grote vers voedsel verpakkingen......

Discussie in 'De lounge' gestart door soepstengel, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Soepstengel. Als ik de kids straks naar het kdv heb zal ik eens kijken of ik het nog weer kan vinden. Maar ik zat dus ook al eens met deze vraag en heb gegoogled en een super handige lijst gevonden over hoe je groentes moet invriezen. Inclusief hoe te behandelen en daarna te koken. Als je het maar even weet is het doodsimpel. Maar ik moet wel zeggen dat het vers wel iets lekkerder is hoor.

Liefs Janna

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

weinig last van, ik vind het juist wel lekker die grote verpakkingen, ook ik vries in en zo kan je altijd wanneer je wilt de groente of vlees pakken die je die dag wilt eten .. Scheelt je weer een trip naar de winkel

Soms koop ik ook gewoon al ingevroren groente uit de winkel, is namelijk nog gezonder dan de groentes die op dat moment gewoon in de winkel in de schappen liggen ..

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bij ons valt het op zich wel mee moet ik zeggen. Mijn man is best een grote eter. Schept soms wel 3x eten op.

Wat ik wel altijd irritant vind, is dat als ik bijv 350 gr. gehakt nodig heb voor in een Honig/ Maggi/ Knorr gerecht, dat je dat dan in de winkel nooit goed afgemeten hebt, die gehakt. Je kunt dan meestal kiezen uit 300 gr. gehakt, wat dan eigenlijk te weinig is. Of uit 500 gr. gehakt, wat veel te veel is.
    Daar val ik altijd over...

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Persoonlijk vind ik bloemkool en sperzieboontjes niet zo lekker als ze ingevroren zijn geweest. Vind ze dan zo waterig.

Ik kook een bloemkool bijv. en wat er overblijft gaat naar mijn moeder of naar mijn oma (beide alleenstaand). Hebben zij nog weer een lekker maaltje.

Roerbakgroenten of i.d. (vind het idd grote zakken) die gaan wel de vriezer in.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Van het resterende gehakt zou je nog weer gehaktballetjes kunnen draaien voor soep of zo.
    Of bij de slager gehakt halen.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja dat zou natuurlijk ook kunnen. Of grotere gehaktballen om de volgende dag te eten bij de aardappels.

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jep, heerlijk gehaktballen met nasikruiden ;)

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind ze juist klein ik kom altijd te kort en 2 verpakkingen kopen is dan weer teveel.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

met nasikruiden ken ik ze niet. Wel met satekruiden. Jammie!:D

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wilde ik ook al antwoorden. Ik koop vaak 500 gr. en 300 in de knorr, maggi honig gerecht en gebruik de resterende 200 om gehaktballen te maken en dan zorg ik ervoor dat ik die die dag erna plan! Ideaal... en trouwens, man hier is gek op gehaktballen met een flinke schep (of 2) pindakaas erdoor.... beetje saté achtig...Heerlijk!:D

ontopic:
    Heb er maar weinig last van, meestal zorg ik ervoor dat we het de dag erna nog kunnen verwerken in een ander gerecht óf ik vries het in. Ook ben ikzelf gek op kliekjes en niet op boterhammen, dus eet ik geregeld tussen de middag ook nog wel es een happie van de vorige dag. Vooral macaronie e.d. hebben we altijd over, dáár word ik wel es gek van, omdat dat altijd nét teveel is, maar goed, kliekje of de rest in vriezer is ook ideaal, vooral met dit weer, hoef je lekker niet te koken, alleen ff opwarmen!
    Ook koop ik vaak ingevroren bloemkool e.d. dit omdat je kan doseren, hoef je niet gelijk alles op te maken en niets weg te gooien, vind ik ideaal en sinds ik weet dat het net zo/ zo niet nog verser is heb ik er geen problemen meer mee!:D

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    neem een cavia. die smullen alle overbleven groente lekker voor je op :D ze zijn je ook erg dankbaar, dan komen ze al op 2 pootjes luid piepend voor je klaarstaan.

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij zijn (nu nog) met z'n tweetjes, maar ik heb daar geen last van. Met groente wil ik minimaal 400 gram hebben, om zo aan de 200 gr p.p. te komen. Dat redden we makkelijk.
    Macaroni, bami en dat soort dingen gaan gewoon de vriezer in of ik maak in één keer voor 2 avonden.
    Vlees koop ik meestal een kg verpakking, die ik in 3en in de vriezer gooi.
    Nou moet ik ook zeggen dat ik rustig 500 gr gehakt of kipfilet in een wereldgerecht doe. Het smaakt er niet minder om en het gaat ook meestal wel op.
    Bakken kersen en aardbeien gaan ook goed op. Maar ik ben ook gek op fruit! :D

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Groentes kun je invriezen, zelf vind ik dat niet zo lekker. Ik bewaar het wel eens een paar dagen in de koelkast en maak dan een goedgevulde omelet, of gooi het in de pasta (room erdoor heen en voila saus) of een soepje ofzo.
    Had laatst 8 kilo kersen gehad en toen ik mijn bedrijf gevoerd had maar het niet opkwam heb ik er kwarktaart van gemaakt. Ik maak van restjes fruit ook wel mascarponetoetjes in de vriezer ofzo. Of een appeltaartje, of appeltjes opbakken en dan bij het vlees oid.
    Oh en ijsbergsla: de volgende dag door de aardappelpuree doen, dan kleine pittige gehaktballetjes erdoor en een zoetzuur sausje. Lekker fris door de sla!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Hier ook. Groenten eten we heel veel van en gaat ook altijd op. 500 gram vind ik niet veel. Soms hebben we zelfs twee soorten groente erbij. Warm en koud. ( nu niet met dit weer)

Deel Deze Pagina