volgens mij heeft mijn dochter een 12 inch fiets met zij wieltjes, alleen vertikt ze het om te fietsen, ze heeft er geen zin in .
12 inch, eerst met zijwieltjes, nu zonder (maar nog steeds hetzelfde fietsje - wordt inmiddels wel te klein, voor haar verjaardag krijgt ze een grotere ).
Ik lees mee, want voor onze zoon van bijna 3 willen we een fietsje kopen. Hij is bijna een meter groot. 16 inch dan beter??
Ik denk dat 16 inch nog wel groot is voor een kindje van 3. Maar je zou hem eens kunnen meenemen naar een fietswinkel om fietsen te 'passen'. Het hangt er natuurlijk ook van af of hij lange benen heeft of niet. Er zijn 2 methoden om de fietsmaat te bepalen. Onderstaande informatie heb ik van internet gekopieerd: Methode 1 opmeten binnenbeen lengte Ga daarbij als volgt te werk: Laat uw kind zonder schoenen rechtop staan, de voeten recht naar voren en ongeveer 20 cm ( de breedte van de fiets) uit elkaar. Meet nu de lengte van het binnenbeen. Kies nu de juiste frame maat uit onderstaande richttabel: 12 inch tussen 35 en 40 cm 16 inch tussen 40 en 48 cm 18 inch tussen 48 en 55 cm 20 inch tussen 55 en 62 cm 24 inch groter dan 62 cm Wij adviseren u dringend nooit een te grote maat aan te schaffen. Het kind moet de fiets tenslotte goed de baas kunnen en een te grote fiets geeft het kind al gauw een onveilig gevoel. Methode 2 Kleding maat Onderstaand overzicht geeft een beeld van de kledingmaat, gekoppeld aan de inchmaat van de kinderfiets Kledingmaat Leeftijdsindicatie Wielmaat 92 3-4 jaar 12" 98 3-4 jaar 12" 104 4-6 jaar 14" 110 4-6 jaar 16" 116 4-8 jaar 18" /20" 122 5-8 jaar 20" 128 5-9 jaar 20" / 24" 134 8-10 jaar 24" 140 8-10 jaar 24" 146 9-12 jaar 26" 152 9-12 jaar 26" 158 9-12 jaar 28"
Hier een 12" bij 3 jaar, met zijwieltjes Met 3,5 zonder zijwieltjes op die 12" En nu met 4 op een 16 " om ook echt naast onze fiets mee te fietsen. Maar die 12" is wel erg fijn in het begin, dat ze echt controle hebben over het fietsje..
ok top weet eigenlijk nu genoeg! Bedankt voor het opmeet stukje. Ik zit er alleen mee met de kosten: 1e jaar heeft ze een loopfiets gekregen 2e jaar een pucky loopfiets en nu weer een fiets? Vind het eigenlijk een beetje to much omdat ik lees dat je bij ongeveer 4 jaar aan een nieuwe fiets zit zodat ze echt kan meefietsen. Zat te denken aan de hema fiets voor die schappelijke prijs. Is dat wat?
Weet je wat het is, die Puky hebben we nu ook en zadel en stuur kunnen best nog een stukje omhoog. Vind het eigenlijk zonde om nu een 12 of 14 inch te kopen en dan volgend jaar een 16 inch waar hij langer plezier van heeft. Ik denk dit jaar nog even lekker op de Puky, de winter komt er toch aan dus van fietsen zal weinig terecht komen..
ps: wat dacht je van Marktplaats, er staan hele leuke 12 inch fietsjes op voor een paar tientjes. Leuk mandje, leuke bel, klaar!
ja zit daar wel overna te denken. macy wat jij dus denkt dat heb ik dus eigenlijk ook. Vraag me namelijk echt af of ze op haar 3e er opweg kan fietsen. Ze is al zo een onzeker meisje. Voordat ze haar pucky snapte hoe die werkte. Is de zomer al voorbij en nu was het amper zomer
Mijn jochie is ook onzeker en echt geen motorisch wonder.. Maar toch fietste hij zo weg. Hij had het in zijn kop, en zo fietste hij opeen bij 3,5 los.. En zijn dappere, motorisch sterkere vriendje krijgen ze nu met 4 nog niet van de driewieler.. Dus ik zou me daar niet direct zorgen om maken Geloof dat 4a5 het gemiddelde is voor los fietsen, dus voordat ze meefietsen naar school is het vaak wel 5 jaar..
mijn zoontje is net 4 jaar en moet nu over naar een 20 a 24 inch fiets,hij is 1m24 lang en moest eigenlijk op zijn 16 inch fiets zonder zijwieltjes fietsen,helaas lukt dat niet meer. Hij vind het nog wel wat eng maar wil het wel graag zonder zijwieltjes.