Grote wens vierde kind, man niet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jongensmoeder123, 23 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je de druk van zijn leeftijd voelt. Dat hoort erbij als je een groot leeftijdsverschil hebt. Maar dit zou ik echt los gaan laten. Mocht hij nog bij draaien is hij nog een stuk ouder. Als je dat niet wil moet je het nu voor jezelf gaan afsluiten. Geniet van wat je nu hebt. En wie weet wat er nog gaat komen.
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Op basis van wat ik lees is het denk ik belangrijker om te gaan investeren in jullie relatie dan in een kinderwens. Het klinkt alsof jullie langs elkaar heen leven. Vinden jullie elkaar nog wel leuk? Hoe belangrijk is hij voor jou, belangrijker dan nog een kind?
    Als je de basis sterker maakt, komt er ook weer ruimte voor andere dingen, zoals bijv een kinderwens. Dus dat is vooral mijn advies denk ik, investeer in je relatie. :)
     
    Ysabella, Neuzeke en evaleana vinden dit leuk.
  3. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Ik heb alles een beetje gelezen en ik denk dat ik het nu een beetje begrijp.

    Jouw jongste is maar iets ouder dan mijn jongste. Als ik nu tegen mijn man over een vierde zou beginnen, zou hij ook gek worden. Wacht eens een jaartje en kijk dan hoe de wens dan is bij jou en bij hem.
    Wat betreft de sterilisatie. Mijn man is daar ook niet zo enthousiast over om dezelfde reden. Wij hebben allebei geen wens voor een vierde, maar stel dat er tussen ons iets zou gebeuren of mij iets zou overkomen en hij zou een andere vrouw tegenkomen met een kinderwens, dan zou hij het die vrouw wel gunnen. Niet omdat hij zelf die wens heeft, maar omdat hij weet hoe bijzonder het is om een kind van jezelf te hebben.
    Overigens wordt hij er al wat minder stellig in, want als ik last van bijwerkingen krijg van de spiraal, wil hij er nog eens over nadenken.
     
  4. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Wij hebben na 2 jongens een meisje gekregen maar dat heeft niet bepaald bijgedragen aan rust :roflmao:. Ze gilt moord en brand zodra ze haar zin niet krijgt en is net zo'n wildebras als d'r broers. Mensen moeten er altijd om lachen dat zij ook zo'n banjer is.

    Ik heb tot de jongste 1,5 werd ook nog de wens voor een 4e gehad terwijl het na 3 wel echt klaar was. En merk echt dat nu m'n hormonen zijn gaan liggen, ik veel meer mezelf ben, de wens echt weg is. Heel gelukkig met deze 3 en zie ook echt de voordelen van niet meer in de baby tijd zitten. Als ik jouw verhaal hoor vraag ik me wel een beetje af waar de vader is voor de kinderen. Lief dat je hem wilt ontlasten maar het zijn ook echt zijn kinderen en die hebben een vader nodig die ze ziet en aandacht voor ze heeft. Maar ook jij als vrouw en echtgenoot hebt recht op tijd en aandacht van je man.
     
    Fraser en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Heel herkenbaar dit.
    Hier ook in de eerste maanden na de geboorte tot ongeveer haar eerste verjaardag de wens een voor een vierde. Dat zakte daarna ook steeds meer en nu geen wens meer op dit moment. Ik kan nu in ieder geval rationeel denken waarom niet en in de toekomst zien we wel verder.
    Toch iets hormonaal waarschijnlijk, bijzonder he.
    Ik hoor en lees het wel vaker.
     
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    To kijk eens eerlijk naar jouw situatie. Waarom zou je man nog meer kinderen willen? Hij wilde er al geen 3 en is alleen voor jou overstag gegaan en nog ben je niet tevreden. Daarnaast heeft hij al niets met de 3 die er nu zijn. Hij is altijd aan het werk en als hij thuis is is hij moe (logisch met zo'n baan) of slaapt hij (ook nog eens apart). Hij heeft niets met een 4e. En geen enkele garantie dat jij dan geen 5e meer wilt. Je was eerder ook blij met 3.

    Jij moet ophouden over dit onderwerp en accepteren dat het hierbij blijft. De redenen die hij noemt zijn volkomen logisch. En al waren ze dat niet. Hij mag dit beslissen.

    Ga werken aan je relatie en gezinsleven anders ben je straks een alleenstaande moeder.
     
  7. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.679
    3.465
    113
    Wat betreft een 4e is het antwoord duidelijk: als hij niet wil houdt het op en zul je dat moeten accepteren. Ik zou het voor nu laten rusten, je jongste is nog zo klein en over een jaartje of zo nog eens met hem erover praten. Als hij dan nog steeds zo stellig is over het niet willen, dan zul je je daarbij neer moeten leggen.

    Maar wat je schrijft over jullie relatie voelt wel wat bijzonder. De opmerking dat hij misschien maar een einde aan jullie huwelijk moet maken n.a.v. die brief vind ik persoonlijk echt heftig. En zijn argument voor niet steriliseren geven mij ook een naar gevoel. Als hij zo absoluut zeker weet dat hij geen 4e wil, waarom zou dat in een andere relatie dan anders zijn? Dat klinkt toch een beetje als ‘ik wil geen 4e met jou’. Anders zou het onderwerp van een 4e toch nog steeds bespreekbaar zijn? Dat hij apart wil slapen, terwijl jij liever samen slaapt en dat jullie gezinsleven zich eigenlijk vooral zonder hem lijkt af te spelen… het klinkt niet prettig. Ik weet het natuurlijk niet hè, misschien houden jullie zielsveel van elkaar en zijn jullie hartstikke gelukkig samen, dan is het puur de manier waarop je de relatie hier hebt beschreven die wat koud over komt, dus negeer dit dan vooral.
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina