Baby in juli, wat voor kleertjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door carpediem2010, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Wij verwachten ons 1 e kindje in juli, een meisje.
    Nu vraag ik me af wat we aan moeten schaffen, ivm warmte misschien ook.
    En wat voor maat?
    liefs

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is in juli afgelopen jaar geboren. Ik had eigenlijk dunne lange broekjes, een enkele dikke, shirts met lange mouwen en dan een enkel t-shirtje. Toen Finn geboren werd was het wel heel warm, dus hij heeft een aantal dagen gewoon lekker in z'n rompertje gelegen...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon is van augustus. Wij hadden gewoon kleertjes maar vooral rompers met korte mouwen.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij hadden t-shirtjes met korte mouwtjes en gewone en korte broekjes. En jurkjes. Is het warm die je lekker jurkje of t-shirt, is het koud die je jurk met maillot en t-shirt met romper met lange mouwen eronder.

Onze dochter heeft zelfs een paar dagen in haar luier gelegen omdat het niet te harden was.

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wij hadden shirtjes met lange mouwen en van die lekker zachte babybroekjes :D

Na een paar dagen was het zo warm dat we Sem alleen in zijn rompertje hadden liggen maar voor de eerste dagen hadden we toch wel een lang broekje en shirtje met lange mouwen aan ;)

6. DianaL

DianaL Lid

24 jun 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Ik denk dat ik dan idd maar voor de lang mouw met broekje ga.. zou het echt extreem warm zijn dan heb je ook wel snel weer wat gekocht..

Gr, D

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is inderdaad het slimste hoor... en koop een paar leuk bedrukte rompertjes. Als het écht warm is, liggen ze vaak alleen in romper of in een romper met een broekje eronder, dus dan is een leuk rompertje wel grappig.

Ik had zelf een rompertje met een jurkje eraan, was ook érg schattig. Die heeft ze 2 x aangehad maar hoor, maar dat was ook praktisch.
    Maillotjes en jurkjes vond ik zelf niet prettig toen ze zo klein was. Pas vanaf maat 68 eigenlijk. Ik had hartstikke leuke spijkerjurkjes gehad, maar het was allemaal zó stug, dat ik haar er amper in gewurmd kreeg. Was best zielig als we het wél deden ;) .
    Dus meerdere zijn ongedragen weggegaan... Enkele soepele jurkjes zijn wel 2x gedragen ofzo. Maar dus ook weinig. Broekjes vond ik veel fijner. Eventueel met tuniekje, om toch een 'jurkjes' idee te krijgen.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Mijn dochter is in feb 08 geboren. Dat was een slechte zomer. Het grootste deel van de zomer heeft ze kleertjes met lange mouwen gedragen, de shirtjes met korte mouwen heeft ze niet veel aan gehad. En die paar dagen dat het echt mooi weer was inderdaad een rompertje met een jurkje er over. Superschattig en lekker luchtig.

Deel Deze Pagina