Hoi Saskia/ Mirjam, Ik heb tot op 2 weken geleden borstvoeding gegeven, volledig en volledig gevoed op verzoek. Tot het als een tierelier terug ging lopen. Wel vermoedens waarom... werkdruk, ben gaan menstrueren, toen kwam er nog een week tussendoor met medicatie waarmee ik niet mocht borstvoeden. Kolven lukte niet meer goed (zat denk ik tussen mijn oren). Kan een pagina vol schrijven met waarom het misschien niet lukt etc. Het idee dat ik in mijn hoofd had was om lekker lang te voeden... dat het nu tegen het half jaar niet meer 'lukt' doet me gewoon echt pijn. Zit hier jankend te mailen omdat ik zo graag mijn meisje zelf wil voeden. Ik zit er eigenlijk steeds al aan te denken om te proberen te borstvoeding weer op te krikken. Ik weet dat dit heel veel tijd en energie kost en ook heel veel geduld vergt. Maar tegelijkertijd vraag ik mij af, heeft dit nog zin?? Ze zit al aan de potjes voeding, kreeg 's avonds al een papfles.... Maar ik had altijd zoiets van dan nog maar 1 borstvoeding per dag!! Ze is iig het aan happen etc niet verleerd... Wat is jullie mening hierover?? En is het normaal dat ik er zo emotioneel van word dat ik geen bv meer geef?? Vind het echt zo verschrikkelijk!! Graag jullie ideeën/ tips/ adviezen.... Groetjes San
hoi San ja, het is normaal dat je hier emotioneel van wordt, schaam je daar niet voor! Borstvoeding heeft met hormonen te maken, die hebben weer invloed op je emoties. En sowieso, als je je kindje niet meer aan de borst hebt is dat een eerste stuk van loslaten, en dat brengt altijd emoties met zich mee. Ja, je kunt haar wel weer aan de borst krijgen denk ik, maar het is de vraag of je dat echt wilt. Denk er eens rustig over na, want zoals je zelf al zegt dat is een enorme investering qua tijd en energie. Je kunt haar ook gewoon eens aanleggen en kijken of ze wil zuigen. Misschien stelt haar dat gewoon tevreden en heb jij nog een paar genietmomentjes! Lees ook het volgende: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Relactatie - Borstvoeding weer op gang brengen nadat je gestopt bent, oftewel: relactatie Bij meer vragen horen we het graag, succes! Mirjam