Grote wens vierde kind, man niet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jongensmoeder123, 23 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jongensmoeder123

    23 mrt 2023
    12
    1
    3
    Vrouw
    Zorgen heeft hij niet gehad om mij of tijdens de bevalling. Gelukkig is het heel goed gegaan. Het enige waar hij zorgen van heeft is van zijn werk. Het is een workaholic en houdt ervan om veel hooi op zijn vork te nemen. Soms meer dan hij eigenlijk aan kan, maar daar denkt hij zelf anders over. Ik geloof niet dat dit aan mij ligt, maar dat hij bij iedere partner zo zou zijn. Daarom probeer ik hem zoveel mogelijk uit de wind te houden wat betreft ons gezin. Hij heeft het al zo druk. Hoewel dit dus wel echt een hele bewuste keuze van hem is. Hij hoeft niet zoveel aan te halen, maar doet het wel, en heeft daar vervolgens zorgen van. Dat begrijp ik, maar financieel hebben we dat echt niet nodig.

    Daarnaast kiest hij er zelf voor om apart te slapen, ik heb meerdere malen aangegeven dat ik het fijn zou vinden om weer samen te slapen.

    Ik vind het erg lief dat jullie zo meedenken. Bedankt daarvoor!
     
  2. Jongensmoeder123

    23 mrt 2023
    12
    1
    3
    Vrouw
    En alle reacties begrijp ik goed. Nee is zeker een antwoord. Absoluut. Maar als je het anders voelt, is dat best lastig.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik kan je geen tip geven, omdat ik mij niet kan voorstellen dat die drang zo groot is na mijn eerste zwangerschap die niet zoals gewenst verliep. Wel hoop ik voor jou en je gezin dat je de rust krijgt.
    Een 4e zwangerschap kan ook een tweeling zijn, high risk, waardoor jij er niet meer voor je gezin kunt zijn en je man 5 kinderen heeft. Ik zou in mijn handjes knijpen en heel gelukkig zijn met 3 kinderen die je mag zien opgroeien.
     
  4. Jongensmoeder123

    23 mrt 2023
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ja is helemaal waar. Het heeft ook niets met dankbaarheid te maken. Want dankbaar ben ik, ik geniet er enorm van.

    Tijdens de zwangerschap maakte ik eens een grapje over vier kinderen. Toen zei hij, nou, niet met mij. Toen vroeg ik hem hoe hij tegenover sterilisatie zou staan. Dat zag hij niet zitten. Want ja, zei hij, je weet maar nooit hoe het loopt. Stel dat wij uit elkaar zouden gaan en hij iemand anders zou treffen die nog geen kinderen zou hebben, zou hij die optie willen openhouden. Ik vond dat best een heftige uitspraak en ik denk er nu regelmatig aan terug. Wat vinden jullie daarvan?
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Had hij een stuk diplomatieker kunnen formuleren, maar hij heeft natuurlijk wel een punt als je ziet hoeveel relaties er stranden, ook met kinderen in het spel.

    Het is voor mij de reden waarom ik mijn vriend niet vraag om een sterilisatie, maar dat heb ik als kind van gescheiden ouders zelf bedacht en niet hij.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, snap TS dan wel. Met haar wil hij niet nog meer kinderen, maar dan ineens van een nieuwe relatie wel?
     
    Ysabella, tuc, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Vind ik ook bijzonder inderdaad. Hij vind zichzelf onder andere nu te oud voor nog een kind, maar wanneer de relatie zou stranden wil hij wel de optie hebben?
     
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Een optie open houden omdat het een nieuwe situatie zou zijn die hij nu compleet niet kan overzien is iets heel anders dan nog een kinderwens hebben.

    En natuurlijk is het voor TS moeilijk, had hij een stuk beter kunnen communiceren
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.602
    113
    Ja dat vind ik ene beetje.. als hij nu 25 was geweest, had ik dat wel logisch gevonden, maar hij was in de 40 al toch? Als het klaar is voor hem met kinderen, is het toch klaar. Hij vond zichzelf notabene te oud voor kinderen toch?

    Misschien dat je toch eens een gesprek met je man over jullie toekomst moet hebben. En niet over nog een kindje, maar hoe hij jullie samen ziet in de toekomst. Want hij wil niet naast je slapen, niet meer kinderen met jou maar wellicht wel met een ander. Ja, lastig. Misschien samen even terug op zoek naar het vuur tussen jullie.
     
    Zonnestralen en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  10. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.859
    4.937
    113
    Ik snap best dat hij geen sterilisatie wil, ook zijn ‘je weet nooit hoe het loopt’ verklaring - hij kan nu toch niet inschatten wat de toekomst brengt? Wie weet komt er ooit toch die wens voor een vierde, misschien niet. En te oud, tja - dat kan hij nu denken, en over 5 jaar is het ineens toch weer anders. En hij zegt niet ‘ik wil een kind met een ander’ he? Hij zegt;’Je weet niet wat de toekomst brengt.’

    Maar nú heeft hij die wens niet.
     
    Lies1611 en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    ik denk dat je voor nu moet accepteren dat er geen vierde komt
    hoe moeilijk je dat ook vind maar er voorlopig niet meer over beginnen
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik snap dat het lastig is als jij een hele grote wens hebt voor een 4e en hij niet, maar van hem hoefde die 3e al niet, dus ik snap ook dat hij boos wordt als jij er steeds weer over begint.

    Na de bevalling van mijn 4e riep ik heel hard dat ik dit nooit meer zou doen. En heel lang had ik geen wens voor een 5e. Mijn man zou zich laten steriliseren, maar wilde dit pas als hij 35 was geweest. Toen onze jongste 2,5 was kreeg ik ineens de wens voor een 5e. Ik heb dit voorzichtig aangekaart bij mijn man en die zei meteen dat hij niet wist of hij dat wel wilde.
    Maar toen bleek het al te laat en was ik zwanger. We zijn allebei tegen abortus en toen mijn man een kloppend hartje zag was hij om. Helaas was het hartje met bijna 9 weken gestopt met kloppen. Bij mij was de wens alleen maar groter geworden en ook mijn man was helemaal gewend aan het idee van een 5e. Dus 3 maanden later was ik bewust weer zwanger. We zijn er wel over uit dat dit echt de laatste is.

    Over scheiden beginnen en ook praten over uit elkaar gaan en dan nog wel willen, vind ik best apart. Ik vraag me dan ook af of jullie relatie verder wel goed is.
     
  13. Jongensmoeder123

    23 mrt 2023
    12
    1
    3
    Vrouw
    Onze relatie is prima, maar hij kan gewoon soms heel kortaf uit de hoek komen doordat hij zich zoveel werk op zijn hals haalt. Ik had het moment van die brief beter wat zorgvuldiger kunnen uitkiezen.

    Ik ga genieten van onze drie kinderen. Wie weet ebt mijn gevoel wel weg. En zo niet, kan ik het er over een half jaar misschien nog eens met hem over hebben om te kijken of hij er anders in staat.

    Zijn jullie mannen wat dit betreft nog weleens bijgedraaid?
     
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ik vraag me toch ook allereerst af hoe oud je jongste is. En ik ben ook benieuwd of je alleen jongens hebt.
     
  15. Jongensmoeder123

    23 mrt 2023
    12
    1
    3
    Vrouw
    De jongste is 4 maanden. Het zijn 3 jongens. Een meisje lijkt me leuk, voor de rust in het gezin. Maar daar zou ik het niet voor doen. Hoe ging het bij jou met de vierde? Wilde jouw man het graag?
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Mijn man is 'bijgedraaid'.
    Maar het was eerder ja, nee, mss, ja, nee, ja, mss, ja en ja gebleven dan.
    Maar jij verwacht of beter gezegd hoopt op een 2de keer bijdraaien.
    Ikzelf wil echt geen kinderen meer bij en had mijn man echt duidelijke gezegd NEEN het is klaar, dan had ik daar leren mee leven ( zou ook wel gelukt zijn, ik had na 6jaar toch niet echt hoop meer).
    Als mijn man nu over een 4de zou beginnen ( gaat nooit gebeuren) terwijl dit hoofdstuk echt VOLLEDIG afgesloten is, zou ik daar niet vrolijk van worden.
     
  17. Zuremat

    Zuremat Actief lid

    5 jan 2021
    421
    638
    93
    Vrouw
    Toen ik zwanger was van mijn 3e (eerste kindje van vriend en mij samen), voelde ik aan alles dat ik nog niet klaar was. De hele zwangerschap, totdat ze een maand of 10 ofzo was, had ik echt nog een heel sterke wens voor een 4e. Ik had dit gevoel nog nooit eerder gehad. En nu heb ik dat gevoel eigenlijk helemaal niet meer. Kon al buikpijn krijgen als ik eraan dacht dat zij onze laatste was. Inmiddels vind ik het helemaal prima! Dus het kan zeker, dat het nog wegebt!
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  18. Jongensmoeder123

    23 mrt 2023
    12
    1
    3
    Vrouw
    Dat begrijp ik helemaal. Maar omdat wij nu nog in de babytijd zitten, is het hoofdstuk hier nog volop gaande… tenminste, voor mij dan
     
  19. Jongensmoeder123

    23 mrt 2023
    12
    1
    3
    Vrouw
    Dat is precies hoe ik me nu voel!
     
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Daarom dat het belangrijk is, zijn mening en gevoelens ook te respecteren.
    Hij heeft naar zijn gevoel mss al eens 'toegegeven'. Amper 4 maand na de bevalling van de 3de die mss vooral jij graag wou al over een 4de beginnen is mss voor hem een stap te ver.

    Zijn uitspraken komen van ergens natuurlijk.

    Allesinds vind ik het goed dat je inziet dat het niet de geschikte moment was. Laat het rusten, kijk mss eens waarom hij bepaalde uitspraken doet?
     

Deel Deze Pagina