Wanneer intiem met man als oudere kinderen in huis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cowgirl80, 30 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Tja het wordt gewoon een probleem…:oops:
    dus ik open er toch maar een topic over…hoe genant het ook is!!!

    Mijn 12 jarige blijft net zo laat op als wij.. en tot op heden slapen we altijd met slaapkamer deuren open…
    Op zondagochtend als hij wakker is gaat hij gamen op zn kamer… maar ja dan lig je tussen de game-geluiden. Ook niet echt lustopwekkend:$

    Mijn man opperde om op onze thuiswerkdagen in de lunchtijd aktie te ondernemen, maar ik vind het toch moeilijk om dan zin te maken tussen het werk door:$
    Hoe doen andere mensen dat?
     
    Youtan vindt dit leuk.
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Tegen die tijd wordt je geacht bejaard te zijn en absolúút niet meer actief in bed. De horror:eek:
     
    juf1987, Shay25, Lies1611 en 12 anderen vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik zit nog niet in die situatie maar we hadden het er laatst wel over, omdat we eenmaal per maand de kinderen van C te logeren hebben van 12 en 18. Wat bij ons scheelt is dat zij op zolder liggen en wij sowieso de deur dicht hebben altijd. Dat beweegt wat meer vrijelijk en gehorig :D
    Is je zoon nooit weg overdag als jullie thuis zijn? Of zijn jullie niet van het spontane? Momenten pakken wanneer je kunt?
    Wij zaten er ook wat over te kletsen want het niet meerdere keren per week doen is voor ons gewoon geen optie :o: en zeggen dat het niet hoeft als het niet spontaan is ligt al helemaal niet in ons straatje want dat vinden we te makkelijk en is een vrijbrief voor mensen waarbij het ze toch niet zo interesseert :roflmao:
    Seks, als je kinderen hebt gekregen, wordt toch anders vaak dan ervoor. Overigens is het bij ons alleen maar beter geworden.
    Maar goed, dat vinden wij.
    Wat we de laatste tijd steeds vaker doen, is een hotel huren voor een paar uurtjes maar dat is geen noodzaak, meer omdat we dat leuk vinden.
    Maar goed, om dat nou eenmaal per week te doen is ook zowat.
    Ik lees wel even mee want ben ook benieuwd.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Kinderen liggen hier op een andere verdieping en wij hebben altijd de slaapkamerdeur altijd dicht als we naar bed gaan. Kinderen weten dat er eerst geklopt moet worden willen ze binnenkomen.
     
    soovi en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    12 jaar is net nog te jong voor een baantje of voor uitgaan dus hij is eigenlijk savonds altijd thuis. Overdag is hij weleens weg, maar ja dan is zn broertje nog wakker.
    Wel een leuk idee van dat hotel, ik neem het mee:)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Noenoe

    Noenoe Bekend lid

    14 okt 2010
    878
    31
    28
    Midden-Nederland
    Uhm misschien als jullie gaan slapen? Dan neem ik aan dat hij dan ook al slaapt of gaat slapen? Deur dicht en dan gaan met die banaan
     
    Spectre, Shay25, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    870
    357
    63
    Wij gaan 21 uur naar bed, kijken dan in bed nog tv, uiteraard met de deur dicht.
    De tv zorgt ervoor dat de pubers niks horen, de pubers gaan hier later naar bed dan wij.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    895
    964
    93
    Vrouw
    Simpelste oplossing lijkt mij toch deuren dicht.
    Dat kan je brengen voor meer privacy voor iedereen toch. Kan me voorstellen dat je 12 jarige daar zelf ook wel behoefte aan krijgt.
     
    soovi, Gewooniemand, Cobon en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Toch de slaapkamer deur dicht gaan doen. En afspraken maken met de kinderen dat ze niet zomaar binnen mogen komen. Als je toch bang bent dat ze per ongeluk binnen komen stormen kun je ook nog overwegen om een slot of haakje op je deur te doen. Hij is inmiddels ook oud en wijs genoeg om te beseffen dat mensen (en ja jak, ook je ouders :p) seks hebben. Vaak al genoeg reden om dan vooral die dichte deur van pa en ma niet zomaar open te doen. Eventueel kun je nog een muziekje aan doen als je je druk maakt over geluid.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  10. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij lieten eerst ook altijd de deuren van alle slaapkamers openstaan, maar onder het mom van "energieverbruik" doen we sinds deze winter de deuren dicht. Ik vind het soms ook wel lastig, want hier gaan de pubers ook tegelijk met ons naar bed, maar als we zin hebben doen we of zachtjes of we proberen nog lang wakker te blijven. Ik word ook vaak 's nachts wakker en soms maak ik mijn man dan ook wakker (vindt hij niet erg ;)). En we kunnen allebei vanuit huis werken, dus dat plannen we ook regelmatig tegelijk in.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    #11 Zxcvb, 30 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2023
    Gewoon de deur dicht:D
    Ik zou het alleen al vanwege de game geluiden van je zoon doen :roflmao:

    Jemig, lekker wakker worden daarmee:eek:
    Als mijn zoon gaat gamen is hij nogal luidruchtig, daar wordt niemand blij van als hij daardoor wakker wordt gemaakt.

    Gewoon allemaal de deuren dicht. Waarom zou je je deur eigenlijk open laten met slapen? Die dingen zitten er niet voor niks toch?
     
    Spectre, roever, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Slaapkamerdeuren dicht en zoon in het weekend beneden laten gamen.

    Hoe laat gaan jullie naar bed dan? Wij nooit voor 23.30 uur en dan slapen de kinderen wel hoor.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ok jullie slapen allemaal met deuren dicht dus. Dan gaan we dat ook maar proberen.
    Het is sowieso heel gehorig bij ons boven, ik heb het idee dat het qua geluid amper scheelt…
    En de slaapkamers zijn best klein… ik werd altijd claustrofobisch met dichte deuren.
    De jongste slaapwandeld soms en ik wil het horen als hij uit bed gaat….
    En last but not least ik hang mn kleren voor de volgende dag altijd aan de deur. Dus hij kan helemaal niet dicht:D
    Maar we gaan het eens proberen.
     
    Athina en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Doordeweeks gaan we om 22:30 met zn 3-en naar boven. In het weekend om 23:30 .
    Mijn 12 jarige heeft heel weinig slaap nodig, al vanaf baby af aan. En als ik m eerder naar boven stuur gaat hij alleen maar liggen piekeren en malen en komt hij een halfuur later weer bij ons zitten.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik heb slechte ervaringen met slaapkamerdeur open van mijn ouders en ik die een nachtelijk tripje naar de wc moest maken :cry::cry::cry::cry::cry:

    Hebben de kinderen geen speeldates in het weekend? :D
     
    Lies1611, Mrs1, Sunflowerr en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.576
    731
    113
    maar na de gezelligheid kun je de deur toch weer open doen? En er een duidelijke regel aan koppelen; deur dicht is niet binnenkom
     
    Gewooniemand en cowgirl80 vinden dit leuk.
  17. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Maar dan hebben jullie dus eigenlijk helemaal de avond niet samen? Wij hebben ook een dochter die al vanaf kleins af aan erg weinig slaap nodig heeft. Ze is nu 9 en gaat pas tussen 21:30 en 22:00 slapen. Eerder naar bed sturen heeft echt geen enkele zin. Maar we hebben wel de regel dat ze doordeweeks op "normale kinderbedtijd (20:00)" gewoon naar boven gaat. Dan worden ook de tanden gepoetst e.d. En dan mag ze nog even rustig op d'r kamer wat spelen/knutselen oid.
    Ik zou toch op kamerdeuren dicht gaan inspelen. Wel erg vervelend dat je dat als claustrofobisch ervaart. Maar straks zijn het ook niet alleen jullie meer die af en toe wat privacy willen. Kinderen willen het niet van hun ouders weten dat ze seks hebben. Maar je hoeft van je kind ook niet te weten wat en wanneer hij allemaal aan het ontdekken is.
     
    Athina en Gewooniemand vinden dit leuk.
  18. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij gaan juist weleens vroeger naar bed dan onze oudste :roflmao: Meestal gaat zij dan nog een film kijken of gamen op haar kamer. De deuren zijn hier dicht en wij liggen op zolder, dat scheelt. Meestal kijkt ze in bed nog een film/serie op haar tablet, dan heeft ze oortjes in en hoort ze echt niks. Verder weten ze allebei dat ze op zondagochtend niet te vroeg naar boven mogen komen onder het mom van dat we uitslapen haha! :cool: En we maken, zeker op zondagochtend niet te veel geluid. Onze oudste weet het heus wel hoor en we doen er ook niet geheimzinnig over. Ze weet hoe kinderen verwekt worden en dat als je elkaar heel lief vindt, graag met elkaar vrijt. Maar we doen het wel zo discreet dat ze er als het goed is, niks van meekrijgt.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  19. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Met een kind van 9 is het nog wel af te spreken om op een vast tijdstip naar boven te gaan.
    Maar ook dat gaat voorbij;)
    Ik heb een stuk oudere kinderen: 21, 20, 17, 15 die laten zich echt niet meer om 20 uur naar boven sturen:roflmao:
    Dus nee, wij hebben geen avondjes samen op de bank :D
     
    puzzelstukje, spruitje80, cowgirl80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    En dan weten ze wat papa en mama op dat moment aan het doen zijn :D
     
    puzzelstukje en Paardenbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina