mee, maar toch houd je altijd over.
ik neem van de smeerleverworst die blikjes van Unox, 2 dagen en het is op. en je hebt bij de AH van die minismeerlevers worstjes! ook errug handig..... Ik heb met de rest eigenlijk nooit problemen, ik heb ook niet altijd alles gelijk in huis. dan een keer smeerkaas, en als die op is weer wat anders.
Voor Lenn (15 maanden) gebruik ik van die mini rolletjes smeerleverworst van Kips. Zijn gewoon overal verkrijgbaar. Ik doe daar 2 dagen mee. Ideaal! En van de smeerkaas eet ik ook maar zelf...
wij zoeken inderdaad ook de kleinere verpakkingen. Maar wij eten er ook zelf van mee, scheelt weer. We kopen ook niet alle soorten beleg in 1x, maar afwisselen, dan hoef je niet zoveel weg te gooien.
die heb ik ook idd. en dan weer es smeerkaas en appelstroop blijft heel lang goed hoor. je hebt ook mini kuipjes jam van de ruijter en verder vind ze hier brood met alleen boter ook heerlijk!
Je kan van la vache quiriet ook die driehoekjes kopen en die op brood smeren ipv de potjes smeerkaas van la vache qr. Maar eigenlijk heb ik ook wel een beetje hetzelfde probleem hoor. Maar vind het zo zielig als ze een week lang hetzelfde moet eten, dus ja, dan maar deels weggooien........
Sandwichspread in de koelkast is ook wel lang houdbaar. Met smeerkaas en smeerworst kom ik ook inderdaad het probleem tegen dat ik telkens wat weg moet gooien. (Maar een groot deel van de smeerworst weggooien is goedkoper dan die kleine worstjes kopen, vind die namelijk nogal duur vergeleken met de grote).
Die heb je als het goed is ook met pasta/pindakaas en ik dacht honing. Maar die zijn in verhouding met een grote pot wel vrij duur.
Hier hebben we mini smeerworstjes en kleine smeerdingetjes van la vache qui rich (of heo je dat ook schrijft) Qua zoet krijgt ze appelstroop (heeeeeeeeel lang houdbaar) en af en toe koop ik van die kleine cups jam. Maar meestal eet ze gewoon mee wat in huis is en wij dus ook eten (kaas, ham, kipfilet etc)