moet ik vitamine D druppels gaan geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hallo meiden,

ik had begrepen wanneer je overgaat van opvolgmelk naar halfvolle melk dat je vitamine D druppels moet gaan geven.
    Nu krijgt mijn dochter s'avonds nog een fles opvolgmelk, moet ik dan al wel beginnen met druppels of kan ik nog wachten, krijgt ze dan wel genoeg vitamine D binnen?

henriette

2. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Jette,

We begonnen met druppels te geven toen Koen helemaal over was naar de halfvolle melk.

Dit advies kregen we van het CB.

Groetjes,

Kim

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vitmine d druppels vind ik echt onzin.
    in boter zit ook vitamine D en je kind maakt het zelf ook aan ,voor al als je vaak buiten komt met je kind.
    vroeger kregen wij ook geen vitamine d druppels.
    Ik heb het ooit wel is gehaald maar vergat het 9 van de 10x dus hebben we het potje weggegooid.

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als je kind minder dan 300cc opvolgmelk drinkt, is vit.D aanbevolen.

Tja, of het onzin is of niet, daar zijn de meningen over verdeeld, maar baadt het niet, dan schaadt het ook niet.

En vroeger hadden wij toch echt wel vitamine D druppels. ;)

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hadden ze totaal niet, heb het aan me moeder nog gevraagd ,en die zei van daar werd nooit over gesproken, en wij zijn ook groot geworden.

En waarom geven als het ook in boter zit, meeste kinderen eten rond hun eerste levens jaar neem ik aan toch wel 2 a 3 sneetjes brood per dag.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me bij Adine aan, wij kregen ook het advies om vitamine d te geven wanneer Louise minder dan 300 cc opvolgmelk kreeg.

Ik vind het wel prettig te weten dat ze hiervan genoeg binnenkrijgt. Louise eet namelijk echt geen 2/3 boterhammen maar als ik geluk heb 1 hele, bovendien is het weer hier in Nederland nou niet echt zo denderend dat er genoeg wordt aangemaakt door het lichaam zelf.

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou die van mij nog niet hoor, ze lust geen brood, ik probeer het elke dag, ben nu eindelijk zo ver dat ze knabbelt op een korstje maar brood, en helemaal belegd wil ze niet!

maar goed ze krijgt nog 1 fles dus daar zitten dan de vit D in.
    Ook kom ik veel met haar buiten dus daar krijgt ze dan ook haar vitamientjes van!

henriette

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Klopt gedeeltelijk ook wel maar 'vroeger' kreeg je volle melk, roomboter, volle yoghurt, volle vla en in de volle producten zit (naar mijn weten) meer vit D dan in half volle e.d.

Nu krijgen de kids vaak gewoon de boter van de ouders op het brood en dat is toch vaak halvarine of dieet spul, ze krijgen vaak half volle melk e.d.

En ja misschien klinkt vitamine D niet zo belangerijk maar je zenuwbanen en zenuwcellen denken daar misschien wel anders over ;)

Ik heb Kylian ook vit D druppels gegeven totdat hij toen hij iets meer dna een jaar was de vitamine pillen van de optimax (die mogen vanaf 1 jaar) krijgt en daar zit het ook in.

Groetje sAnita

9. astra

astra Lid

22 mei 2008
    93
    0
    0
    zelfstandige
    lummen
    hier waar ik naar het consultatiebureau ga hebben ze me aanbevolen om mijn zoontje vit D bij te geven in zijn 1ste leeftijdsmelk het zou veranderd zijn sinds kort het hoefde vroeger niet en nu blijkbaar wel :(

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee drinkt volle melk, krijgt niks half vol of dieet produkten.
    Esmee moet juist volle produkten eten omdat ze al niet zo heel erg dik is (volgens cb arts word ze daar dikker van, we merken er totaal niks van).
    ze heeft haar eigen boter, want zowel vader als ik eten geen boter op brood.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je kindje gewoon gevarieerd eet dan hoef je niet toe te voegen. Schrijf eens op wat je allemaal laat eten op een dag (één week) en leg dit voor aan het CB. Zij kunnen je van advies voorzien op basis van je overzicht.

Je kunt je kindje inderdaad beter volle producten geven. Op die manier krijgen ze veel meer belangrijke voedingstoffen binnen. Als je ze niet laat snoepen (of heel weinig) worden kindjes niet zomaar dik en zijn al die halfvolle of magere producten helemaal niet nodig!

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse eet zelden boter op brood, dus ik geef voor de zekerheid wel vit. D druppels. Hij krijgt geen opvolgmelk meer, maar hij drinkt wel verse melk rechtstreeks van de koe.

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jette, ik haak er even op in als je het niet erg vind...

Ik zoek namelijk al een tijdje Vitamine D druppels, maar ik kan alleen maar pilletjes vinden :(

Kopen jullie het gewoon bij de drogist? Ik zoek me een ongeluk namelijk...

Sorry, was even OT

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @fem; wij hebben de vitamine D druppels gewoon bij de Etos gekocht.

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ok, dank je wel, van de week gelijk even kijken. :thumup:

Sorry voor het offtopic brengen...

Wij gaan dus idd Vit. D geven juist omdat ze niet iedere dag aan de 300 ml komt :)

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    vitamine D druppels kun je ook bij de apotheek kopen je hebt ze op water en op olie basis.

Sonja, hier ook een vol producten kindje hoor, maar toch heb ik en geef ik extra vit D bij. Komt denk ik ook wel omdat Kylian met 9 maanden alle babymelk weigerde en we dus toen al noodgedwongen zijn over gestapt op normale melk.

Kisbaba ik krijg meteen visioenen van een baby die aan een uier van de koe hangt :) ;)

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina