Hier op iedere verdieping rookmelders en koolmonoxide melders en de mogelijkheid om op iedere verdieping te ontsnappen zonder naar een andere verdieping te hoeven ook op iedere verdieping verschillende manieren(voor en achterkant).
Daarbij als je huis ij de fik vliegt.. Kan je beter over de grond kruipen ipv lopen... Maarja goed om dat allemaal te oefenen lijkt me ook wat zinsloos..: Op dat moment ben je zo gedesorienteerd door de rook dat je waarschijnlijk iets heeel anders doet dan je uitgestippelde route volgen
Wij wonen in Eem flat, gelijkvloers dus. Onze kinderkamers zijn vanaf de buitenkant herkenbaar als kinderkamers (naam op de deur) zodat de brandweer daar als eerste op af gaat Rookmelders Blusdeken, omdat je daarmee door brand heen kan rennen als het moet, en omdat dat het enige middel is waarmee je iedere brand kunt blussen (in tegenstelling tot blussers, daarbij hangt het nml af welk materiaal brandt) Voordeur op slot maar sleutels erin Snachts alle stekkers eruit, telefoons e.d. laden we snachts niet op We wonen op de eerste etage en kunnen vanuit bijna elke ruimte veilig naar beneden (niet zo hoog) dus we zitten vrij veilig Ik heb brand training gehad dus als het gebeurt geef ik mijn man bevelen wat hij moet doen. Klinkt heel stom maar iemand moet de leiding nemen en dat kun je maar beter vantevoren afspreken.
Ik lees al een groot aantal goede tips. Volgens mij gaan de meeste slachtoffers dood door de rook en niet door brand, dus denk ik dat je zo snel mogelijk weg moet zien te komen.
Hier rookmelders in huis.. En in de keuken een blusdeken en een brandblusser.. Onze voordeur hoeft van binnenuit niet met de sleutel op slot, alleen de klink overhalen is voldoende en de achterdeur zit altijd op de knip. 1 vd slaapkamers kunnen we het raam uit indien nodig, dat komt uit bovenop onze keuken..
Het appartement waar we nu wonen is wat mij betreft erg brandonveilig. De wasmachine en droger staan in een hok naast de voordeur en dat is dan ook de enige vluchtroute naar buiten. We hebben we brandmelders en een branddeken, maar als er precies daar brand is, hebben we een probleem. We gaan over een maand verhuizen naar een huis met meer uitgangen. Die ga ik ook volhangen met rook en koolmonoxide-melders. Een brandblusser + deken in de keuken en eentje boven in het washok. Er zit hier altijd een paar sleutels in de deur...
heel stom misschien maar hier geen plan bij brand. boven zijn 3 opties. trap naar beneden, balkon op kinderkamer(2 openslaande deuren), en laatste optie is raam bij de wasmachine op overloop maar die is erg klein dus geen super idee. beneden hebben we 4 uitwegen dus kan altijd wel ergens heen. we hebben een blusser maar vraag me niet waar rookmelders heb ik weg gedaan want werd gestoord van die dingen die altijd maar afgingen wanneer ze dat zelf wilden. eerste paar keer schrik je je helemaal kapot als t midden in de nacht gebeurd. sta je dan met slaperige kop en je belangrijke dingen in je handen en kom je beneden en dan is er niks aan de hand nee dus die rot dingen heb ik de deur gewezen
rookmelders hier, we wonen in een bovenwoning dus vanaf hoogste verdieping door het raam over de daken van de buren, een verdieping lager door het keukenraam springen (niet zo hoog dat je je nek breekt (toch een goed plan om daar een laddertje te hangen) en anders via de voordeur. Verwarming staat hier 's nachts uit, ik controleer elke avond het gasfornuis. We hebben wel een probleem als er brand uitbreekt, ons zoontje slaapt op de bovenste verdieping en wij een lager. Hoe we dat zouden oplossen heb ik nog niet bedacht, als er brand uitbreekt bij de verwarmingsketel zit mijn zoontje opgesloten. Daar valt niets aan te veranderen dus probeer ik er maar niet teveel over na te denken en zoeken we gestaag verder naar een andere woning.
Wij hebben in elke kamer/gang/slaapkamer een rookmelder en op zolder een rookmelder en koolmonoxide melder. De voordeur gaat niet dicht met sleutel maar omdraaien en haken.
wij hebben in de keuken en overloop boven een brandmelder... en in het ketel gedeelte boven in het huis hangt ook nog een koolmonoxide melder... en een brandblusser aan de muur in het bijhok... eigenlijk moeten we er ook nog 1 boven hebben..
We hebben sowieso,brandmelders, een blusdeken in de keuken en brandblusser. En voor de achterdeur zit 's nachts altijd de sleutel in de deur. En de andere sleutels hangen in de gang voor de voordeur, zo hebben we altijd de sleutels bij de hand voor het geval er brand uit breekt.
Wij hebben op iedere verdieping rookmelders en tussen de 1e en de zolder een koolmonoxidemelder (koolmonoxide daalt ipv stijgen dus niet aan je zolderplafond hangen) daarnaast op de slaapkamer en in de keuken een kleine brandblussen (welke we nodig moeten laten controleren) en een blusdeken bij de kookplaat. Daarnaast gaan s nachts de tussendeuren boven nooit helemaal dicht. Beneden wel, maar de rookmelder beneden is verbonden met die op zolder, beiden gaan dus af bij brand. Daarnaast sleutels allemaal op een vaste plek en de verschillende routes die we naar buiten kunnen nemen laten we s nachts helemaal vrij. En alle stekkers gaan voor het slapen gaan uit de stopcontacten muv de apparaten die niet geheel uit mogen natuurlijk. (Wekker, diepvries etc). We moeten alleen wel een nieuwe rookmelder met koolmonoxide halen (gaan we vandaag nog doen) want die bleef van de week maar steeds piepen, ook met nieuwe batterijen erin.
Nou, en je zult het geloven of niet... Er staat nu weer een huis in brand, in dezelfde straat! Twee huizen binnen 24 uur.
Wij hebben gekoppelde rookmelders in iedere kamer/hal. Als er 1 gaat, gaan ze allemaal. We hebben ook een blus deken, we willen nog wel een blusser en op zolder een.ladder. Vluchtplan is ook heel belangrijk.
Hier rook- en monoxide melders. Blusdeken, vluchtladder, blusapparaat en vluchtplan. Dat neem ik ook altijd door met logeetjes die komen.