schimmelinfectie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lovecouple, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hallo verloskundige,

Ik heb een vraagje.
    Ik ben op woensdag 15 juli met de auto naar Spanje gegaan. Mijn vriend reed en ik zat er naast. Ik had tijdens die rit van 16 uur een boxershort aan met kant, en een joggingbroek. Dit is tijdens die rit gaan schuren in mijn liezen. Eenmaal in Spanje waren mijn hele liezen kapot geschuurd. Dit is geschuurd vanaf de helft van mijn vagina, maar dan bij de liezen tot aan onder bijna bij me kont. Ik heb toen gelijk sudocreme opgesmeerd maar dit hielp niet. Ik heb toen 3 dagen met een korte broek gezwommen, zonder onderbroek. Deze natte korte broek heeft de liezen verder kapot geschuurd. Ik heb uierzalf gebruikt maar dit hielp ook niet. Als ik in de spiegel keek lag er een dikke laag huid boven op mijn huid. Mijn schoonmoeder is voor me naar de apotheek gegaan en zij heeft uitgelegd wat er aan de hand was en kreeg een tube zalf mee die Eryplast heet. Ik heb dit gebruikt tot ik thuis was. De zalf was best goed en droogde mijn huid helemaal uit. Alleen de rodigheid trok niet weg. Ook ben ik 1 dag 15 minuten in de zee geweest zodat de pijn eruit kon trekken. het deed heel veel pijn in de zee. Ik ben afgelope zondag thuis gekomen met nog heel veel pijn. Nu ging het ook jeuken en branden. Ik heb maandag de huisarts gebeld en uitgelegd wat er was. Hij zei dat ik waarschijnlijk een schimmel op heb gelopen en schreef me een zalf voor. Miconazolnitraat. Deze zalf gebruik ik nu 3 en halve dag. Ik heb wel het gevoel dat het jeuken en de branderigheid weg trekt.. maar de rode plek is nog behoorlijk erg. Ik heb verder geen last van afscheiding. Wel had ik soms gelige kleine stukjes (soort van klei) tijdens het plassen was ook heel erg stonk, maar daar heb ik nu geen last meer van.

Wat moet ik nu doen. Ik word gek van de pijn en wanneer zal de rodigheid weg trekken. Ik durf nu ook geen sex te hebben met mijn vriend omdat ik bang ben dat hij het dan ook krijgt. Help me please.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het klinkt inderdaad als een schimmelinfectie. Ook die kleine stukjes, horen daarbij. Ik zou naar de huisarts gaan en het laten zien, misschien heb je naast zalf ook vaginaal capsusles nodig om het helemaal te laten verdwijnen en nog een andere verzorgende creme. Ik zou het echt laten zien aan de huisarts, als hij het ziet weet hij wat het is en wat een goede behandeling is.

Mirjam

3. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    In mijn album staat een foto. Zou u die willen bekijken of het echt een schimmel is.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

waarom ga je niet naar de huisarts? Heb je nare ervaringen daarmee? Ik kan het op een foto niet zo goed zien als in het echt, het ziet er wel rood en geirriteerd uit. Ik zou echt naar de huisarts gaan als ik jou was. Anders is er wel een collegahuisarts wara je terecht kunt. Ze hoeven geen inwendig onderzoek te doen, maar even kijken is wel echt verstandig zodat je de juiste behandeling krijgt.

Mirjam

PS haal de foto maar weg nu

Deel Deze Pagina