help, ze moppert zoveel!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baard, Jul 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baard

baard Actief lid

Jul 9, 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    Hallo allemaal

hier een radeloze moeder.
    mijn dochter nu 14 maanden oud moppert zoveel, soms heel de dag.
    een aantal maanden terug kon ze braaf spelen alleen maar nu sinds ze 1 is, is er maar 1 week geweest waarin ze super lief en russtig aan het spelen was.
    dus ze kan het wel!
    denk dan mischien sprongetjes maar er zit maar een week tussen dat het goed gaat, dus dat kan eigenlijk ook weer nie tlijkt me.
    verder eet en drinkt ze redelijk goed, en als ze afleiding heeft van andere kinderen dan hoor je ze niet.
    ze hang echt de hele dag aan me, als ik even weg loop dan is het huilen.
    word het nu wel een beetje erg beu.
    wil haar best extra aandacht geven naar nu is mijn energy op.
    heb al geprobeerd om bv eerst een half uurtje met haar samen te spelen en dan daarna bezig te laten, zelf wat anders gaan doen en haar gemopper negeren.
    maar het help niet, ook samen spelen gaat niet zo super, zelft tv kijken heeft ze na 5 min gehad.
    of het nu komt dat ze bezig is met lopen, kan z enog niet alleen hoor, gewoon rond de tafel.
    slapen is geen probleem op het moment.
    kunnen jullie me geruststellen of advies geven.
    zie het even niet meer zitten.
    ben bang dat ze nu voor altijd een zeur doos blijft.

gr debby

2. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Hoort gewoon bij haar leeftijd hoor, verlatingsangst en niet alleen willen spelen. Als ik Tristan steeds z'n zin zou geven speel ik de hele dag samen met hem maar dat kan nou eenmaal niet en dan is het brullen, en met andere kindjes vermaakt hij zich prima en ziet mij niet staan, gaat wel weer over.

3. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier hetzelfde verhaal met 14 maanden. Het gaat nu wat beter gelukkig.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Echt, dat zeuren gaat heus wel over!
    Kan best zijn dat ze zich eventjes verveelt, maar zoiets duurt nooit langer dan een paar weken, hooguit maanden.
    Mijn ervaring is, dat als ze kunnen praten, ineens de meeste frustraties weg zijn, want dan kunnen ze het vertellen.
    Het is natuurlijk vervelend, maar daar moet je gewoon even door.
    Misschien iets vaker met haar gaan wandelen, of samen een mooie tekenfilm kijken, of een boekje voorlezen. Dan hoef jij niet veel energie te verbruiken en zij is ook lekker tevreden.

Geef haar maar een extra knuffel, je zou door dat gemopper haast vergeten hoe lief ze vast is. ;)

Succes ermee!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Herkenbaar... hier gaat het sinds een weekje weer wat beter... :confused:

6. baard

baard Actief lid

Jul 9, 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

het gekke is dat ze steeds rondme hangt maar toch niet mijn aandacht wil.
    tv kijken is ze na 5 min beu.
    en boekje lezen al helemaal gelijk, die gooit ze gewoon weg of bladert er eventjes in en verder niet.
    zelf het badje buiten was nu geen sucses.
    phh wel vermoeiend hoor.
    het is nu al een 2 maanden zo met 1 week tussendoor dat ze super lief was!
    ik hoop maar dat ze verandert, ben zo bang dat ze gewoon een lelijk karakter heeft.
    ik doe zo me best om van alles voor haar te verzinnen.
    ben zo onzeker.

gr deb

7. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hier nog eentje hoor! En ja je wordt er af en toe goed moe van.
    Het vervelende hier is dat Lucas nog steeds amper een woordje kan zeggen. Hij is overal langzaam mee, maar je merkt dat hij je het een en ander duidelijk wil maken en dat lukt niet. Echt heel frustrerend.
    Ik kijk er naar uit dat het praten straks wel gaat lukken en grote kans dat het beter wordt.
    Hier is het hangen en mopperen met periodes meer en minder.
    Even doorzetten hoe vervelend ook!

Greetz!

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook, denk zelf aan de 17 maanden sprong hier. :( Idd aan me hangen, til ik hem op schoot, wil ie er weer af en zo blijft t de hele dag doorgaan met jengelen.. :rolleyes:

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Misschien heeft de warmte er ook iets mee te maken?
    Daar kunnen ze ook erg van gaan zeuren :)

10. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Even tussendoor!
    Ik dacht dat de sprongetjes na 1 jaar wel z'n beetje afgelopen waren :rolleyes: Niet dus! Dat verklaard ook weer een hoop...
    Waar kan ik dan info vinden over die vervolg sprongetjes?

11. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
  12. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Top!
    Ik heb het even gelezen en ja het komt overeen, maar je zal zeggen dat een kleine van goed 20 maanden wel eens eroverheen zal zijn.
    Maar ja, de een doet over een periode langer dan een ander en niet iedereen begint er op dezelfde tijd aan.

Wordt dus tijd om hele duidelijke regels te stellen. Waren we al mee begonnen (beetje). Schijnt als je duidelijk bent en 1 lijn trekt, dat het gedrag er dan op vooruit gaat...

13. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    is ze toch niet gewoon moe? Hier wordt gemopperd als hij moe is.... alsof hij vraagt om naar bed te mogen. Zodra hij eruit is, dan speelt hij lekker zelf of met mij en als hij moe is gaat hij weer mopperen....
    Hij slaapt ongeveer nog 4 a 5 uur overdag in 2 etappes en s nachts ook ongeveer 11 uur (soms doorslapen)

verder zou ik het mopperen proberen te negeren en als ze lief aan het spelen is ofzo, daar positieve dingen over zeggen..... heeft hier ook geholpen, nu dus laleen maar mopperen als hij moe is en wil slapen

succes

Share This Page