Vermaak voor baby en peuter vliegreis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door madelein, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    over 1.5 week vliegen we naar Bonaire, via Aruba. Een reis van ruim 12 uur ex wachttijd op Schiphol.

Ik ben wat vermaak aan het inslaan voor de kids; maar dat blijkt nog lastig!

Voor de oudste heb ik een boekje met poppetjes en stickers zodat ze die poppetjes aan kan kleden, en een magnetisch tekenbord.

Voor de beeb kom ik niet ver :(. Hij js 10 mnd, en nogal actief. Houdt van speelgoed dat lawaai maakt, maar dat wil ik niet meenemen het vliegtuig in ;)

Iemand goede tips voor beide?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Voor de oudste zou ik nog een voorleesboekje doen en tegelijk met leuke plaatjes, zodat ze het ook zelf kan 'lezen'. Ook leuk zijn kleine poppetjes of misschien kwartet of magnetisch memory (als dat bestaat) ofzo. Ook van die rijgbordjes zijn leuk, denk ik, zo iets: https://www.lobbes.nl/speelgoed/puzzels/rijgpuzzels/detail/2310039-quercetti-filo-rijgen-egel maar je hebt ze ook met meerdere losse bordjes.

Voor de baby zou ik voor iets van Lamaze kiezen, al weet ik niet meer of ze dat met 10 maanden nog leuk vinden...al zo lang geleden. :D Of misschien een kralenspiraal of zo iets: https://www.lobbes.nl/speelgoed/babyspeelgoed-en-peuterspeelgoed/detail/6011178-hape-regenmaker-rood of misschien een vormenstoof, maar dat heeft vaak weer zoveel losse onderdelen. En ik zou ook iets met (beschaafd) geluid meenemen...even dat is nog beter dan een urenlang huilende baby, toch?

madelein vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Als reserve een tablet met filmpjes (ALS je netflix hebt kun je ze offline downloaden)

Verder voor de peuter electro boekjes, je hebt ze ook in pocket editie, wij hebben voor onze knul een storio tablet die heeft hij gekregen toen hij 3 was en daar kan hij zelf spelletjes op spelen, tekenen, muziek luisteren.

Boekjes, iets van rijgkralen vond onze uk ook leuk, wij hadden Nijntje kralen, groot genoeg en leuk van vorm.
    Voor de baby zou ik ook duplo diertjes meenemen met een paar blokjes, misschien in een leuk tasje of koffertje, kunnen ze dan in en uit laden. Paar little poepie poppetjes met auto is ook leuk.

Ik zou ook eens kijken op marktplaats, veel leuke dingen en kun je wat meer spullen kiezen :)

madelein vindt dit leuk.
  4. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.604
    4.019
    113
    Vrouw
    Hier doen zachte boekjes het ook altijd goed, zeker als er dingen in 'verstopt' zitten (zonnetje achter de wolken, rups in de appel). Misschien iets voor je jongste.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Doosje met beestjes of Duplo poppetjes id idd wel een goed idee. Hij is sinds een paar dagen enorm bezig met doosjes neerzetten en dingen erin zetten.
    Hij is van het lompe en grove, dus zo’n kralen ding gaat ie mee slaan :eek:

Dl vind boekjes heel leuk, maar die lezen we al dagelijks. Ik vrees dus dat dat haar niet lang bezig zal houden. Maar er gaan er sowieso mee id tas.

Little people ga ik eens naar kijken, ken ik niet. Net overstag gegaan met toet toet auto’s want zoonlief vind die geweldig. Ik haaaaaat dat eigenlijk. Maar ja een zoet kind is ook wat waard :roflmao:

O elektro hebben we idd nog ergens liggen! Vorig jaar gekregen maar toen was ze nog te jong. Ga ik opzoeken
    iPad is ook een goeie.

6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier voor peuter altijd tablet in vliegtuig. verder boekjes, wat playmobil, tijdschriften etc. Voor de baby hadden we boekjes, poppetjes etc. verder was spelen met het tafeltje en veiligheids kaart erg leuk als speelgoed.

madelein vindt dit leuk.
  7. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik nam eerst ook altijd veel speelgoed mee, maar mijn dochters vermaken zich het best met de iPads in het vliegtuig. Stouw hem helemaal vol met filmpjes en spelletjes en ze zijn uren zoet.

Verder wat kleurplaten en stickers mee en dat was het wel.

Voor onder de 0 nam ik vaak een boekje en iets van Zoefzoef mee en dat was het wel, of wat blokjes. Echt veel spelen ze er toch niet mee.

Zit je op de eerste rij?

madelein vindt dit leuk.
  8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben geen ‘tv’ kids. Ze zijn het niet gewend. kijken max 1x per week, en dan nog is ze er na een kwartiertje klaar mee. Dus ik ben bang dat ze er ook in het vliegtuig niet lang door geboeid blijft...

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik had in de zomer voor de meiden kleine cadeautjes in de handbagage gedaan. Het uitpakken alleen is al leuk voor even.
    Wat beide meiden leuk vonden was een klein potje klei (geef dit wel even aan bij de controle dat je dit bij je hebt...). Hier zijn ze best lang mee bezig geweest. Ook een kleurboek met potloden deed het goed.
    Geen idee of je jongste hier ook al iets aan had. M vond dit voordat ze een jaar was al leuk. Zij keek toen nog geen tv, Q keek voordat ze een jaar was al wel graag tv. Het is per kind zo verschillend.

madelein vindt dit leuk.
  10. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Als het maar iets nieuws is maakt het niet uit wat het is.
    Onze oudste is echt druk, superfysiek. Maar was met nieuwe stickers en potloodjes al weer een uurtje verder. En wat hij ook echt hilarisch vond, een handpop maken van het kotszakje en daar een poppenkast van gemaakt.
    Verder deden een nieuw autootje en nog wat kleine cadeautjes de rest. Oh en als het kon in het gangpad heen en weer lopen. Even de benen strekken.

Voor die van 10 maanden:
    Iets met vakjes? Zo’n activity center bord? En verder veel de oudste betrekken in het aan de jongste te laten zien wat hij doet?

Oh wij hebben trouwens 1x op rij 1 gezeten, daar is net wat meer beenruimte, was een heerlijk plekje om even een kind op de grond te laten rommelen. Lijkt me perfect voor de net geen dreumes!

madelein vindt dit leuk.
  11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    We zitten idd vooraan bjj het schot en hebben comfort class stoelen, dus net ff meer ruimte idd.

Ik heb een aantal dingen verzameld. Ga maandag nog even kijken voor iets voor de beeb. Dochter heeft nu een kleurboekje, sticker boek, playmobil poppetje met hondjes ( is nieuw), stempels, en een papieren ijswinkeltje die nog helemaal gevouwen moet worden.

12. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Neem een sjaal mee en vraag bij t boarden om een extra kussen en dekentje, kun je een bedje mee maken op de grond voor de oudste! Doen wij altijd :)

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    We hebben een jetkids bedbox voor haar :D dus zij kan van dr stoel een bedje maken. er ligt al een deken klaar voor beeb, slaapzakje aan en dan hopen dat hij op de grond wil slapen :cool:

Deel Deze Pagina